Partneři

Kalendář

Kalendář 2014

Uživatel

Přihlašovací údaje

Registrace
nového uživatele

20.10.2014 06:21:45
 

Fotoaktualita

Starší

Nejnovější videa

Reklama

Volná místa
         
fake image

19.10.2014 16:07 | Ethiopian zavede linku do Dublinu a Los Angeles

Stále expandující Ethiopian Airlines oznámily na příští léto zatím nejdelší spojení ve své síti linek. Od 3. června 2015 bude B787-8 létat 3x týdně na trase Addis Abeba - Dublin - Los Angeles. Jedná se o třetí destinaci Ethiopian Airlines v Severní Americe, po Washingtonu a Torontu a vůbec první pravidelnou linku z Irska do kontinentální Afriky, tj. mimo Maroko (Ryanair létá Dublin - Marrákeš a Aer Lingus Dublin - Agadir).

19.10.2014 00:02 | KLM bude létat do Edmontonu

Holandské KLM přidají od 3. května 2015 nové spojení již do páté destinace v Kanadě, města Edmonton. V současné době létají již do Toronta, Montrealu, Vancouveru a Calgary. Na trase Amsterdam - Edmonton bude létat 4x týdně Airbus A330-200. KLM budou druhou evropskou společností, létající do tohoto města v provincii Alberta, nyní je již v provozu spojení z Reykjavíku - 4x týdně - společnosti Icelandair. Druhým existujícím spojením z Edmontonu do Evropy je linka společnosti Air Canada na londýnské letiště Heathrow, která létá s frekvencí 6 letů týdně. 

18.10.2014 08:09 | Nové linky BoraJet v Turecku

Turecký regionální dopravce BoraJet, který měl do letoštního června ve své flotile pouze turbovrtulové stroje ATR72-500, zařadil do svého letadlového parku již šest letadel Embraer 190. Společnost BoraJet se dosud v rámci letecké dopravy v Turecku specializovala na sekundární linky ze své báze na letišti Istanbul - Sabiha Gökcen, kam nelétaly Turkish Airlines a kam vysílala své letouny ATR. S dodávkou nových Embraerů se však společnost překvapivě pustila do konkurence s všemi hlavními dopravci v Turecku na dvou nejvytíženějších linkách, Istanbul - Ankara a Istanbul - Izmir. Z Istanbulu (Sabiha Gökcen) do Ankary bude BoraJet létat od 26. října 1x denně, do Izmiru 3x denně. Na obou linkách vládne tvrdá konkurence, jen Turkish Airlines mají mezi oběmi největšími městem v Turecku - Istanbulem (obě letiště) a hlavním městem Ankarou - v nabídce až 32 denních spojení, z toho dvě denně obsluhována velkokapacitními Airbusy A330.

Starší

Paměti starého práškaře – 21. díl

A ta naše partička začala docházet na teoretické školení, kde se nám to snažila nějaká letecká škola nalít do hlavy. Dodnes si pamatuji stupidní otázky typu: „Kolik vteřin před příletem dopravního letadla uhne pták z dráhy?“ Možnosti byly – 1s, 2 s, 3 s. Správná odpověď byla dvě vteřiny. Ti ptáci, které jsme přivezli na zem občas v motoru, tu na kabině nebo na křídle, tak ti asi nedělali zkoušku ATPL anebo dokonce ani nečetli příslušný předpis.
Pokračování

Perný den

Časně ráno projíždím spící Plzní a po dálnici, na které potkávám jen několik kamionů, jedu do Prahy. Kolikrát jsem tuto cestu absolvoval od doby, kdy jsem z rodného města přesídlil do metropole západních Čech? Pětsetkrát či tisíckrát? Ale na dnešek se těším, celý den budu létat, navštívím dvě nová letiště a budu v noci spát ve své posteli. Co víc si pilot, který tráví hodně času čekáním v hotelích, může přát?
Pokračování

Paměti starého práškaře – 20. díl

Při klesání v noci v té Bologni koukáme, proti nám světla letadla. Když v tom nás přeladili na approach. Ohlásím se mu a Ital mi s klidem odpoví, že se máme přeladit na tu a tu frekvenci. Koukám na rádio a je to ta předchozí. Tak mu zahlásím: „Pane, ale naše cílové letiště je Bologna!“ - „V tom případě ihned točte doprava!!“
Pokračování

Náhodný výběr

Paměti starého práškaře – 19. díl

Začalo normální dopravní lítání s letadlem ATR. Samozřejmě až po tzv. basic flights, kdy jsme si každý dali tři okruhy s prázdnou mašinou. Seznamovali jsme se s provozem, poznávali letiště a přibývaly zkušeností. Nejdřív lety v trojčlenné posádce. Na jumpseatu seděl už vycvičený co-pilot a hlídal vše zezadu.
Pokračování

Čechoviny 119

Nedávno jsem dostal fotky z opravy Boeingu 747-438 VH-OJH, který na letišti Don Muaeng 23.září 1999 přejel dráhu 21L, srazil antény přibližovacího systému a při té příležitosti si vyvrátil i nohy hlavního i příďového podvozku...
Pokračování

Paměti starého práškaře – 18. díl

Obeslal jsem pár leteckých společností dopisem, že jsem tady, mám všechny potřebné kvalifikace potřebné k nástupu a že by byla veliká chyba nepřijmout takové letecké eso.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 17. díl

Začal jsem pracovat v kanceláři, postavil chatu. Kousek od místa, kde jsem tenkrát pomáhal hasit ten hořící posed. Při stavbě jsem si z fyzické námahy způsobil zánět žlučníku, který mi promptně a protekčně odoperoval primář chirurgické kliniky, věrný fanoušek a účastník mnoha vyhlídkových letů. Týden po operaci už jsem zase bouchal na chatě, úplně mne to chytlo a chtěl jsem ji mít co nejdřív. Trávil jsem tam každou volnou chvilku a těch úrazů!
Pokračování

Paměti starého práškaře – 16. díl

S každým dalším rokem práce ubývalo a ubývalo. Zemědělci přestávali mít peníze na hnojivo, které neskutečně podražilo, neboť se začalo vyvážet směrem na západ. Ani vyhlídkové lety už nestačily zaplňovat ten výpadek, i tam byl citelný pokles zájmu. Skoro každé ráno jsme odváželi děti na hraniční přechody s letáky na vyhlídkové lety, nabízely to přijíždějícím turistům. Chtěli jsme podniku co nejvíc pomoct. Nebo jsme okolo osmé nahodili Anežku a létali nad okolními kempy, abychom nalákali další cestující.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 15. díl

V roce 1990 jsme konečně získali byt v Chebu – metodou domina. Jeden radní potřeboval spravit karoserii u svého zahraničního vozu od vyhlášeného machra Ládi V. A ten potřeboval povozit jednu dámu v letadle, aby udělal dojem. A pilot toho letadla zase nutně potřeboval byt v Chebu.
Pokračování

Čechoviny 118

Letadlo řídí pilot, dopravní letadlo piloti. Kapitán a druhý pilot. Tak se tyto funkce jmenují. Pravda je, že, když jsem ještě směl provádět po letišti, jeden vtipný profesor z průmyslovky se mě zeptal proč jenom kapitán – to není na palubě vyšší hodnost? Tak na tuto otázku je snad jediná slušná odpověď: „I kdyby jako kapitán letěl plukovník, je to stále v letadle jen a jen kapitán!“
Pokračování

[ Copyright (c) 1999-2012 planes.cz | webmaster | provozováno na platformě coex | Foto: Copyright (c) uvedení autoři | Dedikovaný server zajišťuje VSHosting ]

Publikováno na serveru planes.cz (http://www.planes.cz).

Zobrazeno: 20.10.2014 06:21:45