Partneři

Kalendář

Kalendář 2014

Uživatel

Přihlašovací údaje

Registrace
nového uživatele

20.10.2014 13:18:23
 

Fotoaktualita

Starší

Nejnovější videa

Reklama

Volná místa
         
fake image

20.10.2014 08:06 | Etihad v zimě nasadí letadla Air Serbia a Jet Airways na své linky

Etihad Airways se rozhodly s platností od 26. října nasazovat na některé své linky letadla svých partnerů, jmenovitě Air Serbia a indických Jet Airways. Airbus A319 Air Serbia bude létat na linkách Etihad Airways z Abú Dhabí do Bělehradu a Maskatu v Ománu (lety EY 388/381). Airbus A330-200 Jet Airways bude využit na letech Abú Dhabí - Hyderábád, - Johannesburg, - Kuala Lumpur, - Lagos a Abú Dhabí - Rijád. Jet Airways poskytne svému partnerovi Etihad Airways i B777-300ER, ten bude možné v zimě vidět na linkách z Abú Dhabí do Dillí, Dháky, Kuala Lumpur (až od 1. února 2015), New Yorku a San Francisca. Je možné, že nasazení letadel obou společností na linkách Etihad a nalétávané destinace budou podléhat změnám.

19.10.2014 16:07 | Ethiopian zavede linku do Dublinu a Los Angeles

Stále expandující Ethiopian Airlines oznámily na příští léto zatím nejdelší spojení ve své síti linek. Od 3. června 2015 bude B787-8 létat 3x týdně na trase Addis Abeba - Dublin - Los Angeles. Jedná se o třetí destinaci Ethiopian Airlines v Severní Americe, po Washingtonu a Torontu a vůbec první pravidelnou linku z Irska do kontinentální Afriky, tj. mimo Maroko (Ryanair létá Dublin - Marrákeš a Aer Lingus Dublin - Agadir).

19.10.2014 00:02 | KLM bude létat do Edmontonu

Holandské KLM přidají od 3. května 2015 nové spojení již do páté destinace v Kanadě, města Edmonton. V současné době létají již do Toronta, Montrealu, Vancouveru a Calgary. Na trase Amsterdam - Edmonton bude létat 4x týdně Airbus A330-200. KLM budou druhou evropskou společností, létající do tohoto města v provincii Alberta, nyní je již v provozu spojení z Reykjavíku - 4x týdně - společnosti Icelandair. Druhým existujícím spojením z Edmontonu do Evropy je linka společnosti Air Canada na londýnské letiště Heathrow, která létá s frekvencí 6 letů týdně. 

Starší

Paměti starého práškaře – 21. díl

A ta naše partička začala docházet na teoretické školení, kde se nám to snažila nějaká letecká škola nalít do hlavy. Dodnes si pamatuji stupidní otázky typu: „Kolik vteřin před příletem dopravního letadla uhne pták z dráhy?“ Možnosti byly – 1s, 2 s, 3 s. Správná odpověď byla dvě vteřiny. Ti ptáci, které jsme přivezli na zem občas v motoru, tu na kabině nebo na křídle, tak ti asi nedělali zkoušku ATPL anebo dokonce ani nečetli příslušný předpis.
Pokračování

Perný den

Časně ráno projíždím spící Plzní a po dálnici, na které potkávám jen několik kamionů, jedu do Prahy. Kolikrát jsem tuto cestu absolvoval od doby, kdy jsem z rodného města přesídlil do metropole západních Čech? Pětsetkrát či tisíckrát? Ale na dnešek se těším, celý den budu létat, navštívím dvě nová letiště a budu v noci spát ve své posteli. Co víc si pilot, který tráví hodně času čekáním v hotelích, může přát?
Pokračování

Paměti starého práškaře – 20. díl

Při klesání v noci v té Bologni koukáme, proti nám světla letadla. Když v tom nás přeladili na approach. Ohlásím se mu a Ital mi s klidem odpoví, že se máme přeladit na tu a tu frekvenci. Koukám na rádio a je to ta předchozí. Tak mu zahlásím: „Pane, ale naše cílové letiště je Bologna!“ - „V tom případě ihned točte doprava!!“
Pokračování

Náhodný výběr

Paměti starého práškaře – 19. díl

Začalo normální dopravní lítání s letadlem ATR. Samozřejmě až po tzv. basic flights, kdy jsme si každý dali tři okruhy s prázdnou mašinou. Seznamovali jsme se s provozem, poznávali letiště a přibývaly zkušeností. Nejdřív lety v trojčlenné posádce. Na jumpseatu seděl už vycvičený co-pilot a hlídal vše zezadu.
Pokračování

Čechoviny 119

Nedávno jsem dostal fotky z opravy Boeingu 747-438 VH-OJH, který na letišti Don Muaeng 23.září 1999 přejel dráhu 21L, srazil antény přibližovacího systému a při té příležitosti si vyvrátil i nohy hlavního i příďového podvozku...
Pokračování

Paměti starého práškaře – 18. díl

Obeslal jsem pár leteckých společností dopisem, že jsem tady, mám všechny potřebné kvalifikace potřebné k nástupu a že by byla veliká chyba nepřijmout takové letecké eso.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 17. díl

Začal jsem pracovat v kanceláři, postavil chatu. Kousek od místa, kde jsem tenkrát pomáhal hasit ten hořící posed. Při stavbě jsem si z fyzické námahy způsobil zánět žlučníku, který mi promptně a protekčně odoperoval primář chirurgické kliniky, věrný fanoušek a účastník mnoha vyhlídkových letů. Týden po operaci už jsem zase bouchal na chatě, úplně mne to chytlo a chtěl jsem ji mít co nejdřív. Trávil jsem tam každou volnou chvilku a těch úrazů!
Pokračování

Paměti starého práškaře – 16. díl

S každým dalším rokem práce ubývalo a ubývalo. Zemědělci přestávali mít peníze na hnojivo, které neskutečně podražilo, neboť se začalo vyvážet směrem na západ. Ani vyhlídkové lety už nestačily zaplňovat ten výpadek, i tam byl citelný pokles zájmu. Skoro každé ráno jsme odváželi děti na hraniční přechody s letáky na vyhlídkové lety, nabízely to přijíždějícím turistům. Chtěli jsme podniku co nejvíc pomoct. Nebo jsme okolo osmé nahodili Anežku a létali nad okolními kempy, abychom nalákali další cestující.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 15. díl

V roce 1990 jsme konečně získali byt v Chebu – metodou domina. Jeden radní potřeboval spravit karoserii u svého zahraničního vozu od vyhlášeného machra Ládi V. A ten potřeboval povozit jednu dámu v letadle, aby udělal dojem. A pilot toho letadla zase nutně potřeboval byt v Chebu.
Pokračování

Čechoviny 118

Letadlo řídí pilot, dopravní letadlo piloti. Kapitán a druhý pilot. Tak se tyto funkce jmenují. Pravda je, že, když jsem ještě směl provádět po letišti, jeden vtipný profesor z průmyslovky se mě zeptal proč jenom kapitán – to není na palubě vyšší hodnost? Tak na tuto otázku je snad jediná slušná odpověď: „I kdyby jako kapitán letěl plukovník, je to stále v letadle jen a jen kapitán!“
Pokračování

[ Copyright (c) 1999-2012 planes.cz | webmaster | provozováno na platformě coex | Foto: Copyright (c) uvedení autoři | Dedikovaný server zajišťuje VSHosting ]

Publikováno na serveru planes.cz (http://www.planes.cz).

Zobrazeno: 20.10.2014 13:18:23