V přiložené tabulce jsou seřazena významná evropská letiště podle počtu cestujících odbavených v roce 2005. Doplněna jsou i menší letiště česká, slovenská a některá další z bezprostředního okolí. Z tabulky je vidět, že až na malé výjimky došlo meziročně k nárůstu počtu cestujících (největší pokles zazanamenalo moskevské letiště Šeremetěvo -0,7 mil. cest.). Za skokana roku je možné označit Atatürkovo letiště v Istanbulu (meziroční nárůst přes 4 milióny cestujících), následuje Madrid (+3,3 mil.), Barcelona a Paříž CDG (+2,5 mil.), moskevské Domodědovo a Mnichov (+1,8 mil.), římské Ciampino s berlínským Schönefeldem (+1,7 mil.) a trojice letišť Amsterdam, Budapest a Luton, která navýšila počet cestujících o 1,6 miliónu proti roku 2004. Ani Praha-Ruzyně si s nárůstem 1 mil. cestujících nevedla špatně. Z menších středoevropských letišť zaznamenaly výrazné relativní zvýšení počtu cestujících Kraków (+89 %), Brno (+84 %), Katowice (+75 %), Berlin Schönefeld (+53 %) a Bratislava (+48 %).
Pořadí | Letiště | Počet cestujících 2005 [tis.] | Meziroční změna [%] |
1 | London Heathrow (LHR) | 67 687 | 0,5 % |
2 | Paris Charles de Gaulle (CDG) | 53 800 | 5,0 % |
3 | Frankfurt/Main (FRA) | 52 230 | 2,2 % |
4 | Amsterdam (AMS) | 44 200 | 3,9 % |
5 | Madrid (MAD) | 41 963 | 8,4 % |
6 | London Gatwick (LGW) | 32 703 | 3,9 % |
7 | Roma Fiumicino (FCO) | 28 683 | 2,0 % |
8 | München (MUC) | 28 639 | 6,8 % |
9 | Barcelona (BCN) | 27 131 | 10,5 % |
10 | Paris Orly (ORY) | 24 900 | 3,6 % |
11 | Manchester (MAN) | 22 084 | 2,5 % |
12 | London Stansted (STN) | 22 014 | 5,3 % |
13 | Palma de Mallorca (PMI) | 21 242 | 4,1 % |
14 | København (CPH) | 19 982 | 5,0 % |
15 | Istanbul Atatürk (IST) | 19 647 | 25,9 % |
16 | Milano Malpensa (MXP) | 19 631 | 5,8 % |
17 | Dublin (DUB) | 18 400 | 7,4 % |
18 | Zürich (ZRH) | 17 885 | 3,7 % |
19 | Stockholm Arlanda (ARN) | 17 101 | 5,2 % |
20 | Brussels (BRU) | 16 200 | 4,0 % |
21 | Oslo (OSL) | 15 896 | 6,9 % |
22 | Wien (VIE) | 15 859 | 7,3 % |
23 | Düsseldorf (DUS) | 15 511 | 1,7 % |
24 | Athens (ATH) | 14 281 | 4,5 % |
25 | Moskva Domodedovo (DME) | 13 960 | 15,4 % |
26 | Malaga (AGP) | 12 669 | 5,3 % |
27 | Moskva Šeremetevo (SVO) | 12 174 | -5,4 % |
28 | Berlin Tegel (TXL) | 11 533 | 4,4 % |
29 | Lisbon (LIS) | 11 235 | 4,9 % |
30 | Helsinki (HEL) | 11 131 | 4,3 % |
31 | Praha (PRG) | 10 777 | 11,1 % |
32 | Hamburg (HAM) | 10 677 | 7,9 % |
33 | Gran Canaria (LPA) | 9 827 | 4,0 % |
34 | Nice (NCE) | 9 755 | 4,5 % |
35 | Köln/Bonn (CGN) | 9 452 | 13,4 % |
36 | Genève (GVA) | 9 411 | 9,5 % |
37 | Stuttgart (STR) | 9 406 | 6,6 % |
38 | Birmingham (BHX) | 9 389 | 5,9 % |
39 | London Luton (LTN) | 9 135 | 21,2 % |
40 | Milano Linate (LIN) | 9 089 | 1,6 % |
41 | Alicante (ALC) | 8 796 | 2,6 % |
42 | Glasgow (GLA) | 8 782 | 2,5 % |
43 | Tenerife (TFS) | 8 632 | 0,0 % |
44 | Edinburgh (EDI) | 8 449 | 5,6 % |
45 | Budapest (BUD) | 8 064 | 24,9 % |
46 | Warszawa (WAW) | 7 072 | 16,2 % |
47 | Lyon (LYS) | 6 561 | 5,3 % |
48 | Marseille (MRS) | 5 859 | 1,8 % |
49 | Venezia (VCE) | 5 825 | -0,6 % |
50 | Toulouse (TLS) | 5 800 | 3,3 % |
- | Berlin Schönefeld (SXF) | 5 075 | 52,6 % |
- | Nürnberg (NUE) | 3 649 | -4,7 % |
- | Leipzig/Halle (LEJ) | 2 128 | 4,3 % |
- | Dresden (DRS) | 1 783 | 9,6 % |
- | Salzburg (SZG) | 1 695 | 19,2 % |
- | Kraków (KRK) | 1 586 | 88,6 % |
- | Bratislava (BTS) | 1 327 | 48,5 % |
- | Katowice (KTW) | 1 092 | 75,5 % |
- | Linz (LNZ) | 727 | -4,0 % |
- | Brno (BRQ) | 316 | 83,6 % |
- | Košice (KSC) | 270 | 16,6 % |
- | Ostrava (OSR) | 233 | 7,7 % |
- | Pardubice (PED) | 49 | 3,8 % |
- | Karlovy Vary (KLV) | 37 | -3,6 % |
- | Poprad (TAT) | 18 | - |
- | Sliac (SLD) | 18 | - |
- | Pieštany (PZY) | 6 | - |
- | Žilina (ILZ) | 5 | - |
Zdroje: ACI, ADV, CAA, AENA, FCAA, LFV, ULC, ASSAEROPORTI, SIAA a internetové stránky uvedených letišť
A jake je umisteni PRG celosvetove?
Typuju to kolem 120. mista ?
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=7982146&postcount=1
jde o to v čem jí předběhla, jestli v nárůstu cestujících tak měli pravdu, pravděpodobně na dlouhou dobu naposled...
Někdy zkraje roku (tuším, že při příležitosti zprovoznění nového terminálu) se nějací hlavouni (ministr dopravy?) chlubili, že Praha se dostala do první dvacítky a předstihla např. i Vídeň. Nebo si to špatně pamatuju a byl to výhled na r. 2006?
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Velmi zajímavé, doufám, že nám přinesete trochu té statistiky i příští rok.