AERO Vodochody pokračuje v testování L-39NG podle aktualizovaných certifikačních plánů

  • 04.08.2019 09:00

Společnost AERO Vodochody AEROSPACE úspěšně pokračuje v testovací fázi vývoje letadla L-39NG. Na druhém vyrobeném prototypu začaly statické zkoušky ověřující pevnost konstrukce, které provádí Výzkumný a zkušební letecký ústav v Praze. Na prvním letovém prototypu, jenž absolvoval první let 22. prosince 2018, probíhají pozemní vibrační zkoušky a od září bude tento letoun pokračovat v letových testech.

V říjnu se k letovým zkouškám připojí další, již čtvrtý L-39NG. Třetí vyrobený prototyp bude předán do VZLÚ na únavové zkoušky na konci letošního roku. Kromě těchto čtyř letounů L-39NG má Aero takzvaný Technologický demonstrátor L-39NG, což je letoun L-39CW, ovšem nyní s dalšími novými komponentami L-39NG. Demonstrátor s trupovým číslem 2626 již absolvoval v rámci vývoje L-39NG přes 40 testovacích letů. Aero upravilo harmonogram dalšího vývoje a následné certifikace nového cvičného letounu L-39NG. Nové načasování (obr. 2) vychází z aktualizovaných požadavků zákazníků.

Plán certifikace vynechává certifikaci L-39NG v konfiguraci základního cvičného letounu (Basic Training Configuration) a směřuje k certifikaci verze pokročilého cvičného letoun (Full Trainer), jenž slouží i k taktickému a bojovému výcviku. Většina zákazníků má zájem právě o konfiguraci Full Trainer.

„Pro naše jednání s obchodními partnery je posun projektu do další fáze a následné získání mezinárodně uznávané certifikace k letounu L-39NG klíčovým krokem,“ uvedl Jiří Podpěra, prezident společnosti OMNIPOL, která je strategickým partnerem projektu.

Nový harmonogram je v souladu původním plánem zahájit dodávky prvních sériových letounů zákazníkům v roce 2020, ovšem ve verzi pokročilého cvičného letounu. Zachovává také další významný milník, kterým je získání certifikace pro vyzbrojenou verzi (tzv. Light Attack) ve třetím čtvrtletí roku 2021.

Změna v harmonogramu certifikace L-39NG se pomítla do plánu letových zkoušek, které se výrazně urychlí na podzim letošního roku, kdy se do nich zapojí také druhý letový a již předsériový letoun L-39NG s výrobním číslem 7004. Vypuštění základní cvičné konfigurace L-39NG nijak neovlivní průběh vývojových a certifikačních zkoušek prováděných na zemi.

L-39NG (https://www.youtube.com/watch?v=lXPW78XJyGo#action=share) je moderní a efektivní lehký proudový letoun schopný plnit roli lehkého bitevníku a jednotného a komplexního letounu pro plnohodnotný výcvik pilotů moderních vzdušných sil. Letoun vychází z aerodynamické koncepce původních L-39, avšak využívá soudobé technologie a vybavení. Pohon obstarává motor FJ44-4M dodávaný s údržbovým systémem TAP Blue. Avionika letounu je připravena pro výcvik budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace a může být přizpůsobena požadavkům zákazníka. L-39NG je vybaven pěti závěsnými body pro nesení výzbroje. Strategickým partnerem projektu L-39NG je společnost Omnipol, která se z 50 % finančně spolupodílí na vývoji letounu. Další podrobnosti o novém letounu najdet ena webu http://www.l-39ng.cz/. (Foto: Aero Vodochody, planes.cz)

Autor: Michalc



Komentáře



Brankoslav - nepřihlášený host (...45.55...)
09.08.2019 08:51
US komponenty

Zcela evidentně se podařilo vyhnout se US součástkám a následným obstrukcím, tedy až na pár detailů jako například motor.

Maniak - nepřihlášený host (...201.48...)
06.08.2019 19:24
Re: prodávat

Co jsem četl, tak je vyvíjen tak, aby obsahoval maximum součástí, které nepodléhají US vývozním povolením. Což je dobré pro české subdodavatele a zjednodušuje případný vývoz.

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
05.08.2019 13:32

Jsem zvědavý, komu se bude (smět) prodávat.

Celkem 3 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace