Studie HSBC předpokládá, že koronavirová epidemie způsobí zánik značného množství méně ziskových evropských leteckých společností, které budou pohlceny velkými. Po krizi bude mít proto Evropa méně, ale zato větších dopravců.
HSBC vidí jako pozitivní, že státní podpora směřující k podpoře zaměstnanosti dovoluje dopravcům výrazněji snížit počty zaměstnanců, než se původně předpokládalo. To povede k významným úsporám. Velkým společnostem se navíc podařilo přejednat podmínky leasingových smluv a získat odklady plateb. Ale i leasingové společnosti sází na podporu očekávaných vítězů krize, kterým jsou připraveny nabídnout výrazné výhody. Mimořádné výhody nebudou dostupné všem.
Problém mají společnosti, které si pro velký objem spotřeby zajistily ceny paliva. Evropské společnosti si obvykle zajišťují ceny paliva na úrovni 25 až 90 % očekávané spotřeby. V situaci, kdy jsou ceny paliva na několikaletém minimu, je zajištění cen přítěží. To se projeví, jakmile se provoz začne zotavovat a bude stoupat spotřeba paliva.
HSBC očekává, že zotavení po krizi bude vleklé. Podle studie bude úrovně provozu roku 2019 dosaženo teprve v roce 2022 či 2023. To souvisí s pomalým návratem světového hospodářství k růstu. (Foto: holidayings.com)
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Ono to povede asi i ke konsolidaci nabídky, pochybuju, že až todle skončí, tak Wizz s Ryanairem bude dál předvádět ve Vídni to co donedávna. Teď bude mít málokdo na to, aby někde válčil o to ukázat, že on je ta jednička.