Největší vrtulník, jaký byl kdy postaven. Byl schopen přepravit až 196 osob, poháněný byl 4 motory Solovjev, se dvěma rotory o průměru 35 m. Poprvé vzlétl v roce 1968 a nyní je vystaven v muzeu v Moninu.
M17 bylo specializované výškové průzkumné letadlo a mělo konkurovat americkému Lockheed U-2. Letoun byl primárně určen k monitorování atmosféry, výzkumu ozonové vrstvy a detekci jaderných výbuchů v horních vrstvách atmosféry. První let byl uskutečněn v roce 1978.
...Prototyp vysokorychlostního strategického bombardéru a průzkumného letounu. Poprvé vzlétl v roce 1972, ale před zrušením projektu v roce 1975 byly dokončeny pouze dva kusy. Byl zkonstruován z titanu a nerezové oceli, měl čtyři motory a byl navržen tak, aby dokázal dosáhnout rychlosti Mach 3, ačkoli maximální rychlost dosažená při zkušebních letech byla „pouze“ Mach 1,3. Zachovalý exemplář je vystaven v muzeu letectva v Moninu.
Jeden z pouhých dvou dochovaných Lavočkinů La-7. S tímto La-7 "Bílá 27" vystaveným v Moninu, létal nejúspěšnější spojenecký stíhač I.N. Kožedub (druhý dochovaný exemplář se pak nachází v leteckém muzeu Praha-Kbely). Měl jsem tehdy v Moninu možnost a svolení nafotit si i detaily a fotografovat z jinak veřejnosti nepřístupného místa přímo u letadla za provazy.
Největší vrtulník, jaký byl kdy postaven. Byl schopen přepravit až 196 osob, poháněný byl 4 motory Solovjev, se dvěma rotory o průměru 35 m. Poprvé vzlétl v roce 1968 a nyní je vystaven v muzeu v Moninu u Moskvy.
Tato "Superpevnost" byla vyrobena v Boeingu-Wichita jako B-29 a v roce 1945 přidělena k 330. Bombardovací jednotce bázované na Guamu. Do konce války tato B-29 "Sentimental Journey" odlétala celkem 31 misí. V roce 1951 byla přestavěna na verzi TB-29. V roce 1954 pak byla přejmenována na "Dopey" a přidělena k 4713. vyhodnocovací radarové eskadře do Griffiss AFB NY, kde létala až do konce 50. let. Na základnu Davis Monthan dorazila v roce 1959 a od roku 1965 byla umístěn na "Celebrity Row" . Nyní je vystavena v podobě, kdy operovala z Guamu v roce 1945 (s dvojitým pojmenováním po obou stranách nosu)
Tento Sabre vystavený v Pima Air and Space Museum byl dodán v roce 1955 jako F-86D. V roce 1957 byl ale s dalšími mnoha upraven na verzi F-86L s přepracovaným křídlem a novou elektronikou . V roce 1966 byl vyřazen do MASDC (Letecké skladovací prostory na základně Davis-Monthan v Tucsonu v Arizoně).