V souvislosti s ukončením letních sezónních a charterových letů nabízejí SkyEurope Airlines od 22.09. častější spojení na některých svých celoročních linkách, např. z Bratislavy do Paříže (zvýšení z 6 letů na 13 týdně) a Říma (ze 4 na 7); z Vídně do Bergáma (ze 7 na 13), Paříže (z 10 na 14) a Bruselu (z 6 na 7). V zimě zůstávají v provozu i lety Vídeň - Soluň (3x týdně), na rozdíl od spojů do Soluně z Prahy a Bratislavy, které se ruší. Z Prahy se bude v říjnu častěji létat do Trevisa (6x místo 4x týdně), od října se z 5 na 7 týdně zvedne počet spojení do Bruselu. Od 02.10. je 2x týdně zavedena nová linka Praha - Bari. Z Prahy se zvedne provoz do Bergáma (od 23.09. z denní frekvence na 2 lety denně kromě neděle) a Paříže (3x denně, v neděli 2x oproti 3 letům jen v pondělí a pátek, jednomu v sobotu a po dvou v ostatní dny týdnu nyní). V rámci zkušeností s lepším vytížením denních než nočních linek, potvrzených dříve uskutečněným přesunem letů Vídeň - Atény a Vídeň - Soluň z nočních na denní časy, se přesouvají na den i lety Bratislava - Istanbul. Od 27.10. se časy odletů z Bratislavy mění z 23:00 na 12:00, z Istanbulu pak z 04:40 na 15:50. Počet 3 letů týdně zůstává zachován. Z Bratislavy bude také od 28.09. přidána jedna nedělní linka do Londýna a na trati se bude létat 2x denně (od listopadu ve čtvrtek 3x).
Pokles poptávky na některých trzích a drahá ropa, která prodražuje zejména lety na delší vzdálenosti, přinutila společnost některé tratě uzavřít nebo snížit frekvence letů. Oslabení ekonomiky a rostoucí inflace v některých státech odebírá společnostem cestující jak z cílových států, tak i Slováky, Poláky nebo Čechy pracující v těchto zemích. Jde zejména o Velkou Británii (britská ekonomika dosáhla v 1. čtvrtletí 2008 růst HDP o 0,3 procenta, což je nejnižší růst za poslední 3 roky, a ekonomové očekávají další zpomalení růstu v průběhu letošního roku a nevylučují ani recesi a prohloubení inflace) a Irsko (zpomalení ekonomického růstu na 2–2,5 % v letošním roce s nepříliš dobrými vyhlídkami i pro rok 2009, kdy by ekonomický růst nemusel dosáhnout ani 2 %, což jsou nejhorší výsledky od krize v 80. létech. K útlumu dochází zejména ve stavebnictví, kde jsou zaměstnány početné skupiny zahraničních dělníků.) Jejich počet neroste či dokonce klesá, s čímž souvisí i menší pohyb mezi státy než v předchozích letech. SkyEurope Airlines opouští irský trh úplně a k 25.10.2008 sem ukončí všechny své lety: Bratislava - Dublin (4x týdně), Bratislava - Cork (3x týdně) a Košice - Dublin (3x týdně). Z mapy destinací zmizí také Birmingham, linka Bratislava - Birmingham, která nyní létá 4x týdně, končí 28.09. Z Bratislavy se k 07.10. zastaví také provoz do Barcelony a Atén (oboje nyní 2 lety týdně).
Foto Petr Garaj
Praha přijde o 2 linky východním směrem, 03.10. skončí lety do Sofie, zavedené 4x týdně od 11.05.2008 (od druhého zářijového týdne v provozu již jen 3x) a vůbec se nerozběhnou čtvrteční a sobotní linky do Larnaky, na které společnost SkyEurope prodávala letenky od 01.10.2008. Od 24.10. není nabízena ani linka Praha - Pisa (nyní 2x týdně), do listopadu skončí lety Praha - Lisabon, zavedené 2x týdně od 2. května. K poklesu rotací dojde od zimního letového řádu na linkách do Neapole (ze 7 na 4 týdně), Kodaně (z nynějších 5, respektive 7 v říjnu na 4), Londýna (ve čtvrtek a neděli ze 2 na 1 denně) a Atén (ze 3 na 2 týdně). Noční linky do Atén by pak SkyEurope rády přesunuly na výhodnější denní časy. Zredukován bude i letový řád Praha - Košice, který nabízí v létě 2 linky v pondělí a pátek a po jedné ve středu, čtvrtek a neděli. V říjnu je spojení plánováno zatím denně, s přidanou druhou frekvencí v pondělí a pátek, snížené na 1 let denně od 27.10.2008.
Vídeňská báze přijde 21.09. o linku do Pisy (2x týdně), další redukce přijde od konce října snížením počtů letů do Larnaky (z 5 na 2 týdně), Lisabonu (z 5 na 2), Nice (z 5 na 4) a Trevisa (ze 4 na 3). Společnost také 21.09. opustí Budapešť uzavřením jediné dosavadní provozované linky z Terstu.
V rámci adaptace na nynější podmínky na trhu a harmonizace sítě budou dle potřeb vypouštěny nebo přidávány jednotlivé lety na různých tratích bez sledování dlouhodobé pravidelnosti. Cestující musí počítat s ochuzenou nabídkou také v období nejslabší sezóny pro evropské nízkonákladové dopravce, která začíná po skončení novoročních svátků a trvá do druhé půlky února. Rušení se dotkne především úterních a středečních letů. Situaci rušení a obměn letů, zmiňované v novinkách posledních dní i v diskuzích na téma finanční situace společnosti na leteckých forech, se věnuje i MF Dnes, která na toto téma přinesla 20.07. rozhovor s šéfem SkyEurope Jasonem Bitterem, ze kterého se můžeme dozvědět např. novou informaci, že firma plánuje za zimu uzemnit v průměru 2 až 2,5 letadla, z toho jedno z pražské základny.
Díky ABC, už jsem to z nich vymámil. Do 3 týdnů to prý vrátí.
Zajímavý je, že mi zatím žádné oznámení o zrušení nepřišlo, asi by to nechali vyhnít až do odletu nebo co.. a číslo na ty refundace taky nebylo nikde moc k sehnání:-)
Nebo nějaká další EURO-destinace, kde by se dala výhodně utratit Eura za 20,- Kč (předpokládám, že o Vánocích 1EUR=20Kč bude). Tatry jsou od ledna 2009 také Euro destinací, přece :)
Ano refundace za zrušený lety určitě proběhne, ale přihlásil bych se o ní co nejdřív, dokud je ještě z čeho vracet. Refundace je v celkové ceně vč. poplatků za platbu kartou. Více na call centru 246 096 096
A co takhle Praha - Innsbruck ? Ta by nebyla dvakrat tydne vytizena ?
Myslím, že tato linka by mohla alespoň do jara vydělávat... Případně by se mohla vytvořit W letem LTN-TAT-PRG-TAT-LTN... Po pokusech s lyžařským Turinem nebo Grenoblem...
Co takhle vsadit si že Sky Europe nevydrží do konce roku... Nepřeju to tomu dopravci a vůbec ne těm cestujícím co mají zakoupené letenky, ale žvásty o tom jak mají mezi investory fanoušky do letectví, kteří jim věří, to je pohádka pro akcionáře, tenhle model podnikání nemůže dlouhodobě přežít, při dnešních (a budoucích) cenách ropy...
Zajímalo by mě, jestli budou vracet peníze za levné letenky (včetně všech poplatků za platbu kartou atd..), na které jsme se nachytali při různých akcích? A pokud ano, tak kdy? Můžou si peníze držet třeba půl roku a vrátit je až k datu zrušeného letu?
Dobry clanok,nieco podobne som hladal na webe ohladom aktualnej situacii v SkyEurope.Dik
Celkem 9 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Obávám se, že není vhodná doba na nové destinace, nevidím trh na linky Praha - Innsbruck či Tatry, snad nějaké chartery pro cestovky, ale jako nečeská společnost asi budou mít problém létat mimo státy EU (Open Sky), tedy nejvýhodnější zimní linky do Egypta ?