Motto: „Švejku, máš rád Turky, ty psy pohanský?“
„Allah akbar!“, to byl výkřik tureckého kapitána společnosti Sun Express, než vzal taranem horizontální plochu letadla nenáviděných nevěřících ďaurů, částečně křesťanských Němců (proč částečně? Díky přistěhovalcům začínají být v menšině). „Snad ti psy nevěřící spadnou! Abdule, dej tam plnej, předjedeme je tady na uchu a mažeme domů do naší osmanské říše!“ Tak nějak to také mohlo být, když Boeing 737-800 turecké společnosti Sun Express téměř uřízl wingletem horizontální plochu Airbusu A321 Lufthansy. „Koudy, zajeď na dvaapadesátku stojánku, vrátila se tam Lufthansa, mají prý nějaký problém.“ „Honzo, máš tady foťák? Přijeď se podívat na Lufthansu, Turci ji vzali taranem. Vypadá to dost hrozně! Jako by to někdo ustřelil dávkou z kulometu.“
Foto: Václav Porkrát, planes.cz
Nejkurióznější ránou bylo navedení naší dvaašedesátky mezi dva sloupy osvětlení v Moskvě. Mašina se tam očividně nevešla a tak si za asistence foloumáka trochu upravila rozpětí křídel. To byl pašácký kousek! Tradovalo se že maršál, který tam naší mašinu navedl, nebyl zrovna střízlivý, ale bylo to v době, kdy Sovětský svaz byl náš přítel a vzor, tak se o tom moc nemluvilo. Kapitán letadla když viděl tu spoušť, řekl foloumákovi, který na to nevěřícně zíral: „Ty vole, to je stojánka pro Starfightera a ne pro dopravák!“ Otázkou zůstává, kdo dokázal nalajnovat pojížděčku tam, kam se evidentně standardní dopravák nevešel. Když chtěli letadlo vyprostit a odtáhnout na opravu, museli jeden sloup podříznout! Bohužel, ani Milan Cvrkal si nepamatuje registraci mašiny, ale připomněl mi dobrou ránu, když v Sofii neubrzdili OK-YBA a éro vjelo čumákem do hospody! Na to jsem zase já zapomněl, jak si ruská mašina cestu k pití našla! Takže záběr Jumba z titulků filmu „Připoutejte se prosím!“, jak vjede do budovy, není fantazie! Na internetu kolují záběry, jak se zasune příďák Boeingu 747-400F China Airlines. A jak ho heverují nafukovacími měchy a přitom propíchnou záďovou podpěrou stabilizátor. Když nám přednášel mechanik China Airlines jak obsluhovat toto letadlo, došlo i na tuto kuriozitu: „Víte, kdo to zavinil? Ne? No, já! Já jsem měl jediný školení na ty měchy a byl strašný spěch, vytáhli mě z kanceláře a já tam přiběhl, když už dávali měchy pod trup a nenapadlo mi, že někdo snaživý přitáhl podpěru. Ale zase nebyl tak snaživý, že by ji dal pod záď a nechal ji pod stabilizátorem. No a já se soustředil na ty blbé měchy a najednou jsem slyšel jenom strašnej křik - a to už bylo pozdě. No a tak jsem se proslavil i na internetu.“ To bylo obdivuhodné přiznání mechanika, který jinak zná tak velké a složité letadlo nazpaměť. Tak to bylo vyprávění o ránách, které sice stály spousty peněz a vznikly z lidské blbosti, ale naštěstí nestály lidské životy a tak jen patří k letištnímu folklóru.
Nádherné Čechoviny!Ostatně kdo byl v Istanbulu,ví jak Turci pojíždějí dopravními letadly.
Umi nadherne vysvetlovat proc neco nejde, zatim co jini to uspesne delaji. Typicky ceske ......
Na pár komentářů,už to fakt s letectvím nemá co dělat,ve velké míře jen vzájemné napadání a řeči o ničem,škoda
"Kdo není v obraze,nepochopí.Kritika,plivání,ponižování,je obrazem
dnešní doby.Čechu vydrž a pokračuj,víme své."
To co jste vyplodil platí i na pana J. Čecha!"Kritika,plivání,ponižování" to je přesně to, co on dělá!
Kdo není v obraze,nepochopí.Kritika,plivání,ponižování,je obrazem
dnešní doby.Čechu vydrž a pokračuj,víme své.
Stejně by mne zajímalo, co tureckého pilota vedlo k tomu manévru,protože stál už zařazen jako třetí na té předposlední připojovačce k dráze,když pak začal ostrým obloukem točit vlevo a najet zpět na pojížděcí dráhu,.Když nás vrátili zpět do terminálu kolovaly tam všelijaké informace,dokonce,že dostal špatný pokyn z věže, kam se zařadit,ale vzhledem,že sem Sun Express létá jen jednou týdně nedivil bych se omylu pilota. A takové přistání, co předvedl při zpáteční cestě jeho kolega,to jsem nezažil,to bylo horší než ten náraz do křídla.Taková rána, že jsem myslel,že je po podvozku a ještě nenajel na střed dráhy,tehdy opravdu lidi řvali hrůzou a všichni jsme pomyslně brzdili,přitom,co vím,tak je mezi zahr. posádkami Ruzyně velmi oblíbená,jenže při jednom letu za týden a 23
letadel ve flotile, může být co let do Prahy jiná posádka.Ta oprava a vše kolem toho musí být děsná částka,ten pilot asi končí nebo jak se to s ním řeší finančně?
Jen ke zmiňované kolizi:
Letka SunExpress se v roce 2010 skládala z 20 letadel a v roce 2008 společnost přepravila více než 4 miliony cestujících. Majiteli SunExpress jsou Turecké aerolinie a Lufthansa.
Ulafme to napsal genialne a jak to opravdu je (melo, ma byt). A jeste potrefil husu.
Vypadalo vše normálně,před námi stála Lufthansa a přední tuším,že 320 Aeroflot, všechna letadla postupně pojížděla,když najednou TC začal vyjíždět z řady a já měl pocit,že dostal pokyn,aby jel na další nájezd a měl tak delší vzlet a při tom manévru k tomu došlo,napřed prudká brzda a pak trhavá rána,ale nebyla tak hrozná,jak se tvrdí.Horší bylo,že jel dál,letušky se usmívaly,jakoby nic..Mohl jet tak 10 metrů,když jsem vstal a řekl,že máme winglett pryč,to už,ale zastavil a bylo vidět,jak německý pilot téměř visí z kabiny a mává. Ta rána opravdu nemohla být tak děsivá,když mi spolucestující říkali,jestli si nedělám srandu,že jsme přece nemohli urvat křídlo a mnozí pochopili,co se stalo až v autobuse vezoucí nás zpět. Ti piloti s námi pak letěli v noci dalším letadlem a seděli v první řadě aqniž by po celou dobu spolu prohodili jediné slovo. V Antalyi na ně čekalo,řekl bych celé vedení společnosti včetně dvou vozů policie...
Celkem 56 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Ten Houchin z článku 89 na letišti stále slouží,dost často s ním jezdím...