Partneři

Uživatel

Přihlašovací údaje

Registrace
nového uživatele

26.07.2014 21:13:01
 

Fotoaktualita

Starší

Nejnovější videa

Reklama

Volná místa
         
fake image

26.07.2014 16:09 | Ural Airlines omezily linku do Karlových Varů

Ural Airlines se sídlem v Jekatěrinburku zareagovaly na menší poptávku po provozu mezi Ruskem a Českou republikou v souvislosti s pokračujícím propadem cest ruských klientů do zemí Evropské unie. O plánovaném přerušení linky z Čeljabinsku do Prahy jsme informovali zde. Omezení provozu se však týká i linky z Jekatěrinburku do Karlových Varů. Již od 10. června létá linka jen 1x za 14 dní, každé druhé úterý, místo dosavadního spojení, které bylo v provozu každý týden. Navíc se na lince má objevovat i menší Airbus A319 namísto běžně používaného A320. V tomto omezeném režimu má linka pokračovat do prosince 2014, v období leden až březen 2015 se už pravidelné lety do Karlových Varů nevyskytují v letovém řádu Ural Airlines vůbec a linka bude zrušena.

26.07.2014 02:00 | První B787-9 All Nippon Airways

Japonská společnost All Nippon Airways přebere v Everettu do užívání svůj první Boeing B787-9 v neděli 27. července. O dva dny později se očekává jeho přílet do Japonska, první nasazení na pravidelnou linku bude následovat 4. srpna. Japonská společnost by tak o 5 dní měla předstihnout Air New Zealand, který nasazení B787-9 na pravidelnou linku plánuje 9. srpna. Letoun se 395 místy pro cestující bude dodán All Nippon Airways v konfiguraci pro vnitrostátní lety, 18 sedadel v obchodní třídě a 377 v ekonomické. Bude se jednat o stroj výrobního čísla 34522, který bude nosit japonskou registraci JA830A. All Nippon Airways již v současné době provozují 28 kusů Dreamlinerů kratší verze, B787-8, které běžně létají i na linkách z Japonska do Evropy, např. do Frankfurtu a Mnichova.

25.07.2014 10:10 | První oznámené novinky Turkish Airlines pro rok 2015

Dynamicky rozvíjející se Turkish Airlines přišly s oznámením první vlny novinek letového řádu pro letní sezónu 2015. První novou oznámenou destinací bude San Francisco. Druhá destinace v Kalifornii - turecká společnost již létá denně do Los Angeles - bude nalétávána Boeingem 777-300ER z Istanbulu od 13. dubna 2015 pětkrát týdně, od 11.5. se frekvence změní na denní. Od 11.5. rovněž dojde k navýšení kapacity na spojení Istanbul - Chicago, dosavadní létající A330-200 vystřídá větší typ B777-300ER. V oblasti sítě linek do Jihovýchodní Asie dojde k 11.5. k rozdělení letů do Singapuru a Jakarty. Linka, na které momentálně létá A330, bude rozdělena na dva samostatné non-stop lety, Singapur bude denně létat A330 a Jakartu A340-300.

Starší

Čechoviny 118

Letadlo řídí pilot, dopravní letadlo piloti. Kapitán a druhý pilot. Tak se tyto funkce jmenují. Pravda je, že, když jsem ještě směl provádět po letišti, jeden vtipný profesor z průmyslovky se mě zeptal proč jenom kapitán – to není na palubě vyšší hodnost? Tak na tuto otázku je snad jediná slušná odpověď: „I kdyby jako kapitán letěl plukovník, je to stále v letadle jen a jen kapitán!“
Pokračování

Paměti starého práškaře – 14. díl

Přišel červen a staří pardi začali nenápadně mizet ze stanice. Práce už bylo méně, ale prázdniny ještě nezačaly, tak proč si najednou berou volno? Pak jsem pochopil. V tu dobu se na stanici začala objevovat Ing. Řezníčková, zvaná „Jedovatá bába“.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 13. díl

Můj mechanik Honza si vzal dovolenou na stěhování rodiny do Chebu a já dostal mechanika ze servisu z Mariánek, Milana, zvaného „Námořník“...
Pokračování

Náhodný výběr

Lucky Man

Sedím v kapitánském křesle zbrusu nového Gulfstreamu 550 na přejímacím letu. Pozorně sleduji dvě veliké sofistikované obrazovky na palubní desce přede mnou, kde se zobrazuje naprostá většina informací o letu i stavu letounu. ... A usměji se při vzpomínce na přeškolení, kdy můj instruktor překvapeně vyhrkl: „You are lucky man“...
Pokračování

Paměti starého práškaře – 12. díl

A na jaře jsem byl zpátky na stanici v Chebu, kam už jsem nyní kmenově patřil. Pan Kroc dodržel slovo a vyžádal si mě na závodě jako svého pilota pro tuhle bohem zapomenutou vartu.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 11. díl

A tak jsem se vrátil zpět do Holešova dokončit kurs na Čmeláka. Kluci z mojí skupiny už měli hotovo, byli doma a čekali na září, na nástup do Středisek pokračovacího výcviku.
Pokračování

Čechoviny 117

Poslední fotky, které jsem dostal, jsou od kapitána Sáčka, který před léty odešel do důchodu, ale láska k fotografování mu zůstala. Ten mě vlastně přivedl k tomu, abych na letišti víc fotil, že po létech je to úžasný archiv. A měl pravdu!
Pokračování

Paměti starého práškaře – 10. díl

Pár dní po Novém roce jsem dostal dopis, že jsem byl vybrán na letoun Z-37 Čmelák. A byl jsem zpátky v Holešově, tentokrát už na výcvik velitele letadla.
Pokračování

Můj den je jako sen

„Když chcete někoho zlikvidovat, postačí zničit jeho sny.“ William S. Burroughs
Pokračování

Paměti starého práškaře – 9. díl

„Tak hele, dvě dobré zprávy. Zítra nastupuje nová dispečerka, tak ji zaučíš a v kanceláři končíš. Už se budeš věnovat jen lítání. A za druhý, dostaneš svého stálýho kapitána a to bude Milan Kotian.“
Pokračování

[ Copyright (c) 1999-2012 planes.cz | webmaster | provozováno na platformě coex | Foto: Copyright (c) uvedení autoři | Dedikovaný server zajišťuje VSHosting ]

Publikováno na serveru planes.cz (http://www.planes.cz).

Zobrazeno: 26.07.2014 21:13:01