Dubaj: Šéf Emirates diskutoval se šéfem FAA o certifikaci 777X

  • 20.11.2019 10:15

Prezident Emirates Sir Tim Clark se v Dubaji sešel se šéfem FAA Stevem Dicksonem ve věci certifikace Beoingu 777X. Pro Emirates, které mají na letadlo celkem 150 objednávek (z roku 2014), je termín certifikace, a tedy i termín možného nasazení letadel do provozu klíčový. Emirates se také musí rozhodnout, jak a kdy chtějí konvertovat svých 35 objednávek modelu 777-8 na jiné řešení. Boeing vývoj a výrobu kratší verze 777-8 odložil na neurčito. Očekává se, že během Dubai Airshow 2019 budou sděleny další informace.

Tim Clark vyjádřil údiv nad tím, že FAA plánuje certifikovat model 777X jako derivát již existujícího Boeingu 777 a obává se, aby to nevedlo ke stejným problémům, jaké postihly model 737 MAX. Přitom 777X má oproti 777 zcela nové, kompozitové křídlo a zcela nové motory GE9X. Navíc letadlo neprošlo závěrečnou tlakovou zkouškou, neboť tlak v kabině 777X je vyšší, než je tomu u původního modelu 777. Dickson ujistil, že certifikační proces „proběhne řádně“.

Emirates jsou zahajovacím zákazníkem verze 777-9 a s jejím nasazením počítaly v polovině roku 2020. Vzhledem k problémům, které postihly vývoj prototypu, však není jasné, kdy bude letadlo reálně k dispozici. Clark prohlásil, že Boeing na jeho dotaz týkající se termínu možného nasazení 777X odpověděl, že doufá, „že to bude dříve než později“. Emirates jsou hlavním zákazníkem typu 777X. Objednávky Emirates představují takřka polovinu všech objednávek.

Boeing přislíbil, že od srpna 2020 bude po dobu až dvou měsíců „bázovat“ jeden z prototypů v Dubaji. To umožní ověřit letadlo v tamních podmínkách. (Foto: Gulf News)


Fotografie k článku



Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace