Partneři

Uživatel

Přihlašovací údaje

Registrace
nového uživatele

24.07.2014 08:24:27
 

Fotoaktualita

Starší

Nejnovější videa

Reklama

Volná místa
         
fake image

24.07.2014 00:01 | Malaysia Airlines přestanou používat číslo linky MH 17

S platností od 25. července Malaysia Airlines vypustí úplně z letového řádu číslo linky MH 17, kvůli negativní publicitě po nehodě, způsobené s největší pravděpodobností sestřelením letounu B777-200 reg. 9M-MRD dne 17.7. nad územím východní Ukrajiny, ovládaném separatisty bojujícími proti centrální vládě v Kyjevě. Linka z Kuala Lumpur do Amsterdamu bude i nadále označena jako MH 16, zpáteční let však ponese od konce července označení MH 19. Let MH 17 se poprvé v letovém řádu malajsijské letecké společnosti objevil v prosinci 1989, kdy byla takto označena linka Amsterdam - Istanbul - Dubaj - Kuala Lumpur, létaná 1x týdně letounem DC-10. Non-stop lety MH 17 z Amsterdamu do Kuala Lumpur nabízely Malaysia Airlines od srpna 1998.

23.07.2014 08:08 | Flydubai opět zavádí nové linky

Nízkonákladová letecká společnost Flydubai, létající z dubajského terminálu 2, představila další nové destinace v síti svých linek. Již od 1. srpna bude létat 3x týdně do jemenského Adenu (v kombinaci s linkou do Džibuti). Od poloviny září vstupuje Flydubai na linky do Kazachstánu. Od 16. září bude létat 4x týdně z Dubaje do Almaty a o tři dny později spustí dubajský low-cost linku do kazašského města Šimkent - tam bude létat 2x týdně. Od 23. září začne létat nový spoj z Dubaje na moskevské letiště Vnukovo, s denní frekvencí. Dubajská aerolinie věří, že v Moskvě vygeneruje další cestující i přes existující konkurenci 2 denních linek Emirates a ruských leteckých společností. Poté se Flydubai chce zaměřit na Balkán, v prosinci otevírá linky do dvou nových destinací - Sarajeva (od 8.12; 2x týdně) a Záhřebu (od 16.12.; 3x týdně). Flydubai disponuje jednotnou flotilou Boeingů 737-800, tři z nich jsou pronajaty v letním období 2014 irskému Ryanairu.

22.07.2014 12:10 | Linka ČSA z Prahy do Hamburku bude prodloužena do Göteborgu

České aerolinie během dneška začnou prodávat letenky na novou linku do Göteborgu. Ta bude od 15. září obsluhována letadly ATR72, která každý den kromě soboty odletí v 17:40 z Prahy do Hamburku, po odbavení cestujících do a z Hamburku pak v 19:40 odstrartují do Göteborgu, kde přistanou ve 21:10. Zpáteční lety jsou plánovány na časy Göteborg 7:15 - Hamburk 8:50/9:15 - Praha 10:50. Tento letový řád bude platit i v zimní sezóně 2014/2015. Při mezipřistání v Hamburku nebudou cestující mezi Prahou a Göteborgem muset opouštět letadlo.

Starší

Čechoviny 118

Letadlo řídí pilot, dopravní letadlo piloti. Kapitán a druhý pilot. Tak se tyto funkce jmenují. Pravda je, že, když jsem ještě směl provádět po letišti, jeden vtipný profesor z průmyslovky se mě zeptal proč jenom kapitán – to není na palubě vyšší hodnost? Tak na tuto otázku je snad jediná slušná odpověď: „I kdyby jako kapitán letěl plukovník, je to stále v letadle jen a jen kapitán!“
Pokračování

Paměti starého práškaře – 14. díl

Přišel červen a staří pardi začali nenápadně mizet ze stanice. Práce už bylo méně, ale prázdniny ještě nezačaly, tak proč si najednou berou volno? Pak jsem pochopil. V tu dobu se na stanici začala objevovat Ing. Řezníčková, zvaná „Jedovatá bába“.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 13. díl

Můj mechanik Honza si vzal dovolenou na stěhování rodiny do Chebu a já dostal mechanika ze servisu z Mariánek, Milana, zvaného „Námořník“...
Pokračování

Náhodný výběr

Lucky Man

Sedím v kapitánském křesle zbrusu nového Gulfstreamu 550 na přejímacím letu. Pozorně sleduji dvě veliké sofistikované obrazovky na palubní desce přede mnou, kde se zobrazuje naprostá většina informací o letu i stavu letounu. ... A usměji se při vzpomínce na přeškolení, kdy můj instruktor překvapeně vyhrkl: „You are lucky man“...
Pokračování

Paměti starého práškaře – 12. díl

A na jaře jsem byl zpátky na stanici v Chebu, kam už jsem nyní kmenově patřil. Pan Kroc dodržel slovo a vyžádal si mě na závodě jako svého pilota pro tuhle bohem zapomenutou vartu.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 11. díl

A tak jsem se vrátil zpět do Holešova dokončit kurs na Čmeláka. Kluci z mojí skupiny už měli hotovo, byli doma a čekali na září, na nástup do Středisek pokračovacího výcviku.
Pokračování

Čechoviny 117

Poslední fotky, které jsem dostal, jsou od kapitána Sáčka, který před léty odešel do důchodu, ale láska k fotografování mu zůstala. Ten mě vlastně přivedl k tomu, abych na letišti víc fotil, že po létech je to úžasný archiv. A měl pravdu!
Pokračování

Paměti starého práškaře – 10. díl

Pár dní po Novém roce jsem dostal dopis, že jsem byl vybrán na letoun Z-37 Čmelák. A byl jsem zpátky v Holešově, tentokrát už na výcvik velitele letadla.
Pokračování

Můj den je jako sen

„Když chcete někoho zlikvidovat, postačí zničit jeho sny.“ William S. Burroughs
Pokračování

Paměti starého práškaře – 9. díl

„Tak hele, dvě dobré zprávy. Zítra nastupuje nová dispečerka, tak ji zaučíš a v kanceláři končíš. Už se budeš věnovat jen lítání. A za druhý, dostaneš svého stálýho kapitána a to bude Milan Kotian.“
Pokračování

[ Copyright (c) 1999-2012 planes.cz | webmaster | provozováno na platformě coex | Foto: Copyright (c) uvedení autoři | Dedikovaný server zajišťuje VSHosting ]

Publikováno na serveru planes.cz (http://www.planes.cz).

Zobrazeno: 24.07.2014 08:24:27