Air Serbia v rozletu. Letos 21 nových linek

  • 17.06.2019 08:00

Na investicích Etihadu ve společnostech Air Berlin, Alitalia a Jet Airways ztratil Etihad minimálně 1 mld. USD.  Air Serbia tak zůstává jedinou úspěšnou investicí společnosti v portfoliu Etihadu, přičemž letos svůj úspěch výrazně posílí. V letošním letovém řádu se objevilo 21 nových linek. Air Serbia také otevřela svou druhou bázi v Niši. Air Serbia je dnes dominantní leteckou společností zemí bývalé Jugoslávie.

Novými destinacemi létanými z bělehradského letiště Nikoly Tesly jsou Barcelona, Helsinky, Káhira, Krasnodar, Kyjev, Madrid, Nice, Rijeka a Zadar. Aby Air Serbia mohla nové linky obsloužit, najímá si CRJ900 od společnosti Nordica.

Další růstový moment je spojen, ať už to zni jakkoliv divně, s kolapsem indické Jet Airways. Poté, co Jet Airways přestaly v dubnu létat, se sloty Jet Airways na Heathrow dostaly k Etihadu (neboť má v Jet Airways podíl 24 %). Etihad však všechny uvolněné sloty nemohl využít. Aby o strategicky důležité sloty nepřišel v rámci principu „use it or lose it“, půjčil je Air Serbia. Na obsloužení večerního páru slotů však už Air Serbia neměla volné letadlo, a z tohoto důvodu získala od Etihadu pronájmem další A320. Vznikla tak kuriózní situace, kdy jeden spoj Air Serbia opouští Heathrow v 16:05 a další v 16:15. To sice nemusí být nejšťastnější ekonomické řešení, ale rozhodně lepší než přijít o slot na Heathrow (tato logika zjevně unikla ČSA). Dodatečný A320 je však výbornou posilou pro obsluhu nových destinací.  

Air Serbia bodovala i v podivném výběrovém řízení pořádaném srbskou vládou pro obsluhu letiště Niš. Zde byla Air Serbia jediným, tj. vítězným uchazečem. Tendr požadoval, aby vítěz měl trvale jeden záložní letoun v Srbsku, a také 15 srbsky mluvících pracovníků call centra s praxí přinejmenším dva roky. Tyto podmínky zjevně nemohl kromě Air Serbia nikdo další splnit. Vítězství ve „výběrovém“ řízení otevřelo Air Serbia lukrativní linky z Niše do Baden Badenu, Bělehradu, Boloně, Budapešti, Frankfurtu (Hahn), Friedrichshafenu, Göteborgu, Hannoveru, Lublaně, Norimberku, Říma, Salzburku a Tivatu. Pro obsluhu nových linek si Air Serbia musela pronajmout A319, který předtím sloužil u Royal Brunei Airlines.

Air Serbia tak letos provozuje již 60 linek. Nepočítaje charterové spoje, které obsluhuje prostřednictvím své charterové pobočky Aviolet. (Foto: Aviolet, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace