Čínské letadlo pro vlastní trh

Vláda nejlidnatější země světa schválila vyčlenění 602 miliónů USD na výstavbu nového podniku, který bude vyrábět vlastní letouny. Již v roce 2006 by se měla rozběhnout výroba typu určeného pro domácí linky, který bude schopen přistávat a startovat na krátkých drahách, jež jsou na velké většině čínských domácích letišť.

Nový podnik se bude jmenovat AVIC I Commercial Aircraft Ltd a bude spadat pod koncern AVIC I (Aviation Industry of China). Vedení AVIC I oznámilo, že se již chystá vypsat soutěž na dodávku motorů a elektronických systémů pro nové letadlo, jež ponese název ARJ21 (podle anglického "advanced regional jet for the 21st century"). Letoun by měl pojmout mezi 60 a 90 cestujícími, což vyhovuje nejen čínskému trhu, ale umožní i jeho prodej v Asii, Africe a Jižní Americe. AVIC I očekává v rozmezí dvaceti let prodej zhruba tří set kusů pro potřeby čínských společností.

Čínský trh se pro výrobce letadel jeví velmi perspektivní. V roce 2000 přepravily čínské aerolinie 67,2 miliónů cestujících, což znamená třetí místo na světě. Nadále se počítá s nárůstem, který do tří let překročí 100 miliónů ročně. Dle tvrzení expertů bude Čína do roku 2020 potřebovat 1500 nových letadel. Čínská vláda již v roce 1999 založila 10 nových korporací a rozdělila svůj největší podnik AVIC, zahrnujícící desítky firem podílejících se na leteckém průmyslu a zaměstnávajících přes 500 000 lidí, na AVIC I a AVIC II. V koncernu AVIC I pracuje 240 tisíc zaměstnanců v padesáti třech firmách, které se podílejí na výrobě středních a velkých letadel, dokonce i na výrobě komponentů pro letadla Boeing. Druhá část rozděleného podniku, AVIC II, vyrábí malá letadla a vrtulníky.

Autor: DV



Související kategorie

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace