Zahájen aerosalón MAKS 2019 na letišti Žukovskij. Slavnostnímu otevření předcházel nečekaný výpad proti Aeroflotu.

  • 27.08.2019 08:00

V Žukovském byl dnes zahájen aerosalón MAKS 2019, který je největší přehlídkou tohoto druhu v Rusku a Společenství nezávislých států. Význam výstavy vyplývá také z vysoké poptávky Ruska a střední Asie po nových letadlech, a to jak pro obnovu parku, tak i zajištění růstu. Boeing ve své nejnovější prognóze odhaduje potřebu nových letadel na těchto trzích na 1280 letadel během následujících 20 let, z toho 140 dvouuličkových. Ve finančním vyjádření tedy asi 164 mld. USD. Ruský trh bude potřebovat také 27 000 nových pilotů, 25 000 nových techniků a 30 000 pracovníků palubního personálu.

Pořadatel uvolnil video, které nám „v předpremiéře“ ukazuje nácvik některých letových ukázek.

Ve výstavní premiéře bude kromě jiného předveden letoun MC-21-300, a to jak v letové, tak i statické ukázce. Ta by měla poprvé odhalit také uspořádání interiéru. SuperJet 100 se předvede poprvé se „saberlety“ tj. koncovkami křídel (stále nejsou certifikovány), které mají snížit spotřebu paliva o 2,6 %. Ze zahraniční letecké techniky předvádí Airbus A350-900. Aeroflot převezme první z 22 objednaných letounů tohoto typu v únoru. Embraer pak v ruské premiéře uvádí Embraer E195-E2. Slíbena je také premiéra bizjetu Pilatus PC-24. Ve vojenské části bude největší pozornost upřena ke stíhacím letadlům páté generace Su-57 a nově i jeho exportní verzi Su-57E, o jejímž pořízení uvažuje Turecko. Hlavním tahákem aerosalónu jsou tradičně efektní ukázky skupinové akrobacie display teamů ruského vojenského letectva.

V předvečer zahájení výstavy na euroasijském aerokosmickém kongresu obvinil ve velmi neobvyklé a mimořádně tvrdé kritice výrobce letadla SuperJet (skupina OAK) svého největšího zákazníka, Aeroflot, že po katastrofě letounu SuperJet dne 5. května „diskreditoval“ Suchoj Superjet 100 (SSJ100). Měl se toho dopustit tím, že ihned po katastrofě začal „rozhlašovat po celém světě, že letadlo je šmejd a h…o“. Zástupce OAK prohlásil, že výrobce letadla se přitom po celou dobu zdržel jakékoliv kritiky dopravce nebo jeho pilotů. Podle OAK diskreditace SSJ100 letadlo poškozuje.

Aeroflot je přitom se 49 letadly zdaleka největším uživatelem problematických SuperJetů a dalších 100 letadel má postupně převzít do roku 2026. Nelze mu tedy upřít aktivní podporu domácího leteckého průmyslu.

MAKS 2019 se koná ve dnech 27. srpna až 1. září 2019 na letišti v Žukovském. (Foto: MAKS2019, TASS)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Atlas - nepřihlášený host (...168.42...)
27.08.2019 09:16

Aeroflot rozhlasoval ze superjet je smejd?
Sledujem celkom spravy o lietani a nezachytil som take silne slova.
Kazdopadne bez politickeho krytia a aeroflotu by superjet ani nevznikol.
V zahranici sa ho zbavuje kazdy kto sa dal nachytat na ten smejd.

Milan_ (...46.213...)
27.08.2019 08:37
Pilatus RS-24?

takéto lietadlo nepoznám :) ale asi pôjde o Pilatus PC-24...

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace