Belgická vláda podmiňuje svou pomoc společnosti Brussels Airlines zajištěním řady garancí od Lufthansy. Lufthansa je 100% vlastníkem společnosti a belgická vláda požaduje, aby budoucnost aerolinií byla garantována. Ministerská předsedkyně Belgie Sophie Wilmès zaslala minulý týden dopis s podmínkami generálnímu řediteli Lufthansy Carstenu Spohrovi. Ministerská předsedkyně požaduje informace o perspektivách bruselského letiště, závazku budoucích investic Lufthansy do společnosti, zárukách zaměstnanosti a závazku k ekologickým cílům.
Od managementu Brussels Airlines požaduje vláda předložit podnikatelský záměr na období 2020-2025, který bude zahrnovat měřitelné cíle rozvoje bruselského letiště. Vláda také zavažuje, že bude požadovat blokovací minoritu ve společnosti, aby měla páky vynutit si dodržení závazků. Právo veta by vláda chtěla uplatnit také v otázkách, jako je rozšíření flotily a létané destinace. Je málo pravděpodobné, že by Carten Spohr s takovou mírou interference státu do společnosti souhlasil, a lze proto očekávat, že dá belgické vládě nůž na krk a pohrozí bankrotem společnosti.
Pokud Brussels Airlines nezískají požadovanou pomoc ve výši 290 milionů EUR, budou bez peněz v polovině května.
Pro Lufthansu může být nemožné garance poskytnout, neboť Lufthansa sama nyní vede intenzivní jednání s německou vládou o garancích na půjčku v objemu asi 10 miliard EUR. Původně Lufthansa očekávala zajistit pomoc vlády do konce dubna, ale to se nepodařilo. Německá vláda podminuje garance získáním blokovací minority (25,1 %) a jednoho až dvou křesel ve správní radě. Půjčka by přitom byla určena výhradně Lufthanse, nikoliv leteckým společnostem skupiny Lufthansa v zahraničí, tj. Austrian, Brussels a Swiss. I pokud Lufthansa podmínky garancí německé vlády odsouhlasí, zřejmě nebude moci ručit za Brussels Airlines.
Relativně bez problémů získá garance Swiss. Austrian narazil na odpor, neboť někteří ministři, zejména ministryně dopravy, požadují, aby se Austrian zavázal ke splnění ekologických cílů. To však v nové hospodářské situaci může být nerealistické, neboť letecká společnost bojující o přežití bude sledovat jiné priority, než jsou emise. (Foto: Brussels Airlines, planes.cz)
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
A dnes je to už spis takový Aeroklub. LH už ji dávno chtěla restrukturalizovat a udělat z ni lowcost ve stylu Norwegian. Prázdninové dalkovky Eurowings totiž moc velký úspěch nemají a brand má docela špatnou pověst.