Fotogalerie


rozšířený filtr >
< zúžený filtr
  • Michal Maňák
  • 12.06.2021
  • Krásná práce z Moravské firmy Podešva. Prototyp letounu osazen devítiválcovým hvězdicovým motorem Verner Scarlett 9S z dílny Verner Motor. Taktéž české firmy z Vikýřovic u Šumperka. Stroj, který vznikl v Německu v polovině třicátých let jako cvičný dvouplošník k nácviku letecké akrobacie. Bohužel tato replika je registrována jako ULL, tím pádem jsou veškeré akrobatické prvky zakázány. První cvičný let mělo letadlo na Šumperském letišti dne 20.11.2020 a pilotem byl pan Jan Rudzinskyj. Já ho odchytil v Klatovech na přeletu za novým vlastníkem pocházejícím z Německa.
  • 160×
  • Ctibor Kocman
  • 13.09.2020
  • Úspěšný dvouplošník belgické firmy Stampe & Vertongen (po II. světové válce Stampe & Renard). Je dílem ruských konstruktérů Ivanova (SV4) a Děmidova (SV4B) ze 30. letech XX. století jako odpověď na britský Tiger Moth. Firma obdržela objednávky jak od belgického, tak od francouzského vojenského letectva. Po válce znovu uspěl v soutěži na cvičný a akrobatický letoun belgického letectva (porazil kanadský DHC-1). První objednávka z roku 1947 byla na 33 kusů, následována objednávkami po 12 kusech z let 1952 a 1953. Vystavený 33. vyrobený kus v barvách akrobatické skupiny Les Manchots (tučňáci) byl vyroben v roce 1952 a vyřazen ze služby v roce 1976. V 90. letech byl vystaven ve vstupní hale letiště Zaventem. V současné době je zavěšen ve velké hale Královského vojenského muzea v Bruselu.
  • 163×

Záznamů je více než zobrazených 1500


rozšířený filtr >
< zúžený filtr
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace