Příprava dalšího ATR72 pro ČSA

  • 05.02.2017 10:45

V současné době technici připravují dodávku dalšího ATR72 pro ČSA. Letadlo výrobního čísla 789 bylo vyrobeno na konci dubna 2008, jeho prvním provozovatelem byly Azerbaijan Airlines, kde létal do roku 2013 pod registrací 4K-AZ65. Poté ho převzal francouzský dopravce Airlinair a po sloučení aktivit regionálních operací Air France létal pro HOP! jako F-GVZT. V březnu 2015 letadlo přešlo k dánskému dopravci Jet Time, který ho prozovoval pod registrací OY-JZV do konce října 2016.

  

Momentálně na letadle probíhá úplná výměna podvozků, instalace nových motorů a přestavba kabiny pro cestující (70 sedadel v ekonomické třídě), která by měla odpovídat vybavení posledního přírůstku do flotily ČSA - OK-MFT.

  

Letadlo by mělo přiletět do Prahy koncem března pod dánskou registrací a následně získá registraci OK-NFU. Ve flotile ČSA se od roku 1996 vystřídalo celkem 24 letadel ATR, nyní provozuje tři ATR42 a čtyři ATR72,

Záběry z prací na letadle nám poskytly ČSA.

Autor: planes.cz



Komentáře



milhaus (...86.243...)
19.02.2017 15:12
to Miroslav Hantych

No ještě tady nikdo nezmínil jednu důležitou věc, pro letadlo se nejde jako do autosalonu. Vyrobit letadlo trvá víc než rok, takže se musí objednat dopředu, ATRka má navíc plnou výrobní linku na několik let dopředu, takže letadlo které by si objednali dnes by dostali tak v roce 2020.
Letadlo na rozdíl od autobusu je také v úplně jiném režimu údržby a je navrženo pro podstatně vyšší životnost. Dvacet let není pro většinu současných letadel žádný problém.

MK. (...103.97...)
17.02.2017 22:35

... a presto se Delta nijak nestiti starsich letadel od dalsich majitelu.

testjedna - nepřihlášený host (...71.234...)
17.02.2017 20:46
srovnávat

no srovávat letadlový mega park Delty s pidispolečností ČSA je vážně směšný :)

O. M. - nepřihlášený host (...143.171...)
17.02.2017 17:18
To Miroslav Hantych

To přirovnání nesedí. Když koupíte nové letadlo a budete ho chtít dolétat do mrtě, tak ho stejně v průběhu jeho životnosti musíte generálkovat - to je ta výměna motorů a podvozku. Vtip je v tom, že různé části letadla maj různě definovanou životnost - motory podle motohodin, podvozek podle počtu cyklů, přičemž životnost právě těchto částí je významně nižší než životnost draku. A rozdíl v ceně nového a "olétaného" draku je dost významný a podíl ceny draku v celkové ceně letadla taky.Tady je jediný rozdíl v tom, že stroj nelétá u jednoho provozovatele, ale u vícero - pak je jediná otázka, jak se k němu chovali. A co se týče volby nové - použité, to je otázka cash flow společnosti. Když to bude dejme tomu Lufthansa, tak má dost peněz na to financovat nákup nových strojů (případně snadněji dosáhne na úvěry). Aerolinky velikosti ČSA holt musejí jít do častějšího nákupu starších strojů nebo si je najmout či líznout.
A mezi námi, 8 roků není na letadlo žádný věk, běžně létají éra dvakrát tak stará. Kdysi jsem letěl napříč Amerikou Boeingem (myslím, že 767) starým 22 let a vůbec bych to do něj neřekl. Bylo to v dobách, kdy ještě piloti směli pouštět pasanty do kokpitu. Byl jsem docela překvapenej, ale nepředpokládám, že by mi kapitán kecal. A natolik anglicky umím, abych rozeznal twenty two :-)

MK. (...84.252...)
17.02.2017 16:58

... a ted si vemte, takova Delta Air Lines, ktera koupila celou flotilu ojetych Boeingu 717 po AirTranu :-)

A to neni USA rozvojova zeme a Delta je na trhu peknych par desetileti.

Miroslav Hantych - nepřihlášený host (...202.68...)
17.02.2017 16:43
To F.K. ...

Vaše citace: Za prvé, starší stroj, i když z roku 2008 je relativně nový, je levnější, než nová mašina a udělá tu samou práci... ???

Takže to srovnám třeba s autobusy, které také vozí primárně pro výdělek větší množství lidí..
Koupím si 10 let starý autobus, který má najeto 900 000 - 1 000 000 km a dám mu nový motor a nápravy.
Vyměním mu také povinné hasičáky a budu se tvářit, že takhle to má být a je to správné...

Je mi jasné, že letadlo a autobus je něco jiného, ale to přirovnání sedí dokonale. I zde mě ta ojetina vyjde levněji a lidi to na dovolenou odveze stejně jako nový autobus, ale přeci jen, je to to "pravé ořechové" ?

Dokážu pochopit, že si koupím úplně novou mašinu a tu dolétám na konec životnosti s tím, že si ji po celou dobu sám servisuji, ale kupovat něco olétaného po x-tém majiteli...

No nic, ale přece jen se píše rok 2017, nejsme rozvojová země a ČSA je na trhu pěkných pár desetiletí. A svádět vše na minulý management, je ubohost...

Je to sice jen můj osobní názor, který nikomu nevnucuji, ale stojím si za ním.

Jinak samozřejmě všem pilotům a cestujícím přeji kolik vzletů tolik přistání.

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
15.02.2017 13:26

Nebo z LEGOvané oceli ;-)

testjedna - nepřihlášený host (...71.234...)
14.02.2017 22:51
V Billundu

V Billundu:) takže je to z LEGA :))

Jirkaa - nepřihlášený host (...108.235...)
14.02.2017 21:22

No takové regionalni ale nějaky provoz tu je. Hlavně bych řekl že je tu ruch přes léto.

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
14.02.2017 09:55

Tak jsem se na ten Billund kouknul. Letiště takové "komorní", zato slušné parkoviště, odhadem tak pro třiapůl tisíce plechovek.

Celkem 29 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace