Detail fotografie

Kvasz I


Typ letadla: Kvasz I
Letiště: Nové Zámky (LZNZ)
Společnost: Private
Registrace: Neznámá
Autor: Ján Bachúrik
Datum pořízení: 09/2010
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 3794×

Popis:

Letecký deň v Nových Zámkoch. Funkčná (pred záletom) historická replika lietadla: Kvasz I., ktorú po 100 rokoch skonštruoval dôchodca p. Lázslo Révy z Budapešti. V roku 1910 skonštruovali tento prvý jednoplošník v Uhorsku konštruktéri a piloti aviatici: Andrej Kvas (1883-1974) a Aladár Koch-Zsélyi (1883-1914).




Kategorie a uživatelská alba

Kategorie:

Další fotografie


Komentáře



Ján Bachúrik (...40.198...)
15.09.2011 23:32

www.youtube-Letecký deň 18.9.2010 Nové Zámky

Ján Bachúrik (...40.198...)
15.09.2011 23:28

Video 14.33 min: www.youtube-Letecký deň 18.9.2010 Nové Zámky

Ján Bachúrik - nepřihlášený host (...41.0...)
18.02.2011 15:29

V závera obsiahleho článku (zo dňa 14.11.2010 & Prvým slovenským pilotom bol báječný človek Andrej Kvas & Google=Andrej Kvas) je udalosť, ktorú tu popisuje osobnosť p Albert Orlita podrobne opísaná, keď bol už 81 ročný aviatik Andrej Kvas z Budapešti na Leteckom dni v Trenčíne. Už nežijúca veľká letecká osobnosť p Jozef Smolka letel s týmto prikopníkom letectva na L-200 pričom je i spomenutý komentár z tohoto letu a hodnoty života...Andreja Kvasa.
Autora foto preskúšaval a bol predsedom komisie na pilotných skúškach v Partizánskom na L-13, dňa 12.11.1978, práve J.Smolka.

Albert Orlita - nepřihlášený host (...25.167...)
18.02.2011 08:17

Nekdy v sedesatych letech byl tento pan na navsteve na Slovensku a dnes uz legendarni Jozo Smolka ho povozil v L-200 nad Trencinem, byla o tom kratka zpravicka a fotka v Letectvi.
Jinak je to velice pekna fotka a jsem rad, ze nektery z ortodoxnich screeneru ji nevyradil, protoze "...neni ve stredu". Naopak, ty mraky nahore ten obrazek fantasticky dokresluji.

Ján Bachúrik - nepřihlášený host (...41.0...)
17.02.2011 19:55

Konstruktér a aviatik ze začátku prúkopnické doby, který létal na tomhle letadle od roku 1910 zemřel až v roce 1974 v Budapešti. Já osobne si myslím, že je ješte stále mezi námi dostatek aviatických IN osobností i když už třeba z tochu pozdější (mezivojnové) doby. Je velikou chybou společenských zřízení jak v Čechách, tak i na Slovensku, že se o tyto ještě žijoucí osobnosti takřka nikto nezajímá a má prednost jenom komerce a smotánka společnosti... Je veliká škoda blíže nepoznat terejší život (i jejich názory) těchto vzácných technických lidí pokroku, který nám zabezpečil současnou exsistenci. Souhlasím s autorem předešlého příspěvku. Autor foto ze Slovenska.

ICcz - nepřihlášený host (...13.72...)
17.02.2011 19:16

Zajímalo by mě, jak by se tehdejší průkopníci letectví tvářili, kdyby viděli startovat například Mriju.... :-)

Ján Bachúrik - nepřihlášený host (...41.0...)
17.02.2011 16:04

Viac info: Google = Andrej Kvas, Google = Lázslo Révy Kvasz I., www.flickr.com = Kvasz I.=search, www.luno.hu/content/view/3621/1 & a 9183/60....Autor foto.

franta - nepřihlášený host (...80.64...)
17.02.2011 14:53

Ten motor poměrem k vrtuli působí docela nedostatečně...

Celkem 8 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace