Letecké společnosti zaznamenávají dlouhodobě odklon cestujících od 1.třídy. Jedním vysvětlením je, že nabídka Business Class je dostatečně bohatá, druhým, že stoupá počet obchodních cestujících, kteří létají bizjety namísto 1.třídou.
Revoluci v oblasti komfortního létání přinesly British Airways, když v roce 1995 zavedly sedadla, která jsou plně sklopitelná na postel. To dramaticky zvýšilo hodnotu First Class pro obchodní cestující. Postupně však (takřka) stejný komfort na spaní nabízí většina společností v Business Class a atraktivita 1. třídy se tak snížila.
Letecké společnosti se sice pokoušely udržet hodnotu 1. třídy nabídkou dalšího luxusu, jako jsou sprchové kouty, bary atd. Tyto prvky však renesanci First Class nepřinesly a pokles zájmu o 1. třídu je zřejmě nezastavitelný.
Nemůže být lepšího dokladu odklonu od Business Class než fakt, že nové Airbusy A350-1000 společnosti British Airways nastoupí v červenci službu u společnosti bez First Class. Společnost se místo toho zaměřila na další vylepšení nabídky Club World (obr. 1). Jiné společnosti zase omezují počet míst první třídy. Dramatický pokles nabídky míst první třídy během posledních 10 let dokumentuje graf OAG (obr. 2).
Kromě Business Class se letecké společnosti intenzivně věnují rozšíření a zkvalitnění nabídek Premium Economy. Bylo by asi spravedlivé přiznat, že naproti tomu rok od roku zhoršují nabídku Economy. (Foto: Emirates, British Airways, planes.cz)
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Zajimalo by me, co v tom grafu dela Delta, ktera “first class” vubec nema...
Nekdo, kdo tu tabulku v oag delal, videl “first class”... prestoze jde jen o vnitrostatni business class, ktere delta v marketingovych materialech rika first class