Partneři

Kalendář

Kalendář 2014

SETKÁNÍ S ČETBOU

Knihovna

Uživatel

Přihlašovací údaje

Registrace
nového uživatele

29.11.2014 01:57:12
 

Fotoaktualita

Starší

Nejnovější videa

Reklama

Volná místa
         
fake image

28.11.2014 16:11 | Finnair rozšiřuje síť linek

Finnair přidá od 13. června příštího roku další destinaci na americkém kontinentě. Airbus A330-300 bude 3x týdně létat z Helsinek do Chicaga. V minulosti již provozoval lety mezi oběma městy denně partner Finnairu v alianci oneworld, American Airlines, v současné době je přímá linka neobsazená. Od listopadu 2015 chce Finnair opět nabídnout cestujícím sezónní přímou linku do Vietnamu, tentokrát byl zvoleno jako cíl letů Ho Či Minovo Město. Odlety z Helsinek budou 1x týdně, od 10.12. bude létat také A330. Další sezónní zimní nové destinace budou konce října 2015 zahrnovat letiště Ovda v Izraeli, Fuerteventuru a Lanzarote. Na těchto linkách bude létat Airbus A320 finské společnosti.

28.11.2014 00:04 | Další nové linky Lufthansy

Lufthansa postupně odkrývá další plány na nové linky pro sezónu léto 2015. Nové destinace budou nabízeny z Mnichova i z Frankfurtu - všechny evropské linky z ostatních německých měst budou od ledna definitivně předeveny na dceřinou společnost Germanwings; poslední takovou linkou bude od 1.1. Düsseldorf - Curych. Lufthansa bude vlastními silami obsluhovat z Düsseldorfu jen dálkové lety do New Yorku a Chicaga. Nově oznámené linky Lufthansy z Mnichova zahrnují lety do Glasgow (16.5. - 3.10. 1x týdně A319), Heraklionu (1x týdně od 23.5. - A320) a Reykjavíku (1x týdně 23.5. až 6.9.; A321). Koncem března startuje nová linka z Frankfurtu do polské Bydhoště, ta bude v provozu 4x týdně a bude na ní nasazen Embraer E190. Poslední novinkou u Lufthansy je nový transatlantický spoj Frankfurt - Tampa, v provozu od 23. září 2015 s počtem frekvencí 5x týdně. Pro start této linky Lufthansa vybrala Airbus A340-300 v konfiguraci 18 míst v obchodní třídě, 19 v Premium Economy a 261 v ekonomické třídě. 

27.11.2014 07:50 | Rakouský Niki plánuje létat také z Bratislavy

Letecká společnost Niki má zájem rozšířit svoji působnost a od jara příštího roku zkusit linky z bratislavského letiště. Nejvážnějšími kandidáty pro nové linky jsou Paříž a (sídlo NATO, institucí a orgánů EU) Brusel, zkoumají se i další tratě. Spekuluje se i o možnostech využít Bratislavu k mezipřistání a doplnění méně vytížených linek Niki. Mateřské airberlin, které Niki vlastní, plány nekomentují - oficiální informace budou k dispozici na tiskové konferenci příští týden v Bratislavě. Bratislavské letiště v posledních týdnech zaznamenalo obchodní úspěchy v podobě získání nové pravidelné linky Flydubai a připravované základny Ryanairu.

Starší

Paměti starého práškaře – 23. díl

Možná budou následující řádky znít jako vychloubání, ale člověku v hlavě zůstanou jen ty vzpomínky, kde zaválel anebo naopak, kde to pohnojil. Na tu drtivou většinu letů, kde se nic zvláštního nestalo, se zapomíná. Budu se poctivě snažit si vzpomenout na oboje, nejen na heroické kapitánské počiny, ale i na ty, kdy bych radši chodil kanálama.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 22. díl

Pojíždíme na start, když v tom nám řídící nařizuje zpomalit a dát přednost letadlu DHC 8 Spanairu, který najížděl na naši TWY zleva. Tak jo, zleva najel ten vrtulák před nás. Na toto letadlo není zezadu moc hezký pohled. Dlouhé čapí nohy, trubka zavěšená pod křídly, že má člověk pocit, že ti cestující v ní tahají zadek po zemi, obrovské díry do motorů. Navíc tenhle se ploužil krokem. Ivo musel stát pořád na brzdách a nadával jak špaček. Pak mu došla trpělivost, vzal do ruky mikrofon a povídá...
Pokračování

IL-62 s logem OK JET zahájil provoz před 45 roky

Dnes, 23. října 2014, oslaví pracovníci ČSA 45 let od zavedení do provozu letadel IL-62. Dovolte mi při této příležitosti připomenout některé zajímavosti konstrukce a vývoje tohoto skvělého stroje.
Pokračování

Náhodný výběr

Paměti starého práškaře – 21. díl

A ta naše partička začala docházet na teoretické školení, kde se nám to snažila nějaká letecká škola nalít do hlavy. Dodnes si pamatuji stupidní otázky typu: „Kolik vteřin před příletem dopravního letadla uhne pták z dráhy?“ Možnosti byly – 1s, 2 s, 3 s. Správná odpověď byla dvě vteřiny. Ti ptáci, které jsme přivezli na zem občas v motoru, tu na kabině nebo na křídle, tak ti asi nedělali zkoušku ATPL anebo dokonce ani nečetli příslušný předpis.
Pokračování

Perný den

Časně ráno projíždím spící Plzní a po dálnici, na které potkávám jen několik kamionů, jedu do Prahy. Kolikrát jsem tuto cestu absolvoval od doby, kdy jsem z rodného města přesídlil do metropole západních Čech? Pětsetkrát či tisíckrát? Ale na dnešek se těším, celý den budu létat, navštívím dvě nová letiště a budu v noci spát ve své posteli. Co víc si pilot, který tráví hodně času čekáním v hotelích, může přát?
Pokračování

Paměti starého práškaře – 20. díl

Při klesání v noci v té Bologni koukáme, proti nám světla letadla. Když v tom nás přeladili na approach. Ohlásím se mu a Ital mi s klidem odpoví, že se máme přeladit na tu a tu frekvenci. Koukám na rádio a je to ta předchozí. Tak mu zahlásím: „Pane, ale naše cílové letiště je Bologna!“ - „V tom případě ihned točte doprava!!“
Pokračování

Paměti starého práškaře – 19. díl

Začalo normální dopravní lítání s letadlem ATR. Samozřejmě až po tzv. basic flights, kdy jsme si každý dali tři okruhy s prázdnou mašinou. Seznamovali jsme se s provozem, poznávali letiště a přibývaly zkušeností. Nejdřív lety v trojčlenné posádce. Na jumpseatu seděl už vycvičený co-pilot a hlídal vše zezadu.
Pokračování

Čechoviny 119

Nedávno jsem dostal fotky z opravy Boeingu 747-438 VH-OJH, který na letišti Don Muaeng 23.září 1999 přejel dráhu 21L, srazil antény přibližovacího systému a při té příležitosti si vyvrátil i nohy hlavního i příďového podvozku...
Pokračování

Paměti starého práškaře – 18. díl

Obeslal jsem pár leteckých společností dopisem, že jsem tady, mám všechny potřebné kvalifikace potřebné k nástupu a že by byla veliká chyba nepřijmout takové letecké eso.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 17. díl

Začal jsem pracovat v kanceláři, postavil chatu. Kousek od místa, kde jsem tenkrát pomáhal hasit ten hořící posed. Při stavbě jsem si z fyzické námahy způsobil zánět žlučníku, který mi promptně a protekčně odoperoval primář chirurgické kliniky, věrný fanoušek a účastník mnoha vyhlídkových letů. Týden po operaci už jsem zase bouchal na chatě, úplně mne to chytlo a chtěl jsem ji mít co nejdřív. Trávil jsem tam každou volnou chvilku a těch úrazů!
Pokračování

[ Copyright (c) 1999-2012 planes.cz | webmaster | provozováno na platformě coex | Foto: Copyright (c) uvedení autoři | Dedikovaný server zajišťuje VSHosting ]

Publikováno na serveru planes.cz (http://www.planes.cz).

Zobrazeno: 29.11.2014 01:57:12