Nevíte, jak správně postupovat, abyste se z letištní haly bez problému dostali do letadla? V našem seriálu se tentokrát zaměříme na různé varianty odbavení.
Jak takové odbavení před odletem vlastně probíhá?
Doporučujeme být na letišti dvě hodiny před odletem, případně tři hodiny předem, pokud například cestujete s nadrozměrnými zavazadly. Jakmile dorazíte do odletové haly, na informační tabuli zjistíte čísla přepážek, kde vás pracovníci na základě cestovního dokladu odbaví a vydají palubní vstupenku. Zároveň vám zkontrolují zavazadla vzhledem k vašemu tarifu letenky, tedy jestli máte správnou hmotnost, rozměry i počet zavazadel. Po provedeném odbavení pak odcházíte buď na pasovou kontrolu, nebo na bezpečnostní kontrolu, podle toho, kam a z jakého terminálu odlétáte. Palubní vstupenky a doklady vám budou zkontrolovány ještě před nástupem do letadla v určené odletové čekárně.
Odbavení online
Většina leteckých společností nabízí tzv. online odbavení. Stačí navštívit internetové stránky dopravce nebo si stáhnout mobilní aplikaci. V rámci online odbavení si zvolíte sedačku, odbavíte zavazadlo či objednáte speciální jídlo. Na závěr vám aplikace vygeneruje palubní vstupenku, kterou je nutné mít s sebou při nástupu do letadla, a to vytištěnou nebo uloženou do mobilního telefonu. Pokud cestujete pouze s kabinovým zavazadlem, nemusíte již na letišti procházet přes klasickou odbavovací přepážku. Online odbavení je velmi jednoduché, pohodlné a ušetří vám spoustu času, který pak můžete využít k relaxaci před cestou nebo na nákupy posledních nezbytností.
Odbavení díky samoobslužnému kiosku na letišti
Přímo na Letišti Praha můžete k odbavení využít také samoodbavovací kiosky, které jsou určené pro cestující vybraných aerolinek. Stačí sledovat jednoduché instrukce na monitoru kiosku. Jeho prostřednictvím si zvolíte sedačku, odbavíte zavazadlo a vytisknete palubní vstupenku. K použití odbavovacího kiosku je zapotřebí cestovní doklad. Pokud cestujete s odbaveným zavazadlem, je nutné jej u přepážky, která odbavuje váš let, odevzdat.
Fast Track: bezpečnostní kontrolou bez front
Pokud cestujete v rámci Schengenského prostoru a nechcete se zdržovat ve frontě u bezpečnostní kontroly, můžete v Terminálu 2 na Letišti Václava Havla Praha využít speciální službu Fast Track. Funguje velice jednoduše. On-line si zamluvíte přesný časový úsek, který chcete věnovat průchodu bezpečnostní kontrolou (systém nabízí časové okno 30 minut). Získáte tím QR kód, který si vytisknete nebo uložíte do mobilního telefonu a následně jej na letišti společně s vaší palubní vstupenkou načtete u příslušného validátoru (brána bezpečnostní kontroly s označením „Fast Track“).
Trocha luxusu se službou Private Check-In Service
Službu Private Check-In Service si může objednat každý, kdo cestuje z Terminálu 2 Letiště Václava Havla Praha, a to nejpozději 24 hodin před svým odletem. Služba nabízí privátní odbavení na let a také vstup do exkluzivního prostředí letištního salonku Raiffeisenbank Lounge. Cestujícím je služba k dispozici během dne od pěti ráno do 21 hodin večer a nejlépe si ji zarezervujete na internetových stránkách Letiště Praha www.prg.aero. Pak již jen stačí dostavit se 90 minut před vaším odletem na informační přepážku v odletové hale Terminálu 2 Letiště Václava Havla Praha.
Další informace k tomuto dílu najdete na videu zde.
Celá infografika ke stažení či zobrazení ve formátu PDF
A proc by nemohl? v praze muzete zvladnout totez... od prijezdu na letiste v letadle muzete byt za pet minut, k tomu pet minut na nakup letenky.
kde je problem?
Kdy na poslední chvíli přijede před vchod letištního terminálu jakékoliv auto, cestující z něho vyběhne, během pár minut má spoj včetně letenky a na poslední chvíli usedá, aby za pár minut letadlo odstartovalo. Kdo si to v Praze může dovolit?
Souhlas, sedet v letadle vedle nekoho, kdo smrdi cigaretama, je hodne neprijemny. Za me je to jeste horsi nez kdyz si vedle sedne nekdo, kdo smrdi sam od sebe )
mysel: neni nic uzasnejsihoc neznsedet dve hodiny vedle nekoho, kdo stravil deset minut v takove kurarne.
mozna to uz necitite - ale ten smrad, ktery se line z dotycneho, je neskutecny.
kurarna tam nema co delat. a to rikam jako kurak.
Kouří možná polovina pasažérů, šukají všichni. Šukárna na letišti děsně chybí.
Diky za serial. Ale Vase zakazniky by spis zajimalo, kdy zacnete poskytovat tak samozrejme sluzby, jako je treba KURARNA. V civilizovanem svete je to bezne, prestoze se na tom neda zrovna rejzovat ve velkem. Proste normalni sluzba zakaznikum (mezi kterymi je mimochodem temer polovina kuraku..).
Celkem 7 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
To "Vojtech", "Petr" a "jen":
Osobne mi mnohem vic vadi tlustosi, kteri cloveku cely desetihodinovy let svymi speky zabiraji pulku sedadla. Navrhujete to resit stejne debilnim zpusobem, tj. odstranenim vsech restauraci z letiste?
Jeden by cekal, ze blbce najde jen ve vedeni letiste. A ono ne. :o)