ČSA – změny v letovém řádu – léto 2005

ČSA byly v roce 2004 vyhodnoceny jako jedna z nejdynamičtěji se rozvíjejících leteckých společností v evropském regionu, což se mimo pozitivních ekonomických ukazatelů projevilo jednoznačně i v oblastech pro cestující i spottery více viditelných. V průběhu roku 2004 došlo k otevření linek do rekordního počtu nových destinací, do flotily byly zařazeny další (zcela nové i starší) stroje a celkově došlo k výraznému posílení provozu.

Pro rok 2005 si ČSA vytyčily ambiciózní úkol - další zvýšení počtu spojení do stávajících destinací, otevření nových linek, zvýšení počtu přepravených cestujících, další nová letadla. Rok 2005 bude mimo jiné i významným milníkem v obnově flotily společnosti, do letadlového parku se poprvé po dlouhých letech zařadí nový typ letadla: Airbus A320 a A321.

Podívejme se na konkrétní plány ČSA pro letní období roku 2005 - zejména co se nových linek týče. Novými destinacemi se stanou Sarajevo, Skopje a Minsk a zřejmě také slovenská Žilina. Zavedeny budou další rotace linek do následujících měst: Brusel, Manchester, Edinburgh a Glasgow.

ČSA také jako první letecká společnost se sídlem na území nově přistoupivších zemí plně využily výhod naprosté liberalizace trhu v Evropské unii a po již od roku 2004 otevřeném a osvědčeném spojení Marseille - Barcelona, otevřely 3.3.2005 další novou linku, která spojuje dvě města mimo území ČR, a to lotyšské hlavní město Riga s italskou metropolí Římem.

3. března se poprvé vydal stroj B737-400 po příletu z Prahy na pravidelné lince OK 726 (ve 20.20) na další pokračování své cesty do Rigy. Na této lince se létá od 3.3. do 25.3. každou středu, čtvrtek, pátek a neděli, odlet je ve 22.00, přílet do Rigy ve 02.05 následující den. Již v 05.25 každé pondělí, čtvrtek, pátek a sobotu se stroj vydává zpět z Rigy do Říma (rozhodně se jedná o první pravidelný odlet z letiště Riga). Přílet na letiště Fiumicino je v 07.35, v 08.50 už letadlo míří opět do Prahy na lince OK 727. S platností od 27.3. dochází k rozšíření počtu frekvencí na této lince o 2, tedy Řím - Riga denně kromě soboty (s posunem odletu na 21.20 a příletu do Rigy na 01.25); Riga - Řím denně kromě neděle v nezměněných časech 05.25 - 07.35.

Sarajevo, hlavní město Bosny a Hercegoviny se stane první novou destinací ČSA, provoz zde bude otevřen již na velikonoční pondělí 28.3. Létat se bude 5x týdně, 3x týdně denní frekvence letů (pondělí, středa, pátek) a 2x týdně noční rotace letů s přenocováním letadla na letišti Butmir (čtvrtek - pátek a sobota - neděle). Do Sarajeva budou směřovat ATR 42.

Druhou novou destinací se stává běloruský Minsk. Boeingy 737-500 ČSA začnou obsluhovat tuto linku 16.5.2005, 4x týdně. V pondělí, ve středu a v pátek bude nalétávána linka v denním období, čtvrtá frekvence bude k dispozici v oblíbeném čase sobota večer - neděle ráno.

Bývalá Jugoslávie se stává pro ČSA strategickým územím, na kterém chtějí expandovat zřejmě stejně rychle jako v Pobaltí. Proto se další novou destinací stává Skopje, metropole Republiky Makedonie. Létat se začne 17.5. 3x týdně, 2x týdně bude cestujícím k dispozici let v odpoledních hodinách (úterý a čtvrtek), třetí rotace se bude odbývat přes noc ze soboty na neděli. Nasazeným typem bude B737-500.

S velkou pravděpodobností se dočkáme i otevření spojení do 4. nové destinace, kterou se stane slovenská Žilina. Start linky OK 954/5 z Prahy do Žiliny na letiště Dolný Hričov je zatím plánován na 1.6., frekvence spojení 6x týdně (pondělí až pátek a neděle), typ letadla ATR 42. Zajímavostí na tomto spojení je fakt, že stejně jako v případě letů do Sliače se bude jednat o jedinou pravidelnou linku na tomto letišti.

V souvislosti se stále rostoucí poptávkou cestujících po spojení do "hlavního města" EU, Bruselu, dojde od 31.3. k zavedení 3. frekvence letů ČSA do belgické metropole. Linka OK 634/5 bude k dispozici cestujícím každé pondělí, čtvrtek, pátek a neděli v odpoledních hodinách, létat bude Boeing 737-500.

Další posílení spojení je plánováno do Velké Británie. Po roční přestávce opět ČSA otevírají denní rotaci letů do skotského hlavního města Edinburghu - od 27.3. každé pondělí, čtvrtek, sobotu a neděli s odletem z Prahy v 12.25. Noční rotace letů zůstává zachována v plném rozsahu. 3x týdně se bude od 27.3. létat nově do Glasgow. Z Prahy večer v 20.45 každé pondělí, čtvrtek a neděli, po přenocování letadla v Glasgow zpět do Prahy každé pondělí, úterý a pátek. Třetí frekvence letů je plánována od 27.3. do Manchesteru. K dosavadním dvěma letům z Prahy (denně ve 12.45 a denně kromě soboty v 19.25) přibude třetí rotace letů (po, čt, pá, ne) s odletem z Prahy v 10.10. Všechny nové linky do Británie budou nalétávány páteřním strojem ve flotile ČSA - B737.

10.3.2005 by se měl podle údajů ČSA objevit konečně v Praze nový Airbus A320-214, OK-GEA. V období platnosti letního letového řádu počítají ČSA s tímto typem na linky do těchto destinací: Tel Aviv, Amsterdam, Brusel, Barcelona, Paříž, Petrohrad, Moskva (včetně spojení Moskva - Karlovy Vary - Moskva ve čtvrtek a v neděli), Jekatěrinburg, Kyjev, Jerevan a Baku.

V průběhu února 2005 ukončily ČSA provoz na pravidelné lince do německého Dortmundu.

V níže uvedené tabulce uvádíme letový řád nových linek ČSA, které byly popsány v článku výše:

Z Prahy do:

Sarajevo (SJJ)	Od 28.3.2005	Po, St, Pá	1125	1330	OK 842	ATR 42
Sarajevo (SJJ)	Od 2.4.2005	So		1925	2130	OK 844	ATR 42
Sarajevo (SJJ)	Od 5.5.2005	Čt		1925	2130	OK 844	ATR 42
Skopje (SKP)	Od 17.5.2005	Út, Čt		1130	1325	OK 846	B737-500
Skopje (SKP)	Od 21.5.2005	So		1930	2125	OK 848	B737-500
Minsk-2 (MSQ)	Od 16.5.2005	Po, St, Pá	1145	1430	OK 864	B737-500
Minsk-2 (MSQ)	Od 21.5.2005	So		1910	2155	OK 866	B737-500
Žilina (ILZ)	Od 1.6.2005	Denně kromě So	1225	1330	OK 954	ATR 42
Brusel (BRU)	Od 27.3.2005	Po, Čt, Pá, Ne	1350	1515	OK 634	B737-500
Edinburgh (EDI)	Od 27.3.2005	Po, Čt, So, Ne	1225	1355	OK 664	B737-500
Glasgow (GLA)	Od 27.3.2005	Po, Čt, Ne	2045	2215	OK 684	B737-500
Manchester (MAN)Od 27.3.2005	Po, Čt, Pá, Ne	1010	1125	OK 642	B737-500

Do Prahy z:

Sarajevo (SJJ)	Od 28.3.2005	Po, St, Pá	1405	1615	OK 843	ATR 42
Sarajevo (SJJ)	Od 3.4.2005	Ne		0805	1015	OK 845	ATR 42
Sarajevo (SJJ)	Od 6.5.2005	Pá		0805	1015	OK 845	ATR 42
Skopje (SKP)	Od 17.5.2005	Út, Čt		1410	1605	OK 847	B737-500
Skopje (SKP)	Od 22.5.2005	Ne		0815	1015	OK 849	B737-500
Minsk-2 (MSQ)	Od 16.5.2005	Po, St, Pá	1515	1605	OK 865	B737-500
Minsk-2 (MSQ)	Od 22.5.2005	Ne		0815	0905	OK 867	B737-500
Žilina (ILZ)	Od 1.6.2005	Denně kromě So	1415	1525	OK 955	ATR 42
Brusel (BRU)	Od 27.3.2005	Po, Čt, Pá, Ne	1615	1745	OK 635	B737-500
Edinburgh (EDI)	Od 27.3.2005	Po, Čt, So, Ne	1440	1805	OK 665	B737-500
Glasgow (GLA)	Od 27.3.2005	Po, Út, Pá	0715	1040	OK 685	B737-500
Manchester (MAN)Od 27.3.2005	Po, Čt, Pá, Ne	1225	1535	OK 643	B737-500

Z Říma do:

Riga (RIX)	3.3. – 25.3.05	St, Čt, Pá, Ne	2200	0205	OK 728	B737-400
Riga (RIX)	Od 27.3.05	Denně kromě So	2120	0125	OK 728	B737-400

Do Říma z:

Riga (RIX)	4.3. – 26.3.05	Po, Čt, Pá, So	0525	0735	OK 729	B737-400
Riga (RIX)	Od 28.3.05	Denně kromě Ne	0525	0725	OK 729	B737-400
Autor: MV



Související kategorie

Komentáře



Milan V - nepřihlášený host
18.03.2005 09:20
Ale no tak

Stihomamem netrpím, pouze jsem se Ti snažil vysvětlit, že ani já, ani nikdo další, co vytváří Planes, nemá potřebu ani důvod cítit se nějak provinile za nějakou tu nepřesnost. Domluvil jsem. S pozdravem MV

Pan Am - nepřihlášený host
17.03.2005 18:43
Netrpí tu někdo stihomamem?

Milan V.: Přečti si prosím Tě můj první příspěvek pořádně , nazývá se "Upřesnění", o tom, že se jedná neuvěřitelnou zásadní chybu jsem nikdy nepsal, tak mi ti nic nepodsouvej. Chtěl jsem jen upřesnit nepřesnost, kterou šíří PR ČSA a je hojně přebírána v různých článcích. Kdybych věděl, že ti to způsobí takový problém, že mě budeš muset ujišťovat o tom, jak si to psal ve volném čase a zadarmo, tak jsem sem snad ani nepsal.
K mému konstatování faktu, že se tu množí nepřesnosti - nenavštěvuji tento web zas tak dlouho, možná se jedná o trvalý stav. Bezchybné články nepíšu, nepíšu zatím články žádné.

Milan V - nepřihlášený host
17.03.2005 12:19
Omluva Pan-Amovi

To Pan-Am: jako autor článku se Ti opravdu musím hluboce omluvit za svou neuvěřitelnou kardinální chybu ohledně onoho prvenství linky ČSA. Psal jsem to totiž ve velkém spěchu a na nějakou spol. Globus, jejíž letový řád se neobjevuje ani v OAG jsem ani nepomyslel. Jinak poznámka: tento web nikoho neživí, články všichni píšou ve svém volnu a z čistého entusiasmu, s informacemi, které má kdo který k dispozici. Ale nemůžu souhlasit s tím, že "poslední dobou se tu nepřesnosti velmi množí." Pokud budeš chtít, Tvé bezchybné články redakce určitě též uvítá.
Pozn.p.čarou - doufám, že ostatní fakta v článku jsou již v pořádku

Pan Am - nepřihlášený host
15.03.2005 20:09
Jak to bylo doopravdy - info pro Dana

Dan: Škoda, že si svým příspěvkem sem zanesl další faktickou chybu. Adria Airways začala létat z Vídně do Frankfurtu v zimě 2001 a na lince z Vídně do Mnichova na jaře 2003, tedy TŘI A JEDEN ROK PŘED VSTUPEM SLOVINSKA DO EU. Adria Airways bylo uděleno Německem a Rakouskem právo tyto linky provozovat, tzv. sedmá svoboda.

Dan - nepřihlášený host
15.03.2005 10:31
Chyba ???

Pan Am:Tak sem dalsi fakticke chyby jeste nezanasej. Prvni byla Adria z Vidne...

Pan Am - nepřihlášený host
12.03.2005 11:37
Typická reakce

Foxxi, co si předved to je typická reakce na tomto serveru. Chyby jsem udělal, neřekl bych, že se ale jedná o hrubé chyby, nechtěj, abych začal tady rozebírat gramatické chyby v článcích. Chtěl jsem jen přátelsky upozornit, že to co se tvrdí v článku není pravda. V poslední době se ty nepřesnosti tady nějak množí.

Fox - nepřihlášený host
09.03.2005 22:04
nauč se česky, Pan Ame!

Na necelých dvou řádcích dvě hrubé chyby: "Heringsdorf" bez -u,
lítat a létat jako 2 přísudky v 1 větě!

Pan Am - nepřihlášený host
07.03.2005 21:43
Upřesnění

"ČSA také jako první letecká společnost se sídlem na území nově přistoupivších zemí plně využily výhod naprosté liberalizace trhu v Evropské unii..."

První společností, která využila uvedených výhod byla polská Globus, která otevřela 7. května 2004 linku Mönchengladbach - Heringsdorfu. ČSA začaly lítat na lince Marseille - Barcelona létat až o měsíc později.

Celkem 8 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace