Prvnímu dni Paris Air Show dominoval Airbus. Boeing bez objednávek.

  • 18.06.2019 08:00

Airbus potvrdil původní očekávání a ohlásil na Paris Air Show vývoj nového modelu řady A320neo, a to A321XLR.  Jedná se o modifikaci A321neo s doletem prodlouženým až na 8700 km (4 700 nm) a až 220 cestujících. Překonává tak o 15 % dolet A321LR. Výrobce slibuje až 30% snížení spotřeby paliva na sedadlo proti konkurenčnímu letadlu. Prvními zákazníky nového modelu je leasingová společnost Air Lease a společnost Middle East Airlines. Letadlo se má dostat do provozu u společností v roce 2023. Airbus A321XLR má nejdelší dolet mezi jednouličkovými dopravními letadly.

Proti A321neo má A321XLR maximální letovou hmotnost zvýšenu na 101 t, což dovolí přepravovat mj. dodatečné palivo v zadní centrální nádrži RCT. Vyšší max. vzletová hmotnost vyžaduje zesílený podvozek. Letadlo má upravenou mechanizaci křídla, která zachovává u letadla stejné vzletové charakteristiky, jako má A321neo. 

Společnost Air Lease podepsala záměr koupit 27 letadel, Middle East Airlines převedou existující objednávku A321neo na čtyři A321XLR.

Záměr Air Lease pořídit A321XLR je součástí předběžné rámcové objednávky na 100 letadel Airbus, která zahrnuje kromě zmíněných A321XLR také 50 letadel A220 a 23 letadel A321neo. Předběžná objednávka na A220 je největším závazkem na pořízení A220 od prosince loňského roku, kdy své předběžné závazky z Farnborough stvrdily společnosti JetBlue a Moxy, start-up Davida Neelemana.  

Kromě toho získal Airbus také pevnou objednávku na osm letadel A330neo pro společnost Virgin Atlantic. Dalších až 12 letadel tohoto typu (včetně šesti opcí) převezme Virgin od lesingové společnosti Air Lease. Virgin Atlantic použije tato letadla A330-900 k náhradě starších letadel A330-300 a -200. Letadla pohání motory Rolls-Royce Trent 7000.

Relativně úspěšný byl první den přehlídky pro Embraer, který získal pevnou objednávku od United Airlines na dalších 20 letadel Embraer 175 s opcí na dalších 19. Dodávky jsou plánovány od roku 2020. Embraery 175 pro 70 cestujících nejspíš nahradí ve flotile společnosti starší letadla Bombardier CRJ700.

Boeing žádnou zakázku neohlásil. CEO divize Boeing Commercial Airplanes zmínil, že „toto nebude pro Boeing typická air show“.

Pařížská přehlídka se závazkem na 150 strojů a pouhými 28 pevnými objednávkami zůstává hluboko za výsledky velkých air show v posledních letech. Zatím tedy pařížská výstava potvrzuje trend letošního roku, který je z hlediska objednávek letadel nebývale slabý.  (Foto: Airbus, United)


Fotografie k článku



Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace