Návštěvníci Ruzyně - AeroSvit Ukrainian Airlines

Letecká společnost AeroSvit Ukrainian Airlines byla založena v roce 1994 pod jménem Aerosweet Airlines. Ze začátku létala pouze příležitostné linky, a to s letadly půjčenými od Ukraine International a Air Ukraine. První letadlo, Boeing 737-200, založil flotilu v roce 1995, o rok později přibyla ještě jedna dvoustovka. V lednu 2000 došlo k přejmenování na AeroSvit Airlines. Další úprava byla provedena v lednu 2003, kdy bylo do názvu přidáno přídavné jméno Ukrainian. To bylo nezbytné kvůli americkým regulím, které vyžadovaly při povolení letů do New Yorku v názvu společnosti státní příslušnost. První let do Prahy vykonal B737-2Q8 (UR-BVY) dne 29.10.2000 a AeroSvit tak nahradil na linkách do Kyjeva Air Ukraine (poslední let do Prahy 26.09.2000, Tupolev 134, reg. UR-65757). Společnost vlastní prostřednictvím Fondu národního majetku ukrajinský stát (22%), Agentura leteckého spojení a cestovního ruchu Aerotur (40%) a nizozemská firma Gilward Investments B.V. (38%).

Od svého založení prochází společnost stálou expanzí a její zisky trvale rostou. To umožnilo v listopadu 2002 pronajmutí letadla Boeing 767-300 a otevření linky do Bangkoku. Další dálková linka, tentokráte do New Yorku byla otevřena v dubnu 2003. Tento rok se počítá s dalším rozšířením dálkových linek (Delhi, Toronto) a zvýšením frekvencí na stávajících linkách v souvislosti s druhým letadlem B767-300, které je ve flotile očekáváno v červenci. "Malé" Boeingy, kterých je v letadlovém parku momentálně šest, provozují 56 linek týdně do patnácti měst ve čtrnácti státech (Ašchabád, Atény, Bělehrad, Budapešť, Dubaj, Hurghada, Istanbul, Larnaca, Moskva, Praha, Samara, Sofie, Stockholm, Tel Aviv, Varšava). Dalších více než 60 linek týdně je codesharových s jinými dopravci (Dněpropetrovsk, Doněck, Lvov, Riga, Tallinn). AeroSvit používá i Antonov 24, se kterým létá do Oděsy a Simferopolu. Letadlo je sice natřeno do barev AeroSvitu, ale společnost ho ve své flotile neuvádí. Stroj je též plně obsluhován posádkami pronajímatele.

Expanze společnosti se projevuje i v zaměstnanosti. Během roku má stoupnout počet zaměstnanců ze 765 na 1100. Již minulý rok zaznamenal Aerosvit nárůst pracovních míst z 510 na 765. Zájem je o létající personál, např. k patnácti pilotům letadel Boeing 767 se nyní přibírá dalších devět. Při posledním konkurzu na palubní průvodčí se hlásilo na jedno vypsané místo až 15 uchazečů. Neúspěšní zájemci se mohou přihlásit opět v nejbližší době, kdy bude Aerosvit nabírat další létající personál. Přitom spolupracuje s Kyjevsko-Mogiljanskou akademií a Ústavem leteckého zdravotnictví Ukrajiny, které se podílejí na zdokonalování absolventů v anglickém jazyce a sledováním jejich zdravotního stavu.

Aerosvit také hodlá tento rok zvýšit obrat o 64% (z 63,4 miliónů USD v minulém roce na předpokládaných 104 miliónů tento rok) a přepravit 550 - 600 tisíc cestujících (oproti 437 tisícům v minulém roce).

Do Prahy létá Aerosvit 5x týdně. Na linkách se objevují bez nějaké pravidelnosti všechny B737 z flotily. Odlety jsou v 0940 (po,čt,ne), v 1330 (pá) a v 1630 (út). Mezi českými cestujícími si společnost získala oblibu zejména kvůli dobrému spojení a výhodným cenám letenek do thajského Bangkoku.
Typ Registrace Výrobní číslo Ve flotile od Počet cestujících Předchozí registrace
B737-2Q8 UR-BVY 22760/852 04/1997 121 F-GEXJ, N861L
B737-3Q8 UR-VVA 24492/1808 08/2000 130 N492GD (Blue Panorama), XA-TMB, N492KR, PK-GWE
B737-529 UR-VVB 26537/2296 12/2001 108 OO-SYJ (Sabena)
B737-529 UR-VVC 26538/2298 03/2002 108 OO-SYK (Sabena)
B737-529 UR-VVD 25419/2165 01/2002 108 OO-SYI (Sabena), N419CT
B737-448 UR-VVE 24521/1788 06/2002 153 EI-BXB (Aer Lingus)
B767-383ER UR-VVF 24476/274 10/2002 228 OY-KDK (SAS), SE-DOB, LN-RCI, N4476F
Autor: DV



Související kategorie

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace