- 27.08.2011 20:00
- na_cestach
Tak už jsem si myslel, že jsme tu ve vzduchu jako doma, ale chyba lávky. Každý let je tu opravdu originál co se počasí i profilu vzletu či přistání týče. Se Slávou jsme si vypracovali vlastní postupy odletu i příletu z Para. Abych byl přesný, upravili jsme si postupy, které jsou Drukairem pěkně zpracované pro A319. Jde o to, že ATRka není schopna vzhledem k menšímu výkonu tyto profily dodržet (hlavně při vzletu a nezdařeném přiblížení).
Více
- 12.07.2011 07:05
- na_cestach
Tak a je to tu. To, na co jsme čekali 17 dní, se brzo stane skutečností. 08:45, žádáme spouštění pro valley training a jsme vytlačeni na dráhu 15. Všechny potřebné úkony hotové, motory zkontrolované. Pushback se od nás odpojuje, rampák nám dává signál, že je vše v pořádku. Při krátkém pojíždění kontrolujeme brzdy. Následuje taxi checklist, kontrola řízení a before take off checklist. Stojíme na RWY 15 proti několika kilometrovým obrům.
Více
- 05.07.2011 00:05
- na_cestach
Protože se naše povolení k létání nad Bhútánem po cestě od šéfa letecké inspekce až na letku někde zadrhlo (osobně jsem je viděl šéfem inspekce podepisovat), sedíme na zemi, učíme se zdejší letové postupy a klábosíme s lidmi od Drukairu. Po pár dnech trochu nesměle žebráme o observer lety a je nám bez problému vyhověno, což se nám hodí. Konečně se podíváme, jak tu létají zdejší orli a snad i něco pochytíme.
Více
- 28.06.2011 21:10
- na_cestach
Ahoj všem pilotům dobré vůle. Jak možná někteří víte, tak jsem se spolu se Slávou Piskatým rozhodl pro 2,5 měsíční létání v Bhútánu. Dostali jsem se k tomu přes společnost Aeliagroup, která pronajímá letadla i s posádkami. Tož jsme tam napsali a světe div se, byli jsme spolu se Slávou kontaktováni a začal kolotoč dotazů a upřesňováni si našich a jejich podmínek pro lítání v Bhútánu na letišti Paro (VQPR).
Více