Z objednávek 777X pro Emirates „zmizelo“ 11 letadel

  • 17.12.2019 08:00

Oznámení Boeingu, že vývoj a výrobu modelu 777-8 odsunuje na neurčito, spustilo spekulace, zda vývoj a výrobu této verze Boeing nezruší.

Zdaleka největším zákazníkem pro řadu 777X jsou Emirates. Vzhledem ke zpožděním a změnám programu 777X snížily Emirates svou původní objednávku 150 letadel 777X (115x 777-9, 35x 777-8) o 24 letadel, které na výstavě v Dubaji společnost konvertovala na 30 letadel Boeing 787-9. Emirates stále uvádí jako „budoucí dodávky“ 126 letadel 777X s tím, že u 11 z nich společnost je stav „podléhá opětovnému potvrzení“. Těchto 126 letadel sestává podle Flight Global ze 101 letounu 777-9 a 25 letadel 777-8.

Z toho vplývá, že 30 Boeingů 787-9 konvertovaných v Dubaji nahrazuje původních 14 objednávek 777-9 a 10 objednávek 777-8. Boeing přitom ve svém listopadovém reportu snížil počet 777X objednaných Emirates na 115 letadel.

Stále je tedy možné, že Emirates objednávky 777-8 zatím zcela nezrušily. To by naznačovalo, že program 777-8 zatím není mrtvý, nebo Emirates potřebují čas rozhodnout o konverzi nebo rušení objednávek.

Boeing eviduje na 777X ke konci listopadu celkem 309 objednávek. S ohledem na to, že prodej letadel 777X byl zahájen v roce 2013, zůstává počet objednávek stále velmi nízký.

První let prototypu 777-9 byl několikrát odložen a je nyní plánován na počátek roku 2020, první komerční dodávky se mají uskutečnit počátkem roku 2021. Velkou otázkou je certifikace, neboť 777X je certifikován nikoliv jako nový letoun, ale modifikace modelu 777. Boeing chce tedy postupovat stejně, jako tomu bylo u typu 737 MAX. Není vůbec jisté, zda světoví regulátoři budou tuto „zrychlenou“ certifikaci akceptovat. (Tab.: Boeing)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace