Katalogová cena MC-21-300 oznámena

  • 20.08.2018 08:00

Prezident ruské společnosti OAK, oznámil v interview pro ruský deník Vedomosti, že katalogová cena MC-21-300 bude činit 96,1 mil. USD, což vychází asi o 15 až 20 % méně ve srovnání s 737 MAX 8 (162 cestujících) nebo A320neo (165 cestujících). Rozhodující je však cena po slevě a v tomto případě lze očekávat, že slevy na MC-21-300 budou podstatné, a to zejména v prvních letech po zahájení výroby a pro první zákazníky. Navíc, konkrétně Aeroflot, získá na prvních 20 letadel ještě jednorázovou kompenzaci za snížené denní využití u nově dodaných strojů ve výši 45,14 mil. USD, neboť se předpokládá denní využití 5,8 hod/denně resp. 7,8 hod./denně ve druhý rok a 10,3 hod třetí rok. Výrobce předpokládá, že provozovatel navíc ušetří na provozních nákladech přinejmenším 2 mil. USD ročně proti analogickým letadlům. OAK eviduje (již delší dobu) zakázky na 175 strojů, což stačí pro rozběh sériové výroby. Vrcholu tempa výroby by mělo být dosaženo k roku 2025, kdy se plánuje vyrobit 70 letadel ročně. Na dovybavení výrobních závodů je plánována investice 100 mld. RUB, z níž již bylo vyčerpáno 17 %. Po osvojení výroby základní verze -300 naběhne do výroby kratší verze -200 pro 132 cestujících a zejména prodloužená verze -400 pro 212 cestujících. Přitom je pravděpodobné, že verze -400 dostane prioritu, neboť o ní projevují aktivní zájem ruské charterové společnosti. První letadla budou dodána s motory Pratt & Whitney PW1400G, které dnes také pohání oba létající prototypy. Později bude nabízena také verze s domácími motory PD-14. První letadla s motory PW1400G dostane jako zahajovací zákazník z objednávky 50 ks společnost Aeroflot, a to v 1. kvartálu roku 2020. Dalšími zákazníky jsou společnosti IrAero, Azimuth a UTair. Všechny tyto společnosti dnes také provozují Suchoj SuperJet 100 (SSJ100). Kromě MC-21 je nyní ve vývoji také zkrácená verze SuperJetu SSJ75, o kterou má zájem především společnost S7. Prezident Putin letos podpořil požadavek, aby ze státního rozpočtu byla na vývoj „krátkého“ SuperJetu vydělena subvence 85 mld. RUB (28 mld. Kč).


Fotografie k článku



Související články

Komentáře



Juraj - nepřihlášený host (...159.92...)
07.04.2019 15:37

Pane Čech:
Vy máte nějaký psychický problém? Koukám, že co není Boeing je špatné. Kdybyste byl alespoň trochu slušný mechanik, ale co říkali vaši bývalí kolegové, takový lempl se málokdy vidí. Ale kecání vám šlo prý vždy velmi dobře. Inu, prázdný sud nejvíce zní.
Měl se z vás raději stát politik, nebo spisovatel pohádek. V tom byste byl asi dobrý.

planesfun (...17.10...)
21.08.2018 13:08
pan Cech

A proc by ho meli udavat? Domaci poptavka je natolik velika, ze to vyvoj uzivi. Nechapu take Vase emoce. Do toho letadla Vas preci nikdo sedat nenuti, kupovat si ho nemusite a z Vasich penez se vyvoj neplati. Musite skutecne do vseho strkat politiku?

Čech - nepřihlášený host (...183.49...)
21.08.2018 08:55

Pro Rusáky, Íránce, Kubánce, Venezuelany, severokorejce a bývalé sovětské republiky dobrý, nikde jinde to letadlo neudají. Já bych se do toho krámu neposadil a nejsem sám. Tohle žádná konkurence pro zavedené výrobce není. A teď do mě rusofilové :-D

Adla (...17.10...)
21.08.2018 08:20
pro Harolda

Právě že letadla už dnes vyrábí pouze a jenom Boeing (co sežral Embraer) a Airbus (co sežral Bombardier). Fakt nevím, koho myslite tím "kde, kdo". Ti "kde, kdo" jako byl Fokker, Bombardier nebo Embraer už zkrachovaly. Takže zůstal megaduopol, a to není nic dobrého. A Airbus, Boeing i Mitshubishi dostávají také státní podporu. O Číňanech asi ani nemluvě. Rusové uměli rozjet výrobu SuperJetu, takže si s MC-21 poradí. Hlavně ať tu někdo allespoň trochu konkuruje Boeingu a Airbusu, ať je to Čína nebo Rusko. Nikdo další na to nemá.

Harold - nepřihlášený host (...0.231...)
21.08.2018 06:38

Neříkám že Rusové nedokáží vyrobit dobré letadlo, ale to dnes umí kde kdo. Ovšem certifikovat ho a rozjet rentabilní výrobu, to umí málokdo. Vzhledem k obrovským slevám na toto letadlo to bude ekonomická katastrofa a pokud vyrobí těch 175 letadel, tak to bude zázrak. Ale co, jen ať krvácí ruský státní rozpočet, alespoň zbyde méně peněz na vojenská dobrodružství a ruské imperiální choutky.

planesfun (...17.10...)
20.08.2018 18:59
MC-21

Mozna to letadlo sice nema winglety nebo sharklety. Zato ma celokompozitove kridlo a pouziti kompozitu vetsi nez A350XWB. Takze budme objektivni! Nemyslim si, ze pohled na letadla pres zpolitizovane bryle je na miste. Doufam alespon ne tady.

Kuba J. (...245.34...)
20.08.2018 13:55

Další blbý komentář od pískavého savého hmyzu. Co takhle zkusit udělat vlastní design dlouhé trubky se dvěma motory pod křídly? No jo, ono to furt bude vypadat jak A320 co ...

Tivat (...146.96...)
20.08.2018 12:55

Každé obohacení novým typem na obloze je samozřejmě vítáno, ale bohužel rusům už dávno ujel vlak. A tohle je další marný pokus jak se vrátit mezi velmoci za každou cenu i se státní podporou...

Petr Šimáček (...142.238...)
20.08.2018 12:04
BAC1-11

Ten čumák mě připomíná trochu BAC1-11 :)

Komárek - nepřihlášený host (...42.239...)
20.08.2018 11:52
Další kopie

Opálená A320. Akorát ještě nepřišli na výhody wingletů. Zápaďáci jsou zase krok před nimi :-)

Celkem 10 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace