Návratu 737 MAX brání zřejmě již jen problém kabeláže

  • 05.02.2020 08:00

Zdá se, že poslední barierou bránící recertifikaci 737 MAX je nesoulad evropského a amerického regulátora, která se týká provedení kabeláže 737 MAX. Alespoň tak to vyplývá z informací deníku The New York Times.

Experti Evropské agentury pro bezpečnost letectví jsou přesvědčeni, že kabeláže jsou umístěny v nebezpečné blízkosti od sebe, což v případě zkratu nebo strukturálního poškození trupu může výrazně snížit bezpečnost letadla. Žádají proto přeložit kabeláže tak, aby se výše popsané riziko snížilo.

Evropská agentura bude způsobilost 737 MAX posuzovat nezávisle na rozhodnutí FAA. Boeing zatím nevydal v této věci žádné doporučení a uvedl, že „provádí příslušné analýzy a bylo by předčasné spekulovat, zda povedou ke konstrukčním změnám“. Kvůli rozporu v ocenění tohoto rizika byly odloženy některé zkušební lety 737 MAX.  

Pokud by úřad FAA nepřijal pohled evropského regulátora, Boeing by zřejmě musel zajistit úpravu kabeláže přinejmenším všech 400 letadel, které byly vyrobeny, ale zatím nedodány zákazníkům. Další otázkou je, jak rychle či zda by přesunutí kabeláže bylo uplatněno na dalších asi 380 letadel, které jsou uzemněny u zákazníků.

Pro certifikaci je však stále ještě nutno vykonat veškeré certifikační testy na finální konfiguraci letadla a s finálním řídícím softwarem. (Foto: travelandleisure.com)

 


Fotografie k článku



Komentáře



atlas - nepřihlášený host (...168.37...)
05.02.2020 09:07

OK, veci budu vyriesene, ale ako dlho bude trvat kym sa to vsetko implementuje do uz postavenych lietadiel? Kabelaze zmenit, plus asi doplnit senzory k mcas, plus vsetci piloti musia prejst vycvikom na trenazeroch, ktore zatial existuju asi dva?

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace