United Airlines nahradí Boeingy 757-200 letadly Airbus A321XLR. Perspektivní Boeing NMA vypadl ze hry

  • 06.12.2019 08:00

Dne 3. prosince oznámila společnost United Airlines podpis kontraktu na pořízení 50 letadel Airbus A321XLR. Nová letadla budou nahrazovat flotilu 53 letadel Boeing 757-200 a otevřou nové transatlantické linky mezi východním pobřežím USA a Evropou. Letadla budou zařazována do služby od roku 2024. K tomuto termínu bude průměrné stáří leteckého parku 757-200 asi 27 let.

Letadla budou podle vyjádření společnosti odpovídat očekáváním cestujících na dlouhých linkách. Budou mít zvětšený prostor pro ukládání kabinových zavazadel, připojení Wi-Fi, atd. Ve srovnání s 757-200 přinesou nová letadla 30% úsporu paliva na sedačku.

United v polovině roku naléhavě žádal Boeing, aby vydal jednoznačné stanovisko, zda začne v dohledné budoucnosti vyvíjet a vyrábět Boeing New Mid-Market Airplane (NMA). Zároveň společnost ujistila, že je stále připravena zvažovat NMA jako přirozeného nástupce letadel 757 a 767. Finanční ředitel United Gerry Laderman přitom varoval, že k přijetí rozhodnutí už nezbývá mnoho času a dopravce potřebuje znát plány Boeingu. Prosincová objednávka znamená, že United již dále čekat nemůže nebo nechce.

Oznámení o NMA se očekávalo vloni ve Farnborough a letos na Paris Air Show, ale nepřišlo. Místo toho Airbus představil jako řešení pro dálkové linky, kde dvouuličková letadla nemají ekonomický smysl, nový model A321XLR.

American Airlines objednaly na veletrhu v Paříži 50 strojů, kterými nahradí 34 letadel Boeing 757-200.

Rozhodnutí United a American Airlines může být zlomové a přednaznačovat konec programu NMA.

United zároveň znovu posunuly termín převzetí A350, tentokrát z roku 2020 až na rok 2027. Společnost původně objednala 25 letadel A350-900 v roce 2010, v roce 2013 je konvertovala na A350-1000 a objednávku zvýšila na 35 letadel. V roce 2017 United změnila objednávku zpět na A350-900 a přiobjednala dalších deset letadel. Stávající objednávka je tedy na 45 A350-900. Původně měly být dodávky zahájeny v roce 2016. Termín byl následně posunut na rok 2019, poté 2020 a nyní na 2027. (Foto: Upgraded Points, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Jan - nepřihlášený host (...176.220...)
06.12.2019 14:29

Myslim si,že protiváha B757 u Airbusu byla vzdycky A321 takze proc ne :) a vypadá líp :)

jirp (...17.10...)
06.12.2019 12:55
a co tedy je

Pokud A321XLR neni nahradou 757 tak co tedy je? Pokud vim, na trhu nic jineho v teto kategorii neni

Tomáš Peška - nepřihlášený host (...30.123...)
06.12.2019 09:29
Proč by ne?

Proč by neměl být plnohodnotnou náhradou? Kapacita i rozměry hodně podobné, bonusem je dolet a mnohem nižší spotřeba, 757 je už hodně staré letadlo.

Petr - nepřihlášený host (...144.82...)
06.12.2019 08:14
Ač Airbusu normálně fandím...

Myslím, ze A321XLR ani nic z rodiny A32X nebude plnohodnotnou nahradou za B757. A pocítí to bohužel jak posádky, tak i cestující.

Celkem 4 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace