V uplynulých letech nás média zasypávala zprávami, že Letiště Praha vyjednává o linkách s americkými dopravci o přímých linkách za oceán. Padala města jako Chicago, Miami ... Nakonec se konkretizovala linka United Airlines z Newarku (Newark Liberty International Airport), což je letiště ležící v aglomeraci New Yorku (na území státu New Jersey).
Od 7.6. 2019 do 4.10.2019 bude každodenně létat Boeing 767-300/ER na lince UA187/188 s průletem v Praze mezi 8:25 a 10:10, což profilem odpovídá běžnému standardu letů z Evropy do USA. Podobně nasazený typ je stejný, jakým začínaly létat do Prahy Delta a American, přičemž obě společnosti postupně přešly na větší typy letadel.
Letiště společně United Airlines u příležitosti prvního letu uspořádalo pro média, cestující a spottery slavnostní otevření linky, ze kterého Vám přinášíme fotoreport. Část fotografií je poskytnuta organizátory.
... na check-inu všechno sedí, jsme na správném místě ve správný den ...
... jako na všech slavnostních otevřeních dálkových linek v poslední době nesměla chybět krojovaná děvčata. Pokud by někdo věděl, ze které oblasti Prahy tyto kroje pocházejí, prosím napište to do diskuse.
(c) Letiště Praha
Detail brány.
A ohrádka pro spottery a pozvané hosty. A ano, její lokace nebyla pro fotografování optimální.
Příprava řečniště.
Drobné občerstvení, tématicky ze čtvrti Little Italy ...
... a nebylo zapomenuto ani na Brighton Beach (kde žije početná ruská menšina) ...
... ale ukázaly se i správné americké muffiny ...
... ba i dokonce růžové donuty.
Nicméně v 8:19 se dotkla kola hlavního podvozku dráhy ...
... aby následně Boeing 767-322/ER projel kolem nás.
Letadlo s výrobním číslem 25091 je v nejlepších letech, bylo dodáno United v březnu 1991 (tehdy bez wingletů a s jinou konfigurací kabiny) a celou dobu slouží u United Airlines.
Obligátní slavobrána v podání letištních hasičů.
(c) Letiště Praha
"ošoupaný" lak nad okny dělá letadlu zajímavé "řasy".
Pohled ze sedadla obchodní třídy (kterou United Airlines nazývají Polaris).
(c) United Airlines
A celkový pohled do stejné třídy.
(c) United Airlines
Sedačky ve třídě Economy Premium (kterou United nazývají Premium Plus)
(c) United Airlines
Bohužel se nám nepodařilo dostat na palubu letadla, můsíme tedy vzít zavděk fotkami aerolinky. A ano, fotky economy premium jsou z jiného typu letadla.
Catering v obchodní třídě.
(c) United Airlines
Zatím na gatu ...
... zahájil sérii zdravic pan Bob Schumacher, regionální obchodní ředitel společnosti United ...
... následován panem Jiřím Vyskočem, výkonným ředitelem leteckého obchodu Letiště Praha ...
... Jeho Excelencí panem Stephenem B. Kingem, velvyslancem USA v České republice ...
... a Davidem Kinzelmanem, viceprezidentem United Airlines pro provoz na mezinárodních letištích.
Po projevech následovalo tradiční stříhání pásky hosty a posádkou ...
... a skupinové fotografování ...
za hudebního doprovodu.
aby následně začal boarding ...
... se všemi náležitostmi.
Tak ať seženete spoustu klientů, linku protáhnete na celoroční a třeba uvidíme i nějaké letadlo v novém livery!
Pinouk:
Verim, ze jste si pozorne precetl poznamku:
"Bohužel se nám nepodařilo dostat na palubu letadla, můsíme tedy vzít zavděk fotkami aerolinky. A ano, fotky economy premium jsou z jiného typu letadla."
Boeing 767 v jakekoliv konfiguraci nema tri sedadla u okna v ekonomicke tride, takze ta fotka neni Boeing 767, spis to vypada na 787 podle oken.
...."jak prosté"....tedy ta uvaha....asi po "zlaté" éře ČSA dálkovek.....to prostě nevychází ....u našeho posledního dopravce, když tedy opomineme, že nemá s čím....a nešlo by to s polskejma mašinama, ty dokáží zajisté vydělat víc na koupácký sezóně
Vždycky když to vidím, napadne mě, proč létají oni k nám a né my k nim?
Dane diky!
Přes léto se hodně létá na dovolené z Evropy do Ameriky a naopak. Mimo letní sezónu není zájem tak velký a aerolinky soudí, že zatím to zákazníci skousnou s přestupem na létající stodoly v hubech typu Frankfurt nebo Londýn.
Domnívám se, že ty kroje jsou z Chodska (Domažlice)...
Ja bych i řek, že by zájem byl, ale z pro mě neznámého důvodu je linka jen sezonni. Dovedl bymi nekdo vysvetlit, jaktoze se pres leto vyplati litat Delte, American a United zaroven a v lete ani jednomu z nich? Verim, ze v lete se lita vic, ale ze by o tolik?
Když pak linka pro nezájem či z jiných důvodů končí, většinou se to obejde už bez podobných ceremonií.
Celkem 10 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Linky těchto US aerolinii jsou sezonni protože většinu kapacity letadel vyuzivaji klienti cestovnich agentur z USA napr. Viking, Vantage apod. Tisice jich tydne zacinaji ci konci turu po stredni Evrope ci plavbu na lodich po Dunaji nebo Labi. Jako druhé odletove letiste je pouzivana Budapest.