Detail fotografie

unknown


Typ letadla: unknown
Letiště: Finow (EDAV)
Společnost: Preserved
Registrace: Neznámá
Autor: milhaus
Datum pořízení: 05/2014
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 2790×

Popis:

Motor Tumanskij R-11F2S-300 používaný na letadlech Mig-21 vybavených systémem SPS - ofukováním vztlakových klapek vzduchem odebíraným ze spalovací komory motoru (je to ta velká příruba na boku spalovací komory). Motor je na instalačním vozíku, do draku se zasouval na kolejnicích tažen lanem viditelným ve spodní části vozíku, to se navíjelo na buben na kterém je klika.




Kategorie a uživatelská alba

Kategorie:

Další fotografie


Komentáře



blm - nepřihlášený host (...182.2...)
16.12.2014 11:25

milhaus - něco popsáno ve wikipedii je,ale detailně taky ne.Chtělo by to někoho,kdo je dělal v armádě na TOPce,anebo v LOKu -tam do toho lezli víc.Já byl na vojně dva roky na letišti ,tedy více v provozu -z dnešního pohledu-docela jsem si to letecky užil..

milhaus (...178.222...)
15.12.2014 23:38

to blm: Já už si to nepamatuju, já jsem pracoval hlavně na samotných motorech v LOM, tam se na motorovou zkoušku montovaly ty záslepky(stejná díra je i na druhý straně) a na celých letadlech jenom rok na vojně a z toho si pamatuju jenom, že tu přírubu spojit s tím kolenem v mašině a nasadit tu objímku byla pěkná pakárna.

blm - nepřihlášený host (...182.2...)
15.12.2014 13:01

milhaus , PP, - střelím naslepo..nějaké přifukování odběrem z venku /to by byl asi na potahu vzadu vstup/+ směšování s horkým vzduchem,anebo..Mám pocit,že pod křídlem za podvozkovou šachtou na této straně byly takové neřízené kulaté klapky průměru cca 10 cm-,které odebíraly vzduch zvenku - ty by s tím mohly mít souvislost.
Klapky byly umístěny na panelu potahu,který se vždy na předběžnou přípravu sundával ..
Ale třeba si už houby pamatuju-takže internet,nebo nějakého dlouholetého technika..

Petr Popelář (...86.243...)
15.12.2014 07:26

milkhaus:Jasan, mě zaujalo, jak je to dělaný,aby ten luft nebyl moc horkej:-D

milhaus (...178.222...)
14.12.2014 23:01

to Petr Popelář: Ono to je vlastně z vnějšího proudu ve spalovací komoře ten obrázek co jsi našel je úplně přesnej

Michal - nepřihlášený host (...91.218...)
13.12.2014 23:25

Přesně tak, to už je lépe napsáno :-) ale dík za poučení, zase jsem viděl něco nového :-)

Petr Popelář (...228.32...)
13.12.2014 22:34

michal:Ono je to nakonec jen nepřesnost, správně by mělo být "za kompresorem z tělesa spalovací komory", tady to je vidět.
www.leteckemotory.cz/motory/r-11/r-11f-300_plamenec-zpredu.jpg

Michal - nepřihlášený host (...91.218...)
13.12.2014 21:59

Taky si myslím, že se to odebíralo z kompresoru. ze spalovací komory by se o odebíralo horko těžko vzhledem k tomu, že těch SP tam je několik.. a v turbíně je to moc horké :D Z kompresoru se odebírá vzduch pro takové potřeby. :-)

Petr Popelář (...228.32...)
13.12.2014 20:59

milhaus/autor:Neznám Mig-21, ale domnívám se, že pokud by se vzduch k ofukování vztlakových klapek odebíral ze spalovací komory, tak by to asi byl dost fičák a dlouho by to nevydrželo pracovat. :-D
Já to tipuju na odběr z kompresoru.

blm - nepřihlášený host (...102.99...)
13.12.2014 20:53

Tak tenhle technologický postup mi na vojně zůstal skryt,byl jsem jen obyčejnej iksák z plochy....paráda!!
Bezbolestný konec všem jednadvacítkám...

Celkem 10 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace