Důsledným zavedením jednotného trhu by letecké společnosti ušetřily 37 mld. EUR ročně

  • 07.03.2020 08:30

Nejnovější studie zpracovaná univerzitou v Bergamu pro asociaci Airlines for Europe (A4E) poukazuje na nedostatky a neúplnosti ve fungování jednotného evropského trhu letecké dopravy. Studie vyčíslila, že odstraněním těchto nedostatků a úplnou implementací principů jednotného trhu by letecké společnosti ušetřily až 37 miliard EUR ročně, snížila by se zpoždění a omezily emise.

Největším faktorem je zavedení programu Single Europe Sky (SES), který by přinesl úspory až 17,4 miliardy EUR ročně. Program SES má nahradit stávající fragmentovaný systém řízení letového provozu založený na národním pojetí vzdušeného prostoru. Zároveň by se snížila zpoždění a dosáhlo úspor paliva, tj. snížení emisí. Program Single European Sky je sice diskutován již od roku 1999, ale k žádnému faktickému pokroku nedošlo. Přes prokazatelné přednosti i logiku zavedení SES nejsou politici schopni ani po 20 letech o implementaci rozhodnout.

Asociace A4E rovněž kritizovala dodatečné zdanění leteckého provozu, které deformuje princip svobodného trhu a představuje pro letecké společnosti dodatečné náklady ve výši asi 16,7 miliard EUR ročně. Asi 2 miliardy EUR/ročně by bylo možno ušetřit efektivnější regulací letišť. Dalších úspor má být dosaženo při odbavení cestujících a nákladu. (Foto: Namex News)


Fotografie k článku



Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace