Cesta do minulosti s Cyprus Airways

  • 30.11.2018 08:00

Mezinárodní asociace leteckých dopravců (IATA) pořádá od roku 2012 průzkumy GPS (Global Passanger Survey), které poskytují objektivní a podrobný pohled na měnící se preference a chování cestujících na celém světě. Průzkum jednoznačně potvrdil, že cestující si přejí automatické odbavení, jsou otevřeni používání nových technologií a chtějí méně interakce s pracovníky letiště, která často vede ke zdržení.

Odbavení na webu nebo na kioscích je něco, co je dnes již široce implementováno a je zároveň vysokou prioritou cestujících. Ostatně on-line check-in není nic nového, neboť byl zaveden poprvé podle všeho společností Alaska Airlines, a to již v roce 1999. V příštím roce tedy systém oslaví 20. výročí. On-line check-in je dnes samozřejmostí, tím spíše na rozvinutých trzích EU.

To si alespoň můžete myslet do okamžiku, kdy použijete služeb Cyprus Airways na letišti v Larnace. Cyprus Airways sice podle informace na svém webu ohlásily zavedení on-line odbavení na lety z Larnaky, Tel Avivu a Petrohradu již 20. 8., ale služba v momentu psaní příspěvku koncem listopadu stále ještě nefungovala. Na letišti on-line kiosky Cyprus Airways nejsou. Cestující z Larnaky do Prahy s odletem v 07:00 se tak dozví, že mají být na odbavení 2,5 hod. před odletem, tj. v 04:30. Po obligátním čekání na odbavovací přepážce postoupí cestující k pasové kontrole, kde má k dispozici terminály na biometrické pasy. Pokud je může využít, pak terminál vytiskne dokument, se kterým cestující postoupí do další fronty k úředníkovi pasové kontroly. Ten je však kromě převzetí dokumentu z kiosku zaměstnán také kontrolou ID cestujících, kteří e-passport nemohou použít.

Takže výhoda biometrického pasu se rázem mění v nevýhodu, neboť v době, kdy čekáte na výtisk dokumentu z kiosku se před vás k úředníkovi pasové kontroly již dostali ti, kteří biometrický pas nemají. Poté následuje přinejmenším 25 min. čekání na bezpečnostní kontrole, neboť z 11 linek jsou v 6 hod. ráno v provozu jenom dvě. Jinými slovy, absolvovat odbavení v Larnace na let Cyprus Airways, a to době hluboce mimo špičku, mimo období hlavních dovolených a na malém letišti, zabere asi hodinu. Ukázkový příklad toho, jak by odbavení cestujících vypadat nemělo a jak jsou výhody moderní automatizace znehodnoceny nelogickými procesy. Je přitom s podivem, že 40% vlastníkem Cyprus Airways je ruská S7 Airlines, která podle hodnocení IATA patří mezi nejpokrokovější společnosti z hlediska automatizace procesů.


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace