Dnes časně ráno středoevropského času zahajují Singapore Airlines komerční lety nového typu letadla - Airbus A380. Po téměř dvouletém odkladu způsobeném technickými potížemi se tak do provozu dostává dopravní letadlo, které není pouhým zvětšením existujícího typu, ale vychází ze zcela nového konceptu.
Foto: SIA
Airbus A380 není zajímavý pouze zvenčí svou mediálně známou siluetou. V konfiguraci pro Singapore Airlines pojme 471 cestujících, z toho 60 v obchodní třídě a 12 ve speciální první třídě nazvané Singapore Airlines Suites.
Foto: SIA
V rámci nadstandardní první třídy společnost nabízí cestujícím na hlavní palubě samostatné kabiny pro jednoho nebo dva cestující, navržené pro maximálně účelné využití předním francouzským designérem jachet Jean-Jaquesem Costem.
Foto: SIA
O cestující se stará 23členná posádka, první třídu obsluhují 3 stevardky. Kabina je vybavena pohodlným křeslem, variabilním stolem a sklápěcím lůžkem.
Foto: SIA
V sedadlech je zabudováno napájení pro notebook i porty USB, které umožňují práci s vlastními soubory v kancelářských aplikacích, které obsahuje zábavní systém letadla KrisWorld. Samozřejmostí je televizní obrazovka o úhlopříčce 58 cm i kvalitní sluchátka, palubní databáze nabízí stovky hudebních CD, filmů a televizních stanic i hry.
Foto: SIA
K servisu patří i catering připravovaný špičkovým týmem. Za tento luxus cestující zaplatí cenu kolem 400 000 Kč (zpáteční letenka z Prahy do Sydney, úseky Singapur-Sydney a Sydney-Singapur ve třídě Suites).
Foto: SIA
V obchodní třídě na horní palubě jsou použita sedadla zavedená již vloni v letadlech Boeing 777-300ER. I zde najdete napájení pro notebook a port USB, obrazovka má úhlopříčku 39 cm. Cestující této třídy mají navíc k dispozici samostatný prostor pro setkávání i občerstvení.
Foto: SIA
Letenky na první let byly rozprodány v aukci a společnost výtěžky rozdělí mezi tři charitativní organizace. První odlet do Sydney je plánován na 8 hodin singapurského času, přistání se očekává v odpoledních hodinách a letoun má před přistáním proletět nad přístavem v centru města. O den později je plánován návrat na singapurské letiště a od 28.10. začíná pravidelný provoz na lince Singapur - Sydney.
Vybvení v ekonomické třídě. Foto: SIA
Kromě lepšího využití letištních slotů je výhodou nasazení letounu A380 na velmi vytížené linky také snížení spotřeby paliva na cestujícího a kilometr o 15 procent a snížení vnější i vnitřní hlučnosti. V první destinaci je na obsloužení letadla při běžném provozu plánována 1 hodina a 50 minut. Od února 2008 by Singapore Airlines měly dostávat další stroje, které budou postupně nasazovat na další linky do Londýna, Tokia, Hongkongu a San Franciska.
aby to celé nedopadlo jako Concorde. Místo zefektivnění dopravy jen luxusní projížďky pro (velmi) bohaté a za 30 let bude jasné, že tudy cesta nevedla. Uvidíme, rád bych se mýlil.
Není neekonomické provozovat A380 na tak krátké trati jako je Singapur - Sydney ?
Kdo chce DVD z prvního letu A 380 na lince Singapore-Sydney sestrihany : nástup vítání pasažeru, cocpit,odlet, během letu prohlídky všech tříd , pak rozdávání jídla, přílet..rolování ke gatu v Sydney a výstup pasažeru z letadla
tak at si o to napíše na muj mail ...má to cca 35min sestrihano z 3hodinoveho materialu...zatím jsem udělal jen cca 35minut..ale udělam ještě delší DVD ... nic za to nechci!!
Tohle se snad ale nemůže počítat, nebo? :-)
do klubu 10.000.
Tak tohle si nenecham ujit. Jedine co zbyva resit, jestli se spokojim s business nebo si dopreju kabinku. Ale s kym? ;-)
Celkem 7 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Concorde byl výjimečný ve všech ohledech, letenku si mohl dovolit jen velmi omezený počet osob. Co se A380 týče, kdo chce letět economy nebo business zaplatí stejnou cenu jako kdyby letěl jinou linkou téhle společnosti. Ta Suites třída je exkluzivní produkt pro bohaté, ale celý letoun je koncipován pro vyšší kapacitu běžných cestujících a nižší spotřebu paliva, tedy přesně opak Concorde.