Iljušin Il-114-300 bude mít nové motory a bude montován v luchovickém závodě

  • 18.02.2017 13:00

Generální konstruktér závodu Il Nikolaj Talikov poodkryl na leteckém veletrhu v indickém Bangalore plány na výrobu modernizované verze turbovrtulového regionálního letadla Il-114-300. Části trupu mají zpočátku pocházet z uzbeckého Taškentu, křídlo bude vyráběno ve voroněžské letecké továrně a finální montáž bude probíhat v luchovické továrně, kde se vyrábí stíhačky Mig-35. První letadlo má vzletět v roce 2018, se sériovou výrobou letadel s motory TB7-117SM závod počítá od roku 2021. V roce 2023 chce začít používat motory TV7-117ST, shodné s vojenským letadlem Il-112V. Montáž má dosáhnout tempa 12 letadel za rok, celkovou poptávku odhaduje výrobní závod na 300 letadel. Předchozí model, dvaapadesátimístný Il-114-100, byl do uzavření taškentského závodu v roce 2012 vyroben v počtu 20 letadel, u Uzbekistan Airways však létá s motory Pratt&Whitney.



Komentáře



yango - nepřihlášený host (...245.71...)
20.02.2017 07:39

Já neříkám, že je to úspěch, jen že létá bez vážnějších problémů.
Ad DH8-400: A co je ruského na SSJ? Jen ten kov a finální montáž. Jinak je to skládačka z celého světa.

milhaus (...178.222...)
19.02.2017 23:21
to yango

ad An148 z třiceti vyrobených v Rusku jich u aerolinek létá 8, 5 u Angara a 3 u Saravia, to mi nejpřijde jako nějakej extra úspěch.
Ad DH8-400 myslím, že už jenom současný kurz rublu by tu výrobu učinil naprosto neekonomickou, většina částí a komponentů by se stejně dovážela z celého světa.

yango - nepřihlášený host (...167.125...)
19.02.2017 17:26

jj, po zavedení protiruských ekonomických sankcí Kanadou to celé padlo. a vypadalo to nadějně.
An-148 po počátečních problémech létá (na místní poměry) celkem spolehlivě.

milhaus (...86.243...)
19.02.2017 16:19
to yango

na druhou stranu po zkušenostech který udělaly ruský společnosti v devadesátých letech s novými ruskými letadly od An140, 148, tu 204 po Il96 tak budou preferovat osvědčený západní stroje.
A teď jsem si vzpomněl, že se jeden čas uvažovalo o výrobě DHC8-400 v Rusku, al ez toho předpokládám, že sešlo.

yango - nepřihlášený host (...167.125...)
19.02.2017 15:51

mysli na to, že když v polovině devadesátých let nebyla nejmenší potřeba nahrazovat An-24, kterých letuschopných a nevyužitých stála plná letiště, dneska je potřeba záměny zvyšků 45-letých veteránů víc než akutní. a ATR do sibiřských válečných podmínek není to nejvhodnější letadlo.
to ale nemění nic na tom, že zájem vyrábět cokoli civilního kromě SSJ a Mi-8 v Rusku není.

milhaus (...86.243...)
19.02.2017 14:14
to y:

Myslím, že srovnávat L410 s MA60 a Il114 je pro Turbolet trochu urážlivé, minimálně na rozdíl od ostatních dvou typů je to provozem osvědčená konstrukce u které díky jejímu rozšíření zná většina světa. U L-410 mi přijde že má na víc, akorát současný LET se orientoval pouze na jednoho zákazníka a podcenil marketing v ostatních částech světa.
MA60 je naproti tomu pouhá nekvalitní kopie obstarožní An-24, která našla odběratele podobně jako jiné čínské zboží díky ceně či případně politickým kontaktům a Il114 je dvacet sedm let od zalétání prototypu ještě v podstatě nehotové letadlo ze země která proslula neschopností dodávat na čas a zajistit kvalitní zákaznický servis

y - nepřihlášený host (...167.125...)
19.02.2017 12:36

ale ono by se tam pár zájemců našlo, stejně jako se našli pro L410 nebo MA60. jen by to Rusové museli vyrobit v takové kvalitě, lhůtách a s takovým servisem jako SSJ. a na to nemají ani kapacity, ani zájem. docela postačí žvanit a předstírat vývoj. plebs si může spokojeně namlouvat, že jsou pořád letecká velmoc a že tomu prohnilému západu ještě jednou ukážou a politicko-podnikatelská mafie zas může pod záminkou nekonečných vývojů a modernizací nerušeně rozkrádat obrovské dotace ze státního rozpočtu. Dělají to tak s úspěchem už přes 20 let a není důvod s tím přestat. A vyrábět se to nebude, protože a/ to už chce začít něco reálně dělat a ne jen psát v klidu kanceláře na papír fiktivní čísla a b/ to, co leze posledních pětadvacet let z konstrukčních kanceláří, je jen syrový polotovar, ne hotová letadla, které by obstály v podmínkách normálního komerčního provozu.

milhaus (...86.243...)
19.02.2017 10:22

obskurní bláboly, když to letadlo nekoupil nikdo nový, kdo ho asi koupí když je to 28 let od záletu prototypu....

Pene - nepřihlášený host (...248.251...)
19.02.2017 09:07
Il

Do závodu "Il" bych se rád někdy podíval.

michal - nepřihlášený host (...135.176...)
19.02.2017 08:37

pěkně prosím opravte si označení motorů na TV7-117ST.

Celkem 12 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace