Boeing oznámil čtvrtletní výsledky. Hospodaření skončilo se ztrátou.

Hospodaření Boeingu skončilo v prvním čtvrtletí podle očekávání ve ztrátě, která dosáhla 641 milionů USD, a to proti 2,5 miliardy USD zisku za stejné období loňského roku. Upravená ztráta na akcii činila 1,7 USD, tj. více, než se očekávalo. Výnosy společnosti dosáhly 16,9 miliardy USD, což je pokles o 26 % proti stejnému období loňského roku. Pokles výnosů způsobila především absence prodejů a dodávek modelu 737 MAX. Firma za první čtvrtletí vykázala záporné cash flow 4,3 miliardy USD (vloni pozitivní 2,29 miliardy USD). Negativní výsledky společnosti ovlivnily problémy letadla 737 MAX a dopady koronavirové krize. 

Během čtvrtletí dodal Boeing 50 komerčních letadel, čistý počet objednávek poklesl o 307 letadel.

Výrobce oznámil snížení tempa produkce, které reflektuje pokles poptávky po nových letadlech. Výroba letadel 787 Dreamliner, která byla od uzemnění modelu 737 MAX tahounem výnosů divize komerčních letadel, se k roku 2022 sníží z loňských 14 letadel měsíčně na polovinu. Překvapením je však rozhodnutí snížit produkci modelu 777 a zejména 777X, a to z plánovaných pěti letadel měsíčně na tři. Výrobce má dodat zákazníkům 68 letadel 777 (povětšinou nákladních 777F) a na 777X eviduje 309 objednávek. Pokud by toto tempo výroby zůstalo zachováno, potřeboval by Boeing na uspokojení objednávek deset let. Produkce modelu 737 MAX má koncem roku dosáhnout 31 letadel za měsíc. Před uzemněním vyráběl Boeing 52 letadel 737 MAX měsíčně. Připomínáme, že konkurenční Airbus se počátkem dubna rozhodl snížit výrobu letadel o třetinu.

Výrobce ohlásil, že sníží mzdy všem zaměstnancům o 10 % a bude pokračovat v programu dobrovolného ukončení pracovního poměru a propouštění.  Počet zaměstnanců divize komerčních letadel by se měl snížit o 15 %, stejně se sníží i korporátní administrativa. Přes celou firmu bude snížení stavů činit v průměru asi 10 %. Boeing koncem loňského roku zaměstnával 160 tisíc zaměstnanců.

Hotovost (a peněžní ekvivalenty) dosáhly na konci čtvrtletí 15,04 miliardy USD proti 9,49 miliardy USD na konci loňského roku. Výrobce jedná s bankami na zajištění dalších komerčních půjček k posílení rezerv. Výrobce stále váhá s uplatněním žádosti o státní pomoc, která je podmíněna omezujícími podmínkami.

Generální ředitel Boeingu Dave Calhoun očekává, že bude trvat dva až tři roky, než bude krize překonána. (Foto: wikipedia commons)


Fotografie k článku



Související kategorie

Komentáře



JirkaM - nepřihlášený host (...177.140...)
30.04.2020 15:13
3 roky?

No nevím jestli to bude trvat dva nebo tři roky.

Krize z roku 2008 trvala zhruba tři roky a přitom tehdy byly jediným problémem špatné hypotéky, tedy v podstatě hloupost, kterou šlo vyřešit "tištěním" peněz.

Teď tu nelétá skoro nic, velká část ekonomiky se zastavila a šatné hypotéky mají v USA zase. Proti roku 2008 teď máme dramaticky větší průšvih. Čím víc firem zkrachuje, tím víc lidí přijde o práci a tím víc dalších firem zkrachuje.

Doufám že na to nedojde, ale nedivil bych se, kdyby časem podstatnou část těch odstavených letadel sešrotovali.

Jediné co může Boeing zachránit jsou velké vojenské zakázky a třeba i nějaká menší válka.

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace