Letošní přehlídka v Le Bourget naznačila řadu možností, jak použít elektrického pohonu nebo hybridního pohonu i u větších letadel. Airbus Helicopters chce v příštím roce vyzkoušet elektrický záložní systém pro případ výpadku hlavní pohonné jednotky vrtulníku. Letové zkoušky budou probíhat na vrtulníku H130 poháněném motorem Safran Helicopter Engines Arriel 2D.
Řešení bude založeno na el. motoru Thales a akumulátorech vyvinutých divizí Airbus Defence & Space, a má být schopno zajistit pohon hlavního rotoru v případě vysazení hlavní pohonné jednotky po dobu 30 s.
Airbus věří, že takové řešení může být zárodkem nového standardu bezpečnosti jednomotorových vrtulníků, kterým tak poskytne více možností než pouze nouzové přistání s využitím autorotace. Airbus zkoušel podobný systém již v roce 2012, ale tehdy myšlenka narazila na omezené technické možnost baterií.
Divize Airbus Helicopters kromě toho spolupracuje se Safran Helicopter Engines na vývoji budoucí hybridní pohonné jednotky. (Foto: Airbus Helicopters).
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém