Partneři

Uživatel

Přihlašovací údaje

Registrace
nového uživatele

29.08.2014 05:12:58
 

Fotoaktualita

Starší

Nejnovější videa

Reklama

Volná místa
         
fake image

29.08.2014 00:01 | Dopravce Tigerair Mandala zastavil činnost

Spektrum leteckých dopravců v Indonésii čítá od začátku července o jednoho člena méně - k 1.7.2014 zastavila lety společnost Tigerair Mandala, poté co hlavní akcionáři společnosti odmítli nadále financovat provoz. Společnost byla založena v r. 1969 jako Mandala Airlines, v lednu 2011 dočasně zastavila lety z důvodu špatné finanční situace. V dubnu 2012 obnovila provoz pod novou identitou, když do firmy vstoupil kapitál singapurského low-cost dopravce Tiger Airways. Před ukončením provozu v tomto roce vlastnila 51 % kapitálu indonéská společnost Saratoga Investments Corporation, 35,8 % Tiger Airways Holdings a zbytek věřitelé. Tigerair Mandala měla ve své síti linek 11 destinací, z toho 4 mimo Indonésii. V srpnu bylo oznámeno, že všech 13 Airbusů A320 bude odprodáno indickému low-costu IndiGo. Finančně se příliš nedaří ani mateřským Tiger Airways Holdings - skupina oznámila roční hospodářský výsledek v podobě finanční ztráty po zdanění ve výši 178,3 milionu amerických dolarů a v červených číslech se její hospodaření nachází již třetím rokem v řadě. Holding vlastní kromě 100% podílu v Tigerair Singapore i 40% podíl v Tigerair Australia (společný podnik s Virgin Australia) a koncem roku 2014 má zahájit provoz i odnož Tigerair Taiwan, dopravce vytvořený společně s China Airlines, kde bude singapurský holding vlastnit 10 % akcií.

28.08.2014 09:01 | Ryanair chce koupit Cyprus Airways

Šéf marketingu irského low-cost dopravce Ryanair, Kenny Jacobs, potvrdil irským médiím záměr účinit oficiální nabídku v tendru, kterým kyperská vláda hodlá prodat ztrátové národní aerolinie Cyprus Airways. Ryanair učiní nabídku do uzávěrky pro podání nezávazných návrhů v pátek 29.8. a bude tak mezi očekávanými patnácti dalšími uchazeči v soutěži. Kyperská vláda vlastní 94 % akcií Cyprus Airways. Dopravce čelí velmi vážným finančním problémům, roční počet přepravených cestujících klesl na 600 tisíc v loňském roce oproti dříve přepraveným třem milionům ročně a privatizace je jedinou možností záchrany před hrozící insolvencí a zastavením provozu. Cyprus Airways nyní aktivně provozují pouze šest letadel a dosud již obdržely od kyperské vlády státní pomoc v hodnotě okolo 100 milionů eur. Jak potvrdil šéf Ryanairu, Michael O'Leary, podle podmínek stanovených zadavatelem musí být zachována značka Cyprus Airways i po privatizaci. Mezi dalšími zájemci o Cyprus Airways se mají údajně nacházet společnosti MEA z Libanonu, izraelská Arkia a rumunská nízkonákladová aerolinie Blue Air. Ve své historii Ryanair učinil pouze jednou akvizici jiného leteckého dopravce, v roce 2003 koupil od KLM britskou low-cost společnost Buzz.

27.08.2014 19:00 | Slovenské Jumbo má za sebou první komerční let

Včera se uskutečnil první komerční let nové slovenské nákladní letecké společnosti Air Cargo Global. Objednala si ho mezinárodní organizace UNICEF a Boeing 747-400SF (reg. OM-ACG) vezl z dánského Billundu do Monrovie v Libérii 100 tun léků a zdravotnické techniky pro region postižený epidemii eboly. V polovině září očekává Air Cargo Global druhý B747-400. Kromě nákladních adhoc charterů po celém světě plánuje na začátku zimní sezóny zahájit pravidelné lety a propojit Bratislavu, Frankfurt, Dubaj a Hongkong. Společnost s většinovým slovenským kapitálem a sídlem v Bratislavě řídí dva společníci, Igor Bondarenko a Andrej Gorjaško, kteří mají dlouholetou praxi v oboru spedice a nákladní doprava.

Starší

Paměti starého práškaře – 17. díl

Začal jsem pracovat v kanceláři, postavil chatu. Kousek od místa, kde jsem tenkrát pomáhal hasit ten hořící posed. Při stavbě jsem si z fyzické námahy způsobil zánět žlučníku, který mi promptně a protekčně odoperoval primář chirurgické kliniky, věrný fanoušek a účastník mnoha vyhlídkových letů. Týden po operaci už jsem zase bouchal na chatě, úplně mne to chytlo a chtěl jsem ji mít co nejdřív. Trávil jsem tam každou volnou chvilku a těch úrazů!
Pokračování

Paměti starého práškaře – 16. díl

S každým dalším rokem práce ubývalo a ubývalo. Zemědělci přestávali mít peníze na hnojivo, které neskutečně podražilo, neboť se začalo vyvážet směrem na západ. Ani vyhlídkové lety už nestačily zaplňovat ten výpadek, i tam byl citelný pokles zájmu. Skoro každé ráno jsme odváželi děti na hraniční přechody s letáky na vyhlídkové lety, nabízely to přijíždějícím turistům. Chtěli jsme podniku co nejvíc pomoct. Nebo jsme okolo osmé nahodili Anežku a létali nad okolními kempy, abychom nalákali další cestující.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 15. díl

V roce 1990 jsme konečně získali byt v Chebu – metodou domina. Jeden radní potřeboval spravit karoserii u svého zahraničního vozu od vyhlášeného machra Ládi V. A ten potřeboval povozit jednu dámu v letadle, aby udělal dojem. A pilot toho letadla zase nutně potřeboval byt v Chebu.
Pokračování

Náhodný výběr

Čechoviny 118

Letadlo řídí pilot, dopravní letadlo piloti. Kapitán a druhý pilot. Tak se tyto funkce jmenují. Pravda je, že, když jsem ještě směl provádět po letišti, jeden vtipný profesor z průmyslovky se mě zeptal proč jenom kapitán – to není na palubě vyšší hodnost? Tak na tuto otázku je snad jediná slušná odpověď: „I kdyby jako kapitán letěl plukovník, je to stále v letadle jen a jen kapitán!“
Pokračování

Paměti starého práškaře – 14. díl

Přišel červen a staří pardi začali nenápadně mizet ze stanice. Práce už bylo méně, ale prázdniny ještě nezačaly, tak proč si najednou berou volno? Pak jsem pochopil. V tu dobu se na stanici začala objevovat Ing. Řezníčková, zvaná „Jedovatá bába“.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 13. díl

Můj mechanik Honza si vzal dovolenou na stěhování rodiny do Chebu a já dostal mechanika ze servisu z Mariánek, Milana, zvaného „Námořník“...
Pokračování

Lucky Man

Sedím v kapitánském křesle zbrusu nového Gulfstreamu 550 na přejímacím letu. Pozorně sleduji dvě veliké sofistikované obrazovky na palubní desce přede mnou, kde se zobrazuje naprostá většina informací o letu i stavu letounu. ... A usměji se při vzpomínce na přeškolení, kdy můj instruktor překvapeně vyhrkl: „You are lucky man“...
Pokračování

Paměti starého práškaře – 12. díl

A na jaře jsem byl zpátky na stanici v Chebu, kam už jsem nyní kmenově patřil. Pan Kroc dodržel slovo a vyžádal si mě na závodě jako svého pilota pro tuhle bohem zapomenutou vartu.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 11. díl

A tak jsem se vrátil zpět do Holešova dokončit kurs na Čmeláka. Kluci z mojí skupiny už měli hotovo, byli doma a čekali na září, na nástup do Středisek pokračovacího výcviku.
Pokračování

Čechoviny 117

Poslední fotky, které jsem dostal, jsou od kapitána Sáčka, který před léty odešel do důchodu, ale láska k fotografování mu zůstala. Ten mě vlastně přivedl k tomu, abych na letišti víc fotil, že po létech je to úžasný archiv. A měl pravdu!
Pokračování

[ Copyright (c) 1999-2012 planes.cz | webmaster | provozováno na platformě coex | Foto: Copyright (c) uvedení autoři | Dedikovaný server zajišťuje VSHosting ]

Publikováno na serveru planes.cz (http://www.planes.cz).

Zobrazeno: 29.08.2014 05:12:58