Northrop vyvíjí průzkumný systém nového typu

  • 24.01.2019 13:00

Northrop Grumann potvrdil své plány na vývoj průzkumného systému (letounu/dronu), který může být provozován zcela autonomně nebo s posádkou, tj. s možností pilotování (OPV - Optionally Piloted Vehicle). Firma se tak snaží nabídnout trhu jednoduchou, ale moderní universální platformu pro různé průzkumné mise s vysokou flexibilitou, a to za rozumné peníze. Stroj bude pohánět pístový motor Lycoming TO-540. První let Firebirdu proběhl již v roce 2011, přičemž tehdy mířil na průzkumné mise v délce trvání 40 hod. ve výškách až 30 000 stop. V květnu loňského roku se objevil nový prototyp a lze soudit, že jeho zaměření a parametry se od původního nebudou významně lišit.  

Konverze letounu z provedení pro pilota a operátora do bezpilotního systému UAS přitom nezabere ani 4 hod. Letoun má dokonce umožnit i kombinaci bezpilotní varianty s operátorem na palubě. Letoun může nést až čtyři různé nezávislé průzkumné komplety (komunikační, radioelektronické, elektrooptické, radarové). Letoun je vybaven přípojnými body pro výzbroj, byť to nemá být primárním využitím letadla.

Společnost má již údajně zakázky od nejmenovaných amerických institucí.

Před 30 lety předložil izraelský vynálezce Abe Karem americkému letectvu UAS domácí výroby a poukázal na možnosti dlouhotrvajících průzkumných letů prostředkem bez pilota. To dalo za vznik bezpilotníku General Atomic MQ-1 Predator, jehož deriváty dnes používají všechny větší armády světa. Northrop se nyní snaží vytvořit nový trh pro prostředky typu Firebird. (Foto: Northrop Grumann)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace