Partneři

Uživatel

Přihlašovací údaje

Registrace
nového uživatele

26.07.2014 00:17:08
 

Fotoaktualita

Starší

Nejnovější videa

Reklama

Volná místa
         
fake image

25.07.2014 10:10 | První oznámené novinky Turkish Airlines pro rok 2015

Dynamicky rozvíjející se Turkish Airlines přišly s oznámením první vlny novinek letového řádu pro letní sezónu 2015. První novou oznámenou destinací bude San Francisco. Druhá destinace v Kalifornii - turecká společnost již létá denně do Los Angeles - bude nalétávána Boeingem 777-300ER z Istanbulu od 13. dubna 2015 pětkrát týdně, od 11.5. se frekvence změní na denní. Od 11.5. rovněž dojde k navýšení kapacity na spojení Istanbul - Chicago, dosavadní létající A330-200 vystřídá větší typ B777-300ER. V oblasti sítě linek do Jihovýchodní Asie dojde k 11.5. k rozdělení letů do Singapuru a Jakarty. Linka, na které momentálně létá A330, bude rozdělena na dva samostatné non-stop lety, Singapur bude denně létat A330 a Jakartu A340-300.

24.07.2014 19:05 | Nehoda MD-83 Swiftair na lince Air Algérie

Letoun MD-83, reg. EC-LTV, patřící španělské společnosti Swiftair, dnes ráno havaroval na území západní Afriky. Došlo pravděpodobně ke 110 ztrátám na životech mezi cestujícími a 6 členy posádky. Letadlo bylo pronajaté alžírskému dopravci Aie Algérie a letělo na lince AH 5017 z hlavního města Republiky Burkina Faso, Ouagadougou, do Alžíru. O příčinách nehody se zatím pouze stále spekuluje, stroj odletěl v 01:17 greenwichského času z Ouagadougou a měl přistát v 05:10 v Alžíru. Údaje o zmizení letounu z radaru se různí z různých zdrojů, letecké úřady Nigeru však tvrdí, že poslední kontakt s letadlem byl ve 03:30 ráno. Stroj se zřítil na území Mali, blízko města Gao. Nad územím severního Mali údajně byla zaznamenána v čase průletu bouře. O vlivu probíhajícího konfliktu mezi muslimskými povstalci a vládou na území Mali zatím není nic známo. Skoro polovina obětí mezi cestujícími, asi 50, mají být občané Francie, na palubě byli i jednotlivci z ostatních evropských států. Společnost Swiftair potvrdila, že národnost všech šesti členů posádky byla španělská.

24.07.2014 16:04 | Emirates zrušily lety do Libye a plánovanou linku do Kana

Emirates se rozhodly v reakci na vývoj politické situace v Libyi přerušit s okamžitou platností lety do hlavního města Tripolisu. Lety byly provozovány 3x týdně v kombinaci s linkou na Maltu, do konce července budou létat jen ve směrování Dubaj - Malta - Dubaj. Od 1. srpna dochází k úpravě letového řádu, všechny lety z Dubaje na Maltu (s denním provozem) budou mít mezipřistání v Larnace na Kypru, tak jak tomu bylo před znovuobnovením letů do Tripolisu v loňském roce. Úpravy se dočká letový řád nové plánované linky do Nigérie - od 1.8. měla být v provozu nová linka do destinací Kano a Abuja. Do prvně jmenovaného města Emirates vůbec létat nezačnou, lety jsou nyní plánovány jako non-stop Dubaj - Abuja - Dubaj, budou létat denně a nasazeným typem bude Airbus A340-300.

Starší

Čechoviny 118

Letadlo řídí pilot, dopravní letadlo piloti. Kapitán a druhý pilot. Tak se tyto funkce jmenují. Pravda je, že, když jsem ještě směl provádět po letišti, jeden vtipný profesor z průmyslovky se mě zeptal proč jenom kapitán – to není na palubě vyšší hodnost? Tak na tuto otázku je snad jediná slušná odpověď: „I kdyby jako kapitán letěl plukovník, je to stále v letadle jen a jen kapitán!“
Pokračování

Paměti starého práškaře – 14. díl

Přišel červen a staří pardi začali nenápadně mizet ze stanice. Práce už bylo méně, ale prázdniny ještě nezačaly, tak proč si najednou berou volno? Pak jsem pochopil. V tu dobu se na stanici začala objevovat Ing. Řezníčková, zvaná „Jedovatá bába“.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 13. díl

Můj mechanik Honza si vzal dovolenou na stěhování rodiny do Chebu a já dostal mechanika ze servisu z Mariánek, Milana, zvaného „Námořník“...
Pokračování

Náhodný výběr

Lucky Man

Sedím v kapitánském křesle zbrusu nového Gulfstreamu 550 na přejímacím letu. Pozorně sleduji dvě veliké sofistikované obrazovky na palubní desce přede mnou, kde se zobrazuje naprostá většina informací o letu i stavu letounu. ... A usměji se při vzpomínce na přeškolení, kdy můj instruktor překvapeně vyhrkl: „You are lucky man“...
Pokračování

Paměti starého práškaře – 12. díl

A na jaře jsem byl zpátky na stanici v Chebu, kam už jsem nyní kmenově patřil. Pan Kroc dodržel slovo a vyžádal si mě na závodě jako svého pilota pro tuhle bohem zapomenutou vartu.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 11. díl

A tak jsem se vrátil zpět do Holešova dokončit kurs na Čmeláka. Kluci z mojí skupiny už měli hotovo, byli doma a čekali na září, na nástup do Středisek pokračovacího výcviku.
Pokračování

Čechoviny 117

Poslední fotky, které jsem dostal, jsou od kapitána Sáčka, který před léty odešel do důchodu, ale láska k fotografování mu zůstala. Ten mě vlastně přivedl k tomu, abych na letišti víc fotil, že po létech je to úžasný archiv. A měl pravdu!
Pokračování

Paměti starého práškaře – 10. díl

Pár dní po Novém roce jsem dostal dopis, že jsem byl vybrán na letoun Z-37 Čmelák. A byl jsem zpátky v Holešově, tentokrát už na výcvik velitele letadla.
Pokračování

Můj den je jako sen

„Když chcete někoho zlikvidovat, postačí zničit jeho sny.“ William S. Burroughs
Pokračování

Paměti starého práškaře – 9. díl

„Tak hele, dvě dobré zprávy. Zítra nastupuje nová dispečerka, tak ji zaučíš a v kanceláři končíš. Už se budeš věnovat jen lítání. A za druhý, dostaneš svého stálýho kapitána a to bude Milan Kotian.“
Pokračování

[ Copyright (c) 1999-2012 planes.cz | webmaster | provozováno na platformě coex | Foto: Copyright (c) uvedení autoři | Dedikovaný server zajišťuje VSHosting ]

Publikováno na serveru planes.cz (http://www.planes.cz).

Zobrazeno: 26.07.2014 00:17:08