Letiště Incheon lídrem v implementaci nových technologií

  • 08.07.2018 16:00

Jak náš server informoval, v lednu 2018 byl veřejnosti otevřen Terminál 2 letiště Soul Incheon. Svůj provoz sem přesunuly společnosti Korean Air, KLM, Air France a Delta, s tím, že do budoucna s dalším rozšiřováním terminálu je v plánu přesun všech zbylých společností aliance Skyteam.

Pohled na letiště Incheon s novým terminálem 2 v popředí. Foto: Incheon Airport

Terminál 2. Foto: Incheon Airport

Terminál 2

Při výstavbě nového terminálu byl kladen velký důraz na komfort cestujících. Těm je tak přímo v terminálu dostupný hotel, vyhlídková terasa a prostor s interaktivní zábavou. Pro cestující vyšších tříd, případně držitele statusových karet je připraveno několik luxusně zařízených salonků. Kromě toho je díky novým technologiím terminál až o 40 % úspornější, než původní Terminál 1.

Salonek Business Class. Foto: Incheon Airport

Nezvyklý může být pro pasažéry nový systém odbavení. Ten zde není rozdělen dle jednotlivých letů a leteckých společností, jak je zvykem na většině letišť po celém světě, nýbrž podle cestovních tříd. Cestující obchodní a první třídy mají k dispozici zcela oddělený prostor pro odbavení. Cestující ekonomické třídy mají kromě standardních přepážek možnost odbavit se na samoobslužných kioscích, a to včetně odbavení zavazadel.

Prostor pro odbavení cestujících vyšších tříd

Samoobslužný check-in pro cestující ekonomické třídy. Foto: Incheon Airport

Důležitou součástí nového terminálu jsou chytré technologie, které mají za cíl usnadnit práci zaměstnancům a co nejvíce zjednodušit cestování. Cestující tak v terminálu najdou řadu digitálních obrazovek, které usnadňují navigaci k jednotlivým bodům v terminálu. Po naskenování palubní vstupenky jsou schopny cestující navést ke gatu, odkud jejich letadlo odlétá, případně do vhodného salonku dle jejich cestovní třídy.

Na podobném principu je založena mobilní aplikace, která je schopna zjistit polohu cestujícího a navést ho kam je třeba.

Další ukázkou chytrých technologií jsou dva roboti, které letiště vyvíjí ve spolupráci s výrobcem elektroniky LG. V první fázi vznikly dva prototypy, které jsou nyní v ostrém provozu testovány a jejich provoz vyhodnocován. První robot má za úkol navádět cestující po letišti. Je schopen mluvit čtyřmi jazyky (anglicky, korejsky, čínsky a japonsky) a je schopen cestujícího eskortovat kam potřebuje. Druhý robot má za úkol udržovat letiště v čistotě. Je schopen sbírat informace o čistotě jednotlivých míst a nejvíce znečištěná místa čistit více pravidelně.

Navigační a čistící robot. Foto: LG

Do budoucna se letiště Incheon připravuje na implementaci i dalších chytrých technologií.  V roce 2020 by měla být možnost zaregistrovat při odbavení své biometrické údaje. Při odletu už poté nebude třeba fyzické palubní vstupenky ani pasu, jelikož veškeré údaje budou uchovány v databázi a k identifikaci bude stačit sken obličeje a otisk prstů. Od zavedení tohoto systému si letiště slibuje výrazné zrychlení kontrol i nástupu do letadla.

 

Autor: Geo , Geo



Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace