Partneři

Kalendář

Kalendář 2014

Uživatel

Přihlašovací údaje

Registrace
nového uživatele

30.10.2014 16:52:41
 

Fotoaktualita

Starší

Nejnovější videa

Reklama

Volná místa
         
fake image

30.10.2014 08:25 | Lufthanse se nedaří nasazovat A380 do Indie

Společnost Lufthansa se již několikrát pokusila zahájit svými Airbusy A380 lety do Indie. V Mumbaí to nakonec nebylo možné kvůli nedostatku východů schopných obsloužit letadlo této velikosti, Lufthansa se tedy přeorientovala na Dillí. Zde však zahájení letů, plánované na začátek zimního letového řádu, nebylo možné kvůli nevystavení potřebných dokumentů místními úřady. Lufthansa tak zatím pokračuje v letech Boeingy 747, ztrácí však potenciál kapacity vyšší o 100 cestujících.

29.10.2014 16:05 | První velká revize Volga-Dnepr Technics na evropské půdě

Evropská pobočka společnosti Volga-Dnepr Technics - VDT GmbH - dokončila v hangáru lipského letiště první velkou revizi (A-check) letadla Boeing 737 CL bulharského soukromého charterového provozovatele Cargo Air. Jde o první revizi tohoto rozsahu od získání příslušného oprávnění organizace EASA, které umožňuje provádět i nejrozsáhlejší revize modelů Boeing 737-300/400/500 a Boeing 747-8F, B-747-400 (PW-4000).

29.10.2014 00:03 | Díky dotaci 2,8 milionu liber zůstane zachováno letecké spojení hrabství Cornwall s Londýnem

Flybe bude pokračovat v zimě s lety mezi Newquay a Londýnem Gatwickem. Umožní to schválená vládní dotace ve výši 2,8 milionu liber (98 milionů korun), která dopravci vykompenzuje provozní ztráty. S podporou obecních i vládních politiků se zachová letecké spojení, které má být nezbytné pro udržení podnikání, turistického ruchu a dopravní obslužnosti hrabství na jihozápadě Anglie. Létá se 3x denně ve všední dny a 2x v sobotu a neděli. Linka skomírala po ukončení činnosti místního dopravce Air Southwest (září 2011). O spojení do Londýna se pokoušelo Flybe, pro které byly lety ztrátové a společnost avizovala možný odchod z trati. Dopravce následně i prodal easyJetu své sloty na letišti v Gatwicku. EasyJet chtěl do Newquay létat letos v létě z Londýnu blízkého Southendu, ale lety nakonec zrušil ještě před zahájením a cestujícím raději za zakoupené letenky vrátil peníze.

Starší

IL-62 s logem OK JET zahájil provoz před 45 roky

Dnes, 23. října 2014, oslaví pracovníci ČSA 45 let od zavedení do provozu letadel IL-62. Dovolte mi při této příležitosti připomenout některé zajímavosti konstrukce a vývoje tohoto skvělého stroje.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 21. díl

A ta naše partička začala docházet na teoretické školení, kde se nám to snažila nějaká letecká škola nalít do hlavy. Dodnes si pamatuji stupidní otázky typu: „Kolik vteřin před příletem dopravního letadla uhne pták z dráhy?“ Možnosti byly – 1s, 2 s, 3 s. Správná odpověď byla dvě vteřiny. Ti ptáci, které jsme přivezli na zem občas v motoru, tu na kabině nebo na křídle, tak ti asi nedělali zkoušku ATPL anebo dokonce ani nečetli příslušný předpis.
Pokračování

Perný den

Časně ráno projíždím spící Plzní a po dálnici, na které potkávám jen několik kamionů, jedu do Prahy. Kolikrát jsem tuto cestu absolvoval od doby, kdy jsem z rodného města přesídlil do metropole západních Čech? Pětsetkrát či tisíckrát? Ale na dnešek se těším, celý den budu létat, navštívím dvě nová letiště a budu v noci spát ve své posteli. Co víc si pilot, který tráví hodně času čekáním v hotelích, může přát?
Pokračování

Náhodný výběr

Paměti starého práškaře – 20. díl

Při klesání v noci v té Bologni koukáme, proti nám světla letadla. Když v tom nás přeladili na approach. Ohlásím se mu a Ital mi s klidem odpoví, že se máme přeladit na tu a tu frekvenci. Koukám na rádio a je to ta předchozí. Tak mu zahlásím: „Pane, ale naše cílové letiště je Bologna!“ - „V tom případě ihned točte doprava!!“
Pokračování

Paměti starého práškaře – 19. díl

Začalo normální dopravní lítání s letadlem ATR. Samozřejmě až po tzv. basic flights, kdy jsme si každý dali tři okruhy s prázdnou mašinou. Seznamovali jsme se s provozem, poznávali letiště a přibývaly zkušeností. Nejdřív lety v trojčlenné posádce. Na jumpseatu seděl už vycvičený co-pilot a hlídal vše zezadu.
Pokračování

Čechoviny 119

Nedávno jsem dostal fotky z opravy Boeingu 747-438 VH-OJH, který na letišti Don Muaeng 23.září 1999 přejel dráhu 21L, srazil antény přibližovacího systému a při té příležitosti si vyvrátil i nohy hlavního i příďového podvozku...
Pokračování

Paměti starého práškaře – 18. díl

Obeslal jsem pár leteckých společností dopisem, že jsem tady, mám všechny potřebné kvalifikace potřebné k nástupu a že by byla veliká chyba nepřijmout takové letecké eso.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 17. díl

Začal jsem pracovat v kanceláři, postavil chatu. Kousek od místa, kde jsem tenkrát pomáhal hasit ten hořící posed. Při stavbě jsem si z fyzické námahy způsobil zánět žlučníku, který mi promptně a protekčně odoperoval primář chirurgické kliniky, věrný fanoušek a účastník mnoha vyhlídkových letů. Týden po operaci už jsem zase bouchal na chatě, úplně mne to chytlo a chtěl jsem ji mít co nejdřív. Trávil jsem tam každou volnou chvilku a těch úrazů!
Pokračování

Paměti starého práškaře – 16. díl

S každým dalším rokem práce ubývalo a ubývalo. Zemědělci přestávali mít peníze na hnojivo, které neskutečně podražilo, neboť se začalo vyvážet směrem na západ. Ani vyhlídkové lety už nestačily zaplňovat ten výpadek, i tam byl citelný pokles zájmu. Skoro každé ráno jsme odváželi děti na hraniční přechody s letáky na vyhlídkové lety, nabízely to přijíždějícím turistům. Chtěli jsme podniku co nejvíc pomoct. Nebo jsme okolo osmé nahodili Anežku a létali nad okolními kempy, abychom nalákali další cestující.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 15. díl

V roce 1990 jsme konečně získali byt v Chebu – metodou domina. Jeden radní potřeboval spravit karoserii u svého zahraničního vozu od vyhlášeného machra Ládi V. A ten potřeboval povozit jednu dámu v letadle, aby udělal dojem. A pilot toho letadla zase nutně potřeboval byt v Chebu.
Pokračování

[ Copyright (c) 1999-2012 planes.cz | webmaster | provozováno na platformě coex | Foto: Copyright (c) uvedení autoři | Dedikovaný server zajišťuje VSHosting ]

Publikováno na serveru planes.cz (http://www.planes.cz).

Zobrazeno: 30.10.2014 16:52:41