Michael O’Leary kritizoval epidemiologická opatření. Lety do České republiky do 20. června obnoveny nebudou.

  • 20.05.2020 08:00

Ve svém pondělním interview pro CNBC šéf skupiny Ryanair Michael O’Leary kritizoval epidemiologická opatření, která ohrožují oživení letecké dopravy. Považuje je za nepromyšlená, nelogická a nepodložená žádnými vědeckými fakty. Jejich nepřiměřené uplatňování ohrožuje letecké společnosti a omezuje zákazníky. Po dlouhém období izolace mají lidé touhu cestovat a po ukončení školního roku budou chtít rodiny vyrazit k moři.

Kritizoval zejména požadavek na 14denní karanténu, jejíž zavedení zvažuje britská vláda pro cestující přijíždějící do Velké Británie (kromě cestujících z Irska a Francie). Opatření považuje za nesmyslné a sdělil, že při rozhovoru s vysokými britskými úředníky mu nikdo nebyl schopen logiku opatření odůvodnit. Nikdo také nevěděl, proč mají být této povinnosti zbaveni cestující z Francie a proč právě z Francie. Jak známo, epidemiologická situace ve Francii je daleko od ideální. Uvedl, že pokud zákazníci plánují 14denní dovolenou a bude na ně uvalena 14denní karanténa, pak cesta ztrácí jakýkoliv smysl. Je přesvědčen, že tak jako tak bude karanténu většina lidí ignorovat. Argumentoval příkladem Portugalska, které je v relativně příznivé epidemiologické situaci, a navíc většina nemocných se soustředí na Lisabon a blízké okolí. Zbytek země je v podstatě čistý.

Volání po dodržení fyzického odstupu blokováním středních sedadel označil za idiotismus. Je prokázáno, že roušky, které musí cestující na palubě povinně používat po celou dobu letu s pravděpodobností 98,5 % zabrání případnému přenosu infekce na spolucestující – odvolává se přitom na zkušenost, kterou získaly asijské letecké společností. Obsazení všech tří sedaček je přirozené řešení pro cestující rodiny s dítětem. Nejde přitom o aktuální otázku, neboť obsazenost letadel bude zpočátku nízká.

Ryanair zajistí bezpečnost cestujících měřením teploty při nástupu, nošením masek a důkladnou „dekontaminací“ letadel během nočních přestávek. Ta má zajistit ochranu po dobu 24 hodin. Regulován bude přístup k toaletám, aby se netvořily fronty. Cestující bude muset o použití toalety požádat palubní personál, který bude „provoz“ regulovat. Jakékoliv transakce na palubě budou výhradně bezhotovostní. Všechna letadla společnosti jsou vybavena HEPA filtry, které s pravděpodobností přes 99 % koronavirus zachytí.

Od 1. července by společnost chtěla provozovat asi tisíc letů denně, což představuje asi 40 % původně zamýšlených letů. Těmito lety má být obslouženo 90 % destinací společnosti. Ryanair je připraven, že přes atraktivní cenu letenek bude obsazenost letů počátkem července nízká a lety budou ztrátové.

Přehled letů plánovaných letů společnosti na období od 18. května do 20. června lety do/z České republiky nezahrnuje. Seznam linek viz obr. (Obr.: Ryanair)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Tomas - nepřihlášený host (...160.3...)
20.05.2020 13:56
Dobytok

Tak musíš zobrať do úvahy, že pre väčšinu "bežných" ľudí je let lietadlom priam spoločenská udalosť rovnajúca sa v ich pomeroch svadbe. A tak to tam aj vyzerá. :-)

Apropo lietanie: Páčil sa mi jeden výrok fiktívnej postavy seriálu Billions kde hlavná postava Bobby Axelrod (miliardár) vysvetloval prečo lieta súkromným jetom.

"vieš aj ja som si kupoval letenky do biznis class aby som sa odlíšil od bežných ľudí. Lenže akonáhle sa lietadlo pokazilo som splynul s bežnými ľudmi pretože i ja som musel vystúpiť z lietadla a hľadať si ubytovanie." :-)

Peter Pšenica (...168.131...)
20.05.2020 12:45
Súhlas

Súhlasím s Tomášom aj s Martinem. Je neskutočný rozdiel letieť na rovnakej alebo porovnateľnej trase spoločnosťou typu Ryanair a štandardnou spoločnosťou. Myslím tým správanie cestujúcich. A veľa z nich si myslí, akí sú majstri sveta, lebo oni letia lietadlom... O vysoko "odborných" komentároch viažucich sa k letu a lietadlu ani nehovoriac... A s tým rozsádzaním naschvál a prideľovaním "middle seat" aj keď sú obe krajné sedadlá ešte voľné, to je ďalšia trápna vec. Ale ak potrebuje posádka obsadiť núdzové východy, aby tam vôbec niekto sedel z dôvodu bezpečnosti, tak to ma koncom januára neváhali požiadať, či si tam nepresadnem, keď bolo lietadlo STN-BTS naplnené tak zo 40%. Ale chcem vidieť, ako by ma odtiaľ hnali, keby som si tam chcel presadnúť z vlastnej vôle. Ja nekritizujem to, že spoločnosti ako Ryanair vyberajú peniaze za dodatočné produkty a služby, je to ich spôsob podnikania a majú na to právo, ale nepáčia sa mi zbytočné "naschvály", ktoré robia. Mimochodom, je dosť veľký rozdiel medzi úrovňou správania cestujúcich na palubách Lauda(motion) a Ryanairu, hoci obe spoločnosti patria do jedného klubu. Takže asi to bude aj o mentalite Slovákov a Čechov na jednej strane a napr. Rakúšanov na strane druhej.

Tomas - nepřihlášený host (...160.3...)
20.05.2020 10:43
dobytek

To, že sa cestujúci RYR chovajú ako dobytok je dôsledok toho, že letecká doprava svojimi nízkymi cenami umožnila cestovať aj nízkym sociálnym vrstvám, ktoré nemajú zaužívané slušné správanie. Predtým si mohla dovoliť cestovať lietadlom iba vyššia vrstva s distingovaným správaním.

JUJ - nepřihlášený host (...49.233...)
20.05.2020 10:28
2Komarek

Ne jen tyhle letecky spolecnosti, oni by celkove meli bejt trochu vychovavany (napr. tim ze jim omezi prava nebo zvysi zodpovednost).

Protoze ted se kazdej chovaj jako dobytek, kdyz si koupi letenku za 2k a mysli si ze vlastni letadlo i posadku

Komárek - nepřihlášený host (...42.239...)
20.05.2020 10:18

Nic proti jejich byznysu - je geniální, ale po vlastních zkušenostech s nimi necestuji. Pasažéři této společností se chovají jako dobytek.

Martin - nepřihlášený host (...241.23...)
20.05.2020 09:34

Líbí se mi jak, jak tvrdí, že obsazení 3 sedaček je po rodiny přirozené, když je stejně jejich systém schválně rozsadí, aby si museli připlatit za to, že můžou sedět u sebe.

Celkem 6 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace