Japan Airlines zaplatí pokutu 300 000 USD. Nechaly čekat cestující více než 4 hodiny v letadle na ploše.

  • 17.09.2019 17:00

Dne 12. září vyměřilo americké ministerstvo dopravy pokutu společnosti Japan Airlines (JAL) ve výši 300 000 USD. Ta ve dvou případech nechala čekat cestující v letadle přes 4 hodiny, čímž porušila americký předpis požadující, aby cestující nečekali v letadle na ploše déle než tuto dobu.

Společnost JAL s pokutou souhlasí, ale zatím vzdoruje požadavku vyplatit kompenzace zákazníkům na individuální bázi, kdy by se výše kompenzace stanovovala pro každého zákazníka zvlášť.

K incidentům došlo na lince Tokio Nartita – New York JFK, a to 4. ledna a 15. května 2018. Let JAL 004 divertoval z povětrnostních důvodů do Chicaga, resp. Washingtonu DC. V obou případech bylo letiště v New Yorku uzavřeno. Dne 4. ledna tak strávili cestující v letadle na ploše v Chicagu 4 hod. a 31 min., 15. května ve Washingtonu bylo cestujícím umožněno opustit letoun teprve po 4 hod. a 59 minutách.

Japonská společnost porušení předpisů přiznává, ale hájí se tím, že celá situace vznikla důsledkem extrémního počasí, přičemž během čekání zajistila cestujícím nápoje a jídlo.

Ve svých provozních směrnicích nyní JAL upřesnila, že v případě, kdy hrozí, že se letadlo zdrží 4 hodiny, je nutno cestující v dostatečném předstihu převést do terminálu, aby byl čtyřhodinový limit dodržen i v případě přetížení letištních služeb.    

Pokuta vyměřená ministerstvem dopravy US může být snížena o 60 000 USD, které získají jako kompenzaci cestující, a o dalších 100 000 USD, pokud Japan Airlines nedopustí opakování přestupku přinejmenším během dalšího roku. (Foto: AP)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace