Airbus slibuje Airbus A321XLR k roku 2023 až 2024

  • 06.06.2019 08:00

Na jednání IATA v Soulu ředitel prodeje Airbus Christian Scherer naznačil, že existují plány pro nová jednouličková letadla s prodlouženým doletem. Přitom použil množné číslo, takže se bude zřejmě jednat nejenom o dlouho diskutovaném derivátu A321XL, ale zřejmě i o verzi A220-300 s prodlouženým doletem. Airbus naznačuje, že A321XLR se může dostat do komerčního provozu v horizontu pěti let, tj. v letech 2023 nebo 2024. Oficiálně však zatím zahájení projektu nebylo oznámeno, a to přesto, že Airbus již oslovil potencionální zákazníky. Generální ředitel Airbusu Faury před několika týdny také zmínil, že podmínkou zahájení vývoje a výroby je získání 200 objednávek. 

Varianta XLR má zahrnovat úpravy křídel a zesílení konstrukce, které umožní zabudovat další palivovou nádrž v centroplánu. Letoun má přepravit až 220 cestujících na vzdálenost až 9260 km. Kabina má obsahovat některé inovace převzaté z A350. Konkurenční projekt Boeingu, letoun NMA (pokud bude schválen do vývoje a výroby), má mít dvě verze, a to pro 220 resp. 270 cestujících a s doletem od 7400 km do 9300 km. Airbus A321XLR by tedy mohl konkurovat zdola a A330neo ze shora.  

Všeobecně se očekává, že Airbus oficiálně ohlásí program A321XLR na výstavě v Paříži. Největší pozornost však poutá očekávané oznámení Boeingu o vývoji a výrobě NMA (někdy označované jako Boeing 797). Paris Air Show se koná na letišti Le Bourget 17. až 23. června. V této době by měl v USA proběhnout také první let Boeingu 777X. (Obr.: Leeham News)


Fotografie k článku



Související články

Komentáře



Luboš - nepřihlášený host (...81.215...)
06.06.2019 18:35

Airbus musí Boeing natolik uzemnit že nebude schopen racionální a praktické odpovědi.Airbus čeká skvělá budoucnost.

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace