ATR testuje verzi populárního turbopropu pro krátký start a přistání (STOL)

  • 03.02.2019 08:30

Výrobce turbovrtulových letadel ATR je ve finální fází letových zkoušek verze ATR 42 projektované pro krátký vzlet a přistání STOL. Letoun bude nabízen pod označením ATR 42-600S. Tato verze má být schopna operovat z drah o délce 800 m, stávající specifikace vyžadují 1 100 m. ATR také vyhodnocují řízení směrovky „fly-by-wire“, které má zlepšit manévrovatelnost letadla při letu na jeden motor v oblastech s vysokým terénem, a účinnější brzdy.

Obě verze (ATR 42 a ATR 72-600) pohání motory Pratt & Whitney Canada PW127M, jejichž řídící software je modifikován, aby dodal více výkonu i bez nutnosti dodatečných konstrukčních úprav.

Firma čelí poklesu zájmu o letadla, přičemž poptávka se postupně přesouvá z Evropy více na východ. Hezké video z propagační cesty v Číně je možno shlédnout zde

V loňském roce firma získala pouhých 52 pevných objednávek, a to proti 113 v roce předchozím. ATR chtěla ještě v roce 2015 dosáhnout roční výrobní kapacity 100 letadel, nyní pracuje tempem asi 80 letadel ročně. Výsledky loňského roku byly negativně ovlivněny faktem, že z 12 ATR 72-600 pro Írán stihla firma ATR doslova v předvečer nástupu sankcí dodat pouze 5 letadel. Firma dosáhla 1,8 mld. výnosů.

Koncem loňského roku předala ATR zákazníkovi 1500. letoun ATR (ATR 72-600), v polovině loňského roku 1000. letoun ATR 72 a v srpnu pětistý ATR verze-600. Společnost odhaduje, že v následujících 20 letech budou světové trhy potřebovat asi 3000 turbopropů. Firmu, která byla založena v roce 1981, vlastní rovným dílem společnosti Airbus a Leonardo. (Foto: ATR, planes.cz)


Související fotky


Související články

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace