Před chvílí přiletělo do Prahy nové letadlo pro ČSA. ATR 72-212A (72-500) výrobního čísla 785 (s motory Pratt & Whitney Canada PW127M) byla vyrobena v dubnu 2008 a k prvnímu provozovateli se dostala v únoru 2010. Indická nízkonákladová společnost Simplify Deccan totiž letadlo v rámci fúze s Kingfisher Airlines nepřevzala a to začalo sloužit až o dva roky později v Brazílii. Před rokem a půl ho převzala společnost Nordic Aviation Capital jako OY-YBN a od minulého roku létalo pro italské Mistral Air. U ČSA bude létat v uspořádání pro 70 cestujících s imatrikulací OK-NFV.
Jednou s ATR do Berlína a zpět, poprvé jako zážitek dobrý, příště raději vlakem.
v roce 1957 bylo dodano CSA jako NOVE letadlo TU-104. Kvality letounu oceňoval celý svět. Letouny určené pro provoz na vnitrostátních linkách SSSR neměly radiovou a radionavigační výstroj slučitelnou s požadavky provozu na tratích letových provozních služeb, zejména v západní Evropě. Proto Československé aerolinie pořídily a instalovaly do svých letounů v té době špičkovou americkou radiokomunikační a radionavigační výstroj, spolu se sdruženými přístroji letově navigačními. Rovněž provedly přestavbu interiéru kabiny cestujících podle návrhu architekta Filsaka a úpravu charakteristiky klimatizace přetlakové kabiny, ke zmenšení rychlosti změn tlaku v kabině a zlepšení ventilace. (zdroj Wikipedie) Tak tedy nevim jak to o vic jako 60 let s deset let starym ATR "vytrhly".
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Další indicky poklad do flotily