Fotoseriál vnitrostátní letecká doprava na Islandu

1/Fokker 50 Flugfélag Íslands (TF-JMT) přistává v Reykjavíku po letu z ,,východu,,. Linka Egilsstadir - Reykjavík je nejdelší domácí linkou na Islandu. Novinkou je, že letouny Fokker 50 byly v létě přeregistrovány z registrací TF-FIR, -FIS a -FIT na TF-JMR, -JMS a -JMT.

2/Posledním přírůstkem do flotily Flugfélag Íslands je tento Fokker 50 (TF-JMU). Jedná se o stroj po Denim Air (PH-DMB), který známe i z Ruzyně, kam létal na linkách Austrian Airlines jako OE-LFF. Bílé zbarvení naznačuje, že jde o horkou novinku a tudíž ji nebylo možné ještě do úplných barev společnosti přetřít.

3/ATR42-300 (TF-ELJ) Flugfélag Íslands je zachycen těsně před startem z letiště Reykjavík na ostrov Vestmannaeyjar. Jedná se o nejkratší domácí linku z Reykjavíku, neboť letiště ve Vestmannaeyjaru je vzdáleno vzdušnou čarou pouhých 114 kilometrů. ATR42 se otáčí mezi Reykjavíkem a Vestmannaeyjarem v létě několikrát denně.

4/Swearingen Metro Flugfélag Íslands (TF-JME) přistává na letišti v Reykjavíku po letu z nejzápadnějšího letiště Islandu - Isafjorduru.

5/Jediný Dornier 228-201 Íslandsflugu (TF-ELF) pojíždí na start před letem do města Bíldudalur, jedné ze tří destinací, které Íslandsflug se svým Dornierem z Reykjavíku obsluhuje. V pozadí je vidět hlavní památka Reykjavíku, chrám Hallgrímskirkja.

6/Jorvik Aviation se věnuje především nepravidelným letům. Jedinou pravidelně provozovanou linkou (třikrát týdně) je jeho linka Reykjavík - Patreksfjordur, pro níž využívá letadlo Cessna 402. Na snímku je zachycen jiný stroj z flotily Jorvik Aviation, poměrně neobvyklý typ - Aeronautica Macchi AL.60-B2 (TF-JVE).

7/Dornier 228-201 Íslandsflug (TF-ELF) se právě odpoutal ze stojánky před letištní budkou v Saudárkrókuru a míří na start k letu do Reykjavíku, jedinému městu, odkud je z Saudárkrókuru pravidelné letecké spojení.

8/Velmi pěkné záběry se dají pořídit na letišti Akureyri. Dráha totiž vybíhá do ústí řeky Eyjafjardara, takže při pohodlném focení ze břehu máte před letadlem vodu a za ním kopce. Co si více přát ?

9/Nevýhodou letiště v Akureyri (jak je tomu však na Islandu obvyklé) je časté zamračené počasí, jež zabraňuje pořízení ještě lepších snímků.

10/Fokker 50 Flugfélag Íslands (TF-JMS) po startu z Akureyri do Reykjavíku. Tato nejfrekventovanější domácí linka je tímto letadlem obsluhována v létě přibližně 9-10x denně. Dvakrát až třikrát denně se v Akureyri objevují z Reykjavíku i ATR 42 a Swearingen Metro.

11/Dash 6-300 Flugfélag Íslands má domovskou základnu na letišti Akureyri, odkud létá na ostrov Grímsey (přistávací dráha leží přesně na polárním kruhu) a dále pak do měst Thórshofn a Vopnafjordur, odkud je i tento snímek.

12/Dash 6-300 Flugfélag Íslands (TF-JMC) je zachycen na letišti ve ,,městě,, Thórshofn (290 obyvatel), kde má mezipřistání na lince Vopnafjordur - Akureyri.

13/Na letišti Reykjahlíd u jezera Mývatn není žádný pravidelný provoz. Většinu pohybů zde zajišťuje místní společnost Mýflug, která odtud létá kromě sanitních letů a air-taxi i vyhlídkové lety pro turisty. Ve flotile má jednu Cessnu U206F Stationair (TF-MYY) a jeden Piper 31 Navajo (TF-MYV), který je zachycen na našem obrázku.
Autor: DV



Související kategorie

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace