Detail fotografie

Antonov AN140


Autor: Míla Daniel
Datum pořízení: 04/2005
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 2144×

Popis:

14.04. Letadlo c/n 36525305025 bylo dodáno v září 2003 ukrajinské vládě. Jeho provozovatelem je v současnosti Motor Sich Airlines. Přílet se konal v 08:30 hod. za mlhavého počasí nízké oblačnosti.




Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



milhaus (...188.242...)
17.04.2014 21:13

to yango: Díky za zajímavé informace. dokonce jsem si v knihovně půjčil slovník, tak to všechno přečtu... kdyžtak mi ty další odkazy pošli na mail co mám pod fotkama, když budu trénovat, tak si snad mozkové závity něco vzpomenou. ta Tvoje analýza je brutální a asi pravdivá, je to prostě takový bordel, že ani místní dopravci neriskují nákup místních letadel. Měj se fajn.

yango - nepřihlášený host (...52.15...)
17.04.2014 20:17

Koukám, co jsem to tady ráno popsal. A nevím, proč jsem neuvedl ještě jeden důležitý faktor - téměř všechen letecký průmysl je v Rusku státní. A i ty podniky, které jsou soukromé, jsou taky závislé od státních rozhodnutí a objednávek. A to znamená spoustu nekompetentních politických rozhodnutí a byrokracii, tedy účinnou brzdu rozvoje.
Ale základ je, myslím, to, že si mafie našla bohatý zdroj státních peněz a úspěšně ho roky přečerpává na své účty. A když se to dá jednoduše i bez jakékoli výroby, tak prostě není zájem cokoli vyrábět. Hluboce jsem přesvědčen, že ten zájem tam není. Možná s výjimkou SSJ, ale tam už přišel příliš pozdě, už tomu zákazníci / let. společnosti nevěří. A taky není nezištní, protože v zimě ten jejich letecký holding OAK vyšetřovala generální prokuratura a ve zprávě, co se dostala do médií, taky létají miliony a miliardy jako tady sto- a tisícikoruny.
Nevím, doufám, že teď nevypadám jako blázen, když jsem to takhle napsal, asi je tomu těžké věřit.

yango - nepřihlášený host (...52.15...)
17.04.2014 05:35

Ještě jeden odkaz k An-140, zase rusky:
tbu.com.ua/articles/an_140_my_ego_teriaem.html

yango - nepřihlášený host (...52.15...)
17.04.2014 05:28

Překlad: "Nehledě na relativně nízký věk letadel An-140, udržování jejich letové způsobilosti si vyžaduje větší náklady než An-24, na záměnu kterých byl zkonstruován An-140. Je to způsobeno častými poruchami systémů a nedostatkem náhradních komponentů v naší letecké společnosti, jejichž nákup ve výrobních závodech je podmíněn 100-procentní platbou předem a následně mnohaměsíčním očekáváním dodání, protože agregáty se nevyrábí do zásoby a procedura celního odbavení (díly z Ruska) je hodně dlouhá. K častým poruchám dochází v kursovém systému, systému satelitní navigace, nejvyšší počet poruch připadá na systém automatického řízení motorů."

Kdyby manažment pracoval jak za socializmu, to by bylo dobře. Protože tehdy to fungovalo. Sleduju situaci v ruském civilním leteckém průmyslu jedním okem už asi 8 let a jsem pevně přesvědčen, že je plně v rukách ruské mafie. Tedy o tom co a jak vyrábět nerozhodují odborníci, ale špinavé zájmy vlivných grázlů, sahající až na ministerstva. Točí se v něm neskutečné miliardy ropných rublů ze státních dotací na vývoj a výrobu letadel a ty třeba nějak nenápadně ulít bokem. Organizovat výrobu, servisní podporu, hledat zákazníky vyžaduje spoustu námahy a nedá se tam tak lehce kouzlit s čísly. Daleko jednodušší je někde v klidu kanceláře předstírat vývoj. A tak se projektuje, vyvíjí a konstruuje všechno možné, natahuje se to tak dlouho, jak jen to jde, fingují se práce a testy, aby to nakonec skončilo bez výsledku někde na půlcestě, nebo jestli se to dotáhne do konce, tak aby se to nevyrábělo. Ale i když se to nevyrábí, pořád se to dá dále modifikovat a modernizovat. A je úplně jedno, co to je, jaká pitomost, hlavně, že miliardy mizí s minimální námahou a v papírech to sedí. Může to být jak modernizace beznadějně zastaralého a nepotřebného Il-96, tak třeba avionika vyvíjená podle ruských norem, necertifikovatelná podle norem EASA a tedy v praxi nepoužitelná, nebo remotorizace Jaku 40 v dnešní době, kdy se už létající Jaky dají téměř spočítat na prstech. Vždyť stát to zaplatí a odpovědnost za mrhání peněz nevyvozuje.
Další ruské specifikum je jejich chápání leteckého průmyslu jako strategického odvětví, národní prestiže a symbolu státní suverenity. My jsme mistři světa, velmoc, zvítězili jsme nad fašizmem, my na to prostě máme a tak si budeme dělat po svém, nehledě na ekonomickou opodstatněnost a zdravý rozum.
Další důvod je to, že Rusko neudělalo čáru za minulostí, a tak jsou pořád jednou nohou v socializmu a druhou v kapitalizmu. A ani nevstupovali do nadnárodních struktur, takže je nic nenutilo přijat civilizované předpisy a zavést normální tržní systém. Organizační a právní chaos.
A ještě bych vzpomenul velký nedostatek kvalifikovaných pracovníků. Jak konstruktérů, tak mechaniků. V devadesátých letech se polovina z nich rozutekla, protože prodejem pomerančů na trhovišti si vydělali víc, další odešli do důchodu, mezi studenty nebyl o tyto povolání zájem a ruské předpisy prakticky vylučují zaměstnávání cizinců, včetně občanů z bývalých zemí CCCP. Prostě to nemá kdo dělat.
To jsou podle mně asi hlavní příčiny toho, proč je ruský civilní letecký průmysl tam, kde je.
Nějak jsem se rozepsal. Škoda, že už jsi zapomněl ruštinu, naházel bych Ti sem nějaké odkazy na ruské stránky, dají se tam najít velice zajímavé informace, které u nás absolutně chybí. A které obyčejně nahrazují jen různé propagační zprávy tiskového oddělení Kremlu o tom, co všechno jednou v Rusku bude, jaké zářivé zítřky.

milhaus (...188.224...)
16.04.2014 22:47

to yango: já už jsem tu ruštinu dost zapomněl:-( No každopádně je to síla, to se člověk fakt nemůže divit, že je nikdo ani v Rusku nekupuje.
to v těch managementech výrobců sedí furt ty samý lidi ze socialismu, nebo kde je problém?

yango - nepřihlášený host (...52.15...)
16.04.2014 11:12

Ještě bych dodal, že uvedený citát je úryvek z oficiálního vyjádření Motor Sič Airlines ke zkušenostem s jejich provozem pro odborný časopis Vzlet, ne agentura JPP.

yango - nepřihlášený host (...52.15...)
16.04.2014 03:17

Samozřejmě motory v první řadě. A právě Motor Sič je jejich výrobcem, proto jako jediná společnost má síly a zdroje na jejich servis. A dále především avionika. Není problém najít na netu informace, třeba:
Несмотря на сравнительно молодой возраст самолетов Ан-140, поддержание их летной годности требует больших затрат, чем для тех же Ан-24, на смену которым разработан Ан-140. Это связано с частыми отказами агрегатов самолета и отсутствием в авиакомпании запасных комплектующих изделий, приобретение которых на предприятиях-изготовителях сулит обязательную 100-процентную предоплату, а затем многомесячное ожидание поставки, поскольку агрегаты впрок не изготавливаются, и процедура оформления таможенной документации довольно длительна. Частые отказы происходят в курсовой системе, системе спутниковой навигации, наибольшее же количество отказов приходится на агрегаты системы автоматического управления двигателями.
Náklady na údržbu 5-tiletého An-140 vyšší, než na 40-tiletý An-24. A ta největší absurdita snad u všech postsovětských letadel je to, že prostě náhradní díly nejsou. Když se něco pokazí, zaplať výrobci 100% ceny předem a čekej týdny a měsíce, až to vyrobí a dodá. A letadlo zatím stojí. To se jim pak na to každý vysere.

milhaus (...178.222...)
15.04.2014 22:03

to yango: A s čim jsou největší problémy? Zase motory?

yango - nepřihlášený host (...52.15...)
14.04.2014 12:10

Kuba J.: Informace o příčině odstavení se na netu různí, ale -007 si Motor Sič jen příležitostně pronajímala a majiteli se nejspíš kvůli tomu neoplatí letadlo udržovat v letuschopném stavu, když pro něj není celoroční využití. Poruchovost šílená a náhradní díly jak ze zlata, jestli vůbec jsou k dispozici. Na tom skončily všecny An-140. Prý majitel chce, aby si ho Motor Sič odkoupila. Každopádně od podzimu je odstavené.
Míla Daniel: Spolehlivost západních zdrojů ohledně "sovětských" letadel je někdy opravdu... :(

Míla Daniel (...103.143...)
14.04.2014 09:34

yango : nejsem historik letadel a jsem odkázán pouze na náhodné informace na I-netu. Mám zkušenost, že někdy production listy udávají rozdílná fakta. Informace u obrázku pochází ze stránek RZJets. Jsou-li moje informace nepravdivé, pak se všem nahlížejícím omlouvám. Míla Dan.

Celkem 12 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace