Eurowings zařadila do služby poslední z 77 letadel zkrachovalé Air Berlin

  • 29.08.2018 08:00

Rok po krachu Air Berlin a jen po 9 měsících integrace společnost Eurowings převzala a do provozu nasadila poslední ze 77 Airbusů A320 Air Berlin. Tímto letadlem je A320 D-ABDT v konfiguraci pro 174 cestujících. Úspěšný (roz)prodej zkrachovalých Air Berlin je jednou z největších a bezesporu nejúspěšnějších transakcí tohoto typu v Evropě a dobrý příklad toho, že trh se vypořádá s dopady krachu společnosti lépe než vládní úředníci (jak ukazuje příklad Alitalie).


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Artem (...188.183...)
29.08.2018 17:01
soukromy kapital

Nikdo tu netvrdi, ze soukromy kapital je zarukou uspechu. Spise ze ruka statu je zaruka neuspechu. Ale to hlavni je, ze pripadny krach soukromeho vlastnika neplati danovy poplatnik, ale akcionar. Takze pokud zkrachuje, je to jeho problem. A naopak.

HonzaC (...179.215...)
29.08.2018 13:38

Stát si nemůže dovolit to co soukromý investor. Soukromý investor může dát do letecké společnosti vlastní peníze, v případě státu je to považováno za veřejnou podporu a podléhá to schválení úřady. Jinak si všichni pamatujeme jak v Praze stála pět let B737 po Fischer Air, to nebyla státní letecká společnost. Případně jsem někde četl, že jižní Amerika je pověstná letišti plnými odstavených letadel po zkrachovaných soukromých leteckých společnostech. V tomto případě pravděpodobně k rychlému řešení přispěla zkutečnost, že se jednalo o relativně nová a cenná letedla.

Jan - nepřihlášený host (...141.0...)
29.08.2018 13:36

Stát zachránil Čsa skrze státní letiště Praha poté, co ho soukromý trh (luft manažeři) přivedli na hranu krachu.

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
29.08.2018 13:32

Pokud vím, Travelservice vznikl vyčleněním z ČSA. Je logické, že když z podniku vyčlením nejlukrativnější činnosti, tak půjde do kytek, ať už je státní nebo soukromý.
Prostě, management byl "dobře motivovaný" a někdo zas chytře podojil stát.

Anonymator - nepřihlášený host (...114.240...)
29.08.2018 12:30

Stat muze bejt jen tezko lepsi hospodar nez soukromnik, uz jen kvuli tomu kolik dalsich veci ma na starosti.

To ze je stat nejlepsi hospodar si mysli jen urcita skupina lidi, ktera byla u moci do roku 89.
A kolik z vas litalo pred rokem 89 na dovolenou 2x rocne?

Artem (...17.10...)
29.08.2018 09:25
CSA

Predevsim stat jmenoval do CSA radu neschopnych manazeru, kteri privedli firmu ke konci. A to v situaci, kdy organy spolecnosti (dozorci radu) stat kontroloval. Stat take privedl do firmy nejdrive Air France a pak Korean. Oboji fiasko.
Privatni TravelService pritom dokazal, ze na trhu je mozne vydelavat, rust a budovat prosperujici firmu.
Takze dalsi doklad, ze stat je spatny hospodar.

Jan - nepřihlášený host (...141.0...)
29.08.2018 09:00

Velmi zkratkovitý komentář k záchraně krachující společnosti. Co Čsa - zachránil je úředník, nebo bylo lepší nechat trh (a padnou je)?

Celkem 7 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace