Nespolehlivost vládní letky Luftwaffe se stává pověstnou.

  • 04.03.2019 17:00

Německý ministr zahraničních věcí si musel neplánovaně prodloužit pobyt v Bamaku (Mali), a to z důvodů poruchy vládního speciálu Luftwaffe Airbus A319 (15+02).  

Pro ministra musel být vypraven náhradní stroj vládní letky, Airbus A340-313 (16+01), aby ho přepravil do Berlína. Armáda vysvětluje zmíněné problémy tvrzením, že letadla jsou již 20 let stará.

K nejznámějšímu, zdaleka však ne ojedinělému, selhání vládní letky došlo 29. listopadu, kdy letadlo A340-313 s ministerskou předsedkyní Merkelovou muselo po odletu do Buenos Aires v důsledku závažné závady divertovat na letiště Kolín/Bonn. Nakonec se dostala na vrcholnou schůzku skupiny G20 do Argentiny linkou Iberie.

Koncem loňského roku objednala vládní letka Luftwaffe „Flugbereitschaft“ tři letadla Airbus A350, každé za asi 150 mil. EUR, přičemž náklady na úpravy budou činit dalších 100 mil. až 150 mil. USD na každý letoun. Letadla budou německým vládním činitelům po VIP úpravách a dovybavení speciálními zařízeními k dispozici kolem roku 2022. (Foto: Wikimedia, planes.cz)


Související fotky


Související články

Komentáře



Dega - nepřihlášený host (...86.243...)
05.03.2019 14:08
to klm

Nepsal jsem o problémech A330, ano nahrazují je lepšími letadly. Ale 30 až let starý Airbus? Vyjímečně. 30-40 let staré B737, 747, 757 a 767 zase taková vyjímka není.

klm - nepřihlášený host (...67.81...)
05.03.2019 12:54
to dega

dega: ty 747 si KLM drží protože je nahrazují A350-900 a u těch se zpozdila dodávka na rok 2021, ty A330 vyřadili z portfolia ne protože by měli nějaký problém, ale prostě proto že přešli na 787. jinak ty A330 po KLM lítají v teď asii a to že by chodily airbusy do šrotu dřív než boeingy je nesmysl. Tam je to naprosto statisticky srovnatelné.

Dega - nepřihlášený host (...86.243...)
05.03.2019 07:24
re planes fun

Nelze srovnávat Boeingy a Airbusy. KLM mají dvacet devět let stará Jumba, zbavili se ale deset let starých A 330. Některé A jdou do šrotu už po deseti letech, protože o ně není zájem.

planesfun (...17.10...)
04.03.2019 22:28
Nova letadla

Myslim, ze Ouha ma pravdu. U nas preci najednou Tu-154 a Challanger byly take silene nespolehlive a zastarale. A proto se musi poridit A320. Je take jasne, ze 20 let neni nic tak sileneho. KLM leta na 30 let starych letadlech.

Stejne argumenty, stejne cile.

IvanM (...45.155...)
04.03.2019 21:58

Nevím proč rovnou 3 A350, určitě by jim stačily A330 + A320/1. Asi chtějí prestiž...

Ouha (...89.129...)
04.03.2019 20:46

Spíš chtějí jen odůvodnit nákup 350...

Pavel.A. (...183.171...)
04.03.2019 17:59

Už nějakou dobu se mluví o nedostatečné akceschopnosti Bundeswehru , takže podobná situace u Luftwaffe asi nepřekvapí . Ale alespoň u vládní letky by měl být větší pořádek . Dvacet let není na letadlo až tak velký věk , obzvlášť když nelétá na běžných komerčních linkách .

Celkem 7 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace