L 410 v rámci prezentace na výstavách obletěla svět

Dne 8. 10. 2015 se letoun L 410 UVP-E20 s poznávací značkou OK-JPP, výrobní číslo 3017, vydal na mezinárodní výstavu CIGAC 2015 v Číně v provincii Shaanxi, letiště Pucheng, nedaleko historického města Xi-an, kde byl poprvé prezentován laické i odborné veřejnosti. Posádku tvořili kapitán Petr Jarocký, druhý pilot Lukáš Novotný a technik Patrik Sandanus, ke kterým se ještě pro prezentaci v Las Vegas připojil technik Jaroslav Pekárek. Čínský trh má pro naši společnost velký potenciál a vzhledem k tomu, že je v tomto teritoriu náš letoun relativně neznámý, nejefektivnějším způsobem, jak přesvědčit potenciální zákazníky o jeho kvalitách, je právě jeho předvedení během demonstračních letů na výstavách. Na tomto veletrhu nebyly vystavovány vojenské ani velké dopravní letouny, a tak zde byl letoun L 410 jednoznačně nejzajímavějším a jediným dvoumotorovým létajícím exponátem. Oproti tomu čínský letoun stejné kategorie – Y12-E – byl na akci prezentován pouze starším kusem bez letových ukázek a veřejnost neměla ani přístup do kabiny (zatímco náš letoun byl nový s pouhými asi 10 nalétanými hodinami před odletem).

Výstava v Číně. Foto: Jan Fridrich

Po cestě na výstavu CIGAC byl letoun rovněž představen v Xinjiangu, ve městě Urumqi, kde vzbudil zájem u místních aerolinek, Úřadu pro civilní letectví (CAAC), vedení letišť a místních vlád. V Číně je náš letoun odbornou veřejností vnímán velmi pozitivně. Nezbytným dalším krokem k dodávkám L 410 do Číny je validace typového certifikátu místním leteckým úřadem, na kterém spolu s našimi partnery, zejména s českým zastupitelským úřadem v Číně, společnost AI intenzivně pracuje.

Výstava NBAA

Nad Yukonem

Z Číny letoun dále pokračoval na východ přes Čukotku, Beringův průliv a Aljašku na další výstavu do USA, Las Vegas, přičemž nejdelší úsek na této trati byl z ruského Anadyru na kanadské letiště White Horse, který trval 7,5 hodiny a představoval přelet přes dva kontinenty s časovým posunem zpět o 24 hodin. V USA se jednalo o výstavu NBAA 2015, přičemž s hrdostí můžeme konstatovat, že se ani zde mezi tolika populárními „business jety“ a skutečnými leteckými odborníky náš letoun neztratil. Prezentace letounu L 410 UVP-E20 v USA vzbudila mezi odbornou veřejností profesionální zájem, zejména mezi zástupci místních aerolinek, distributory a dalšími leteckými specialisty. Návštěvníci si velmi dobře uvědomovali možný přínos našeho letounu pro provozovatele v odlehlých oblastech, zejména v chladných severních oblastech kontinentu – od Aljašky přes Kanadu, až po severozápadní pobřeží USA.

Nad Grónskem

Grónské letiště Narsarsuaq

Odlet z grónského Narsarsuaq

Z Las Vegas, po krátkém zastavení v kanadském Vancouveru za účelem opětovné instalace trupových palivových nádrží pro zvětšení doletu, letoun dále pokračoval opět na východ přes Grónsko a Islandský Reykjavík směr Kunovice, kam dorazil po šestidenním přeletu v sobotu 28. 11. 2015 krátce po poledni. Letoun L 410 UVP-E20 urazil jednu z nejdelších tratí ve své historii, která čítala cca 40 000 km a přibližně 110 letových hodin s 21 mezipřistáními (viz mapka). Kunovický letoun tuto náročnou trať v rozličných teplotních podmínkách i různých nadmořských výškách zdolal bez jakýchkoli technických potíží, což dosvědčuje jeho kvalitu a potvrzuje jeho potenciál do budoucna a tedy příslib jeho dalších dodávek do celého světa.

 

Přílet do Kunovic

Piloti Jarocký a Novotný. Foto: Jan Fridrich

Trasa letu




Související kategorie

Komentáře



Ondřej Moravanský (...81.210...)
02.01.2016 17:51

Juris: Já to nezpochybňuji, ale rád jsem toho využil :D

Juris - nepřihlášený host (...86.99...)
02.01.2016 13:33
:-)

Já žiju ještě ve starých časech,když píšu Moravanský,myslím tím fabriku v Otrokovicích :-)

Petr Drábek (...103.169...)
02.01.2016 11:17
AI Industries

Evropská unie dusí Putina ,ten doporučí majitelům odstěhovat kompletně firmu do ruska.

Ondřej Moravanský (...208.115...)
31.12.2015 12:34

Juris: jo, děkuju za přání :D půjdu si koupit doutník, aby se z fabriky kouřilo :) vyřídím to i bratrovi a otci :)

japoko - nepřihlášený host (...85.153...)
30.12.2015 11:05
Co je to platné...!

Co je to všechno platné, letos prodali 4 letadla místa ,18(nebo 16) v Rusku to po sankcích neberou a jinam tak narychlo větší počet ks neprodají. Dle tisku továrna stojí, budou propouštět, takže jsou zase tam, kde už několikrát byli.
Ale nejsou v tom jediní, to jsou perspektivy tady tohoto Kocourkova.

Jindra - nepřihlášený host (...111.117...)
28.12.2015 17:26

Škoda že nebyla dotažena 610..........

Čop - nepřihlášený host (...109.140...)
28.12.2015 06:07
:-(

Škoda, že článek taky trochu není o samotné organizaci přeletů a zážitcích z létání v zajímavých oblastech. Takhle to spíš vypadá jako povinné články na nástěnku...

Shuppik - nepřihlášený host (...71.54...)
27.12.2015 22:53

Naprostý souhlas, ať se daří - tohle krásný letadlo je nesmrtelný.. :-)
Jen technická, čistě pro zajímavost - proč z Ugolného (Anadyr) až do Whitehorse, nebylo by přes Nome nebo Anchorage kratší? Jen se to zdá, poplatky, servis, něco jiného..? Díky!

juris - nepřihlášený host (...86.99...)
27.12.2015 22:07
Paráda

V minulosti jsem měl velmi blízko do Kunovic a do Moravanu,dodnes sleduju jak se obě firmy mají.
Krásnej,byť krátkej článek, přeju Letu,aby získal spousty zakázek a z fabriky se jen kouřilo :-) Samozřejmě,to samé přeju i Moravanským :-)

Celkem 9 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace