Partneři

Kalendáře

Kalendář Zbyňka Otáhala 2015

Uživatel

Přihlašovací údaje

Registrace
nového uživatele

01.02.2015 20:36:33
 

Fotoaktualita

Starší

Nejnovější videa

Fotosoutěž

Fotosoutěž s CATC

Reklama

Volná místa
         
fake image

01.02.2015 08:00 | Qatar Airways koupily podíl v IAG Group, ta se snaží ovládnout Aer Lingus

Qatar Airways koupily 9,99% podíl v International Consolidated Airlines Group (IAG), která finančně ovládá partnerské dopravce v alianci oneworld, British Airways a Iberia a také například Vueling Airlines. Šéf Qatar Airways, Akbar al Baker médiím potvrdil záměr společnosti posílit obchodní partnerství s výše uvedenými značkami, IAG Group je podle jeho tvrzení příležitost k "rozvoji stategie západním směrem". Katarská společnost rovněž potvrdila možnost navýšit do budoucna finanční podíl ve skupině, i když v nejbližší době tento krok není plánován. Výkonný ředitel IAG Willie Walsh investici Qatar Airways uvítal; podle jeho slov chce IAG s katarským investorem vést rozhovory o nalezení formy dlouhodobé spolupráce s ambicí vybudovat ze skupiny důležitou globální skupinu leteckých dopravců. Paralelně se snaží IAG Group finančně převzít irského dopravce Aer Lingus. Podle irského tisku však dopravní výbor irského parlamentu prodej Aer Lingus do rukou IAG výrazně nedoporučuje, představenstvo Aer Lingus však již v pořadí třetí nabídku IAG, která se blíží hodnotě transakce 1,4 miliardy Euro, tentokrát důkladně zvažuje.

31.01.2015 16:02 | B787-9 LAN na pravidelné linky již od 1.4.

Chilské Lan Airlines posunují nasazení nově dodaného B787-9 na pravidelné lety z původního termínu 19.4. (linka Santiago - Los Angeles) již na 1. dubna. Úplně první linkou, kam bude prodloužená verze chilského Dreamlineru létat, je LA 636 ze Santiaga do peruánské Limy. Do Limy bude B787-9 létat denně, od stejného data, 1.4., se objeví na lince Santiago - Buenos Aires, od 15.4. pak na lince Santiago - Lima - Los Angeles. Plány na nasazení nového B787-9 do Evropy se nezměnily, zatím je naplánován na každodenní linku Santiago - Madrid - Frankfurt od 20. září 2015.

31.01.2015 00:01 | Iránská vláda zkonfiskovala leteckou společnost

V Iránu došlo ke kuriozní události v letecké dopravě. Vláda tam zabavila majiteli Babaku Zanjanimu leteckou společnost Qeshm Airlines kvůli jeho obvinění z korupce státních úředníků. Kontrolu nad společností nyní vykonává ministerstvo ropného průmyslu. Společnost byla založena v roce 1993 a provozuje až na několik výjimek hlavně vnitrostátní linky z ostrova Qeshm a Teheránu (s A300, A320, Fokker 50 a Fokker 100).

Starší

Čechoviny 122

Tentokrát budu psát o třech letadlech, která mají nesmazatelné místo v historii.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 28. díl

Mým nejneoblíbenějším letištěm v zemi, kde včera sežrali, co mělo být sežráno až zítra, byla Samara, dříve Kujbyšev...
Pokračování

Jó, to tenkrát…

Krátké povídání o dávném plánování letů
Pokračování

Náhodný výběr

Paměti starého práškaře – 27. díl

Jo, v Rusku je možné všechno. Let do Ruska v sobě vždycky skrývá nějaké dobrodružství. Ať už řízení provozu ala Ivan Hrozný, jiné jednotky výšek a tlaků, člověk nikdy neví, co na něj nachystají. Nejčastěji létanou destinací byla Moskva – Šeremetěvo.
Pokračování

Čechoviny 121

Má cesta k Virgin Galactic byla trochu křivolaká. Na začátku byla „zpovědnice“ Honzy Hamerníka na Radiu Beat. Tam byl jako host Doug Shane. Tento skvělý člověk byl zalétávacím pilotem NASA, létal skoro se vším, co bylo ochotno držet ve vzduchu. F-4, F-16 a další typy byly dost konvenční stroje. V Mojave Space Portu se setkal s Burtem Rutanem, vskutku nekonzervativním konstruktérem....
Pokračování

Paměti starého práškaře – 26. díl

Dostavil jsem se na let nikoli hodinu před odletem, ale dvě, jak bylo mým zvykem. Měl jsem více času na přípravu, a když nebylo nic neobvyklého, aspoň jsem měl čas pokecat s kolegy, přečíst služební maily atd. Tak jsem dorazil i na tento let, byla to linka přes noc na hotelu. A koukám, moje posádka už je v uniformách. Že bych něco zvoral?
Pokračování

Ohlédnutí za Sletem československých letadel

Poslední červnový víkend proběhlo dlouho připravované unikátní setkání strojů československé výroby. Tento zajímavý nápad se zrodil již v loňském roce, kdy byl uspořádán nultý ročník této akce. Na základě kladné odezvy účastníků i organizátorů bylo rozhodnuto uskutečnit jej ve větším rozsahu. Letošní setkání proběhlo na letišti Čápův dvůr.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 25. díl

A na druhý den dorazil Kyrill i do Evropy. A já měl v plánu čtyři linky, říkali jsme tomu dvojboj. Dopoledne Řím a pak ještě Brusel. Už do Říma to foukalo dost hodně, při návratu na RWY 24 to bylo přímo v ose. Přistával jsem jako vrtulník, fičelo to přes padesát knotů, ale kupodivu zase bez velké turbulence, akorát k nejbližšímu výjezdu – Charlie – jsem musel ještě oproti obvyklému brzdění naopak přidávat výkon, abych se tam vůbec dostal.
Pokračování

Čechoviny 120

Byl jsem na setkání pilotů v Casa Grande. Sletělo se sem přes tři sta aeroplánů. Asi třetinu tvořila skupina létacích aparátů zvaných UL a tato letadla mne neberou a u některých bych si dovolil říct, že touha lidí po tom rozbít si hubu je nekonečná. Další část tvořila letadla Piper a Cessna, všech možných ročníků, od let padesátých až po osmdesátá léta.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 24. díl

Létání na Apeninský poloostrov za pěkného počasí bylo tzv. „na kukačku“. Nejdřív Alpy, pak směrem na Řím pobřeží italské Riviery, do Malpensy zase horská jezera nad Milánem. Prostě nádherné vyhlídkové lety. Ovšem nesměl mít člověk jako pasažéry italskou mládež. Což se stalo jednou i mně.
Pokračování

[ Copyright (c) 1999-2012 planes.cz | webmaster | provozováno na platformě coex | Foto: Copyright (c) uvedení autoři | Dedikovaný server zajišťuje VSHosting ]

Publikováno na serveru planes.cz (http://www.planes.cz).

Zobrazeno: 01.02.2015 20:36:33