Non-stop Austrálie - Evropa: Boeing 777-8 vs. A350-900ULR

  • 04.02.2018 08:00

Qantas intenzivně připravuje zahájení non-stop spojení Sydney, Brisbane a Melbourne s Evropou v roce 2022 nebo 2023. O výběru a objednávce vhodného stroje, který by splnil kritéria společnosti, hodlá Qantas rozhodnout již příští rok. Boeing vsadil na platformu Boeing 777-8 s prodlouženým doletem proti nominálnímu doletu 8700 nm (při max.vzletové hmotnosti 352 t). Konkurenční Airbus horečně pracuje na vývoji A350-900ULR, přičemž záložní alternativou je kratší -800, pokud by se ukázala nevhodnost A350-900ULR. Kalkukovaná vzdálenost Sydney – Frankfurt je 8 894 nm (16 487 km), k tomu je ale třeba připočítat odchylku letových tras proti trase ideální, nezbytné rezervy, palivo na pojíždění, atd. Oba týmy soupeřící o prestižní zakázku hledají optimální poměr mezi max.vzletovou hmotností a plněním potřeb zákazníka. Vítězný typ (nebo typy) postupně nahradí ve flotile Qantas stávajících 12 letounů A380. Pokud jde o pořízení dalších A380 z objednávky 8 ks, CEO Qantas konstatoval, že by musel být opilý, aby je pořídil. Argumentuje, že použití dvou Boeingů 787 je ekonomicky výhodnější než nasazení jednoho A380. V březnu Qantas otevírá letouny Boeing 787-9 non-stop lety Perth-Londýn a v roce 2020 non-stop Perth – Paříž.

Autor: Michalc


Fotografie k článku



Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace