Rusko chce oprášit projekt L-610 a letadlo dovést k výrobě

  • 22.10.2019 17:00

Ruské Ministerstvo průmyslu a obchodu chce investovat 20 až 25 mld. RUB na práce na projektu L-610, a to na základě dokumentace a přípravků z 80. let. Oznámil to v pondělí ruský deník Kommersant. Vlastníkem dokumentace k letadlu je ruská společnost UGMK (Uralská hutní a těžební společnost), která je vlastníkem Aircraft Industries a.s.

Podle představ Ministerstva zaujme stroj pro 40 cestujících prázdné místo na trhu mezi 19timístným L-410 a 64místným perspektivním regionálním letadlem Il-114-300, které má vstoupit do výroby v roce 2023. Zájem Ministerstva o L-610 odůvodňuje fakt, že v tomto případě lze výhodně navázat na práce a dokumentaci, které již byly provedeny, a tím významně ušetřit čas i náklady.

Ředitel sekce Ministerstva průmyslu a obchodu pro letectví Dmitrij Lisogorský během vystoupení v ruském parlamentu dne 18. října informoval poslance, že prostředky mají být uvolněny ještě do konce roku. Uvedl, že projekt, který byl původně iniciován potřebami tehdy ještě sovětského Aeroflotu, může být nyní upraven a realizován ve spolupráci s Českou republikou a Kazachstánem. Předpokládá, že letoun by mohl být připraven do sériové výroby v roce 2023, tj. zhruba ve stejnou dobu jako výše zmíněný Il-114-300. Zatím však nejsou známé celkové náklady výroby ani rozsah potřebných úprav původního L-610.

Tahounem projektu jsou společnost UZGA (Uralský závod civilního letectví) a UGMK. UZGA od roku 2016 vyrábí L-410, přičemž objem lokalizace výroby postupně narůstá. Koncem roku 2021 by lokalizace výroby měla dosáhnout již 72 %.

Ministerstvo uvádí, že turbovrtulová letadla jako je L-610 jsou nevyhnutelná pro zabezpečení letecké dopravy do těžko dostupných oblastí Ruska, a proto je vláda připravena podílet se na nákladech na vývoj, výrobu i provoz u leteckých společností. Ministerstvo věří, že provoz domácích letadel bude levnější než použití západních turbopropů, jako jsou Q.400 nebo ATR-72.

Podrobný článek o historii a vývoji L-610 s řadou unikátních fotografií je najdete zde. (Foto: planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



cyklista - nepřihlášený host (...183.95...)
23.10.2019 16:38
Nejsme schopni udržet?

To je pěkné, jak byl soudruh Štěpán jasnozřivý. Jen škoda, že to byli právě komunisti, kdo zazdil během 40 let vývoj našich podniků, takže po 89. otevřením trhu bývalého RVHP se ukázalo, že mimo RVHP nejsme konkurenceschopní a na Rusko se nedá orientovat, protože nebylo schopno splácet závazky, když se v podstatě uzbrojilo ke krachu.

Mr. Posuvka (...92.149...)
23.10.2019 07:13
610

Dobrý den.

Nemá smysl se zde hádat...
Tohle je jen výsledek 30 let rozkrádání a tunelování tradičních českých firem.
Je veliká škoda, že nejsme schopni udržet tradiční české firmy a zaměstnanost v jednotlivých regionech české republiky. Aero je de facto firma před krachem, která je enormně zadlužená.
Teď přijde na řadu LOM Praha, protože je naprosto jisté, že Američani nedovolí klasickou GO jako je to u ruských helikoptér..
Nemá smysl tu řešit politiku na leteckém portálu, ale kolik tradičních a páteřních podniků je v .... například ČDK, Poldi atd...
Štěpán to v 89 řekl v ČKD dobře: Stanete se otroky ve vlastní zemi.... Ačkoliv komunisty rád nemám.
Příjemný den všem.

Petr - nepřihlášený host (...162.112...)
22.10.2019 22:19
610

A kdo říká, ze jsem vlastenec? Když se privatizovalo Aero, dělaly se tam přípravky pro Evektor-55. Už tehdy se tomu všichni smáli, ze je to jen zmenšená 410ka a kdo to bude kupovat? O deset let později má Evektor dva prototypy a žádnou výrobu. Pokud jde zkousavani něčeho, jak Vy jste zkousaval, když se v Aeru vyráběly v licenci MiGy? Tak než se budeme bavit o nesmyslech, napřed si vylepsime pravopis, něco si nastudujeme a pak napíšeme něco, o čem víme a taky to bude mít hlavu a patu.

šmaky (...188.247...)
22.10.2019 21:44
610

Petr :

Ano, zaslouží si létat to rozhodně, ale píšete relativně o nesmyslech.
Mělo by Vás především zajímat a to jako vlastence, že NAŠE mašiny budou vyrábět v rusku. L410 tuším už rusko koupilo ( výrobu ) a teď budou řešit ještě 610. Tady to do provozu nikdo nedal a teď nám naši mašinu bude řešit cizí stát. To je to, co nedokážu skousnout.

Petr - nepřihlášený host (...162.112...)
22.10.2019 20:19
A proč ne?

Alespoň je vidět, jaká dobra a robustní letadla se u nás dělala. ATR je možná super levne na provoz, ale vydrzi nezpevněné dráhy v Rusku? A Q400 by rovnou upadnul podvozek hned. Byl jsem u vývoje Ae270 Ibis a to nevydrželo ani přistání v Nesvacilech u Benešova. L610 je možná staré, ale robustní a zaslouží si létat!

Celkem 5 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace