Partneři

27.09.2014

Burza leteckých materiálů se koná 27.09.2014 od 09:30 do 14 hodin v salonku Holiday Inn na pražském letišti

Uživatel

Přihlašovací údaje

Registrace
nového uživatele

02.09.2014 20:46:42
 

Fotoaktualita

Starší

Nejnovější videa

Reklama

Volná místa
         
fake image

02.09.2014 16:00 | Jet2 ruší linku Edinburgh - Praha, v zimě omezí i další lety

Britská nízkonákladová společnost Jet2 ukončí k 27.10.2014 pravidelné lety Edinburgh - Praha (nyní každé pondělí a pátek). Zavedla je v únoru 2007, od března 2013 si na trati konkuruje s easyJetem, který (pondělí, čtvrtek, pátek, neděle) bude pokračovat i v zimní sezóně 2014/2015. U linek Jet2 z Leedsu dojde k snížení počtu frekvencí na 2 týdně, na stejný počet jako budou mít East Midlands a Newcastle (od 05.01. do 11.02.2015 nebudou tyto 3 destinace v nabídce z Prahy vůbec), Manchester (4x týdně) žádné přerušení nečeká.

02.09.2014 00:26 | Air One přejde pod Alitalii, konec letů do Prahy z Linate a Benátek

V rámci plánované reorganizace ve skupině Alitalia, v návaznosti na vstup kapitálu Etihad Airways do skupiny, dojde postupně od 30. září do konce října 2014 k přerušení provozu nízkonákladové pobočky Air One a přechodu linek Air One přímo pod mateřskou společnost Alitalia. Air One zruší všechny své lety z bází Catania, Palermo a Benátky - Marco Polo k 30.9., linky z bází v Miláně, Veroně a Pise skončí až o měsíc později. Oficiálním zdůvodněním změny v podání Alitalia Group je zefektivnění využití flotily pro krátké a střední tratě pro zimní období. V této souvislosti dojde i k úpravě letů společností ve skupině Alitalia do Prahy. Lety Air One z Benátek do Prahy budou zrušeny bez náhrady k 30.9. Lety Air One z Pisy do Prahy přecházejí pod kód Alitalie - pod novými čísly letů AZ 536/7 bude Airbus A320 Alitalie létat do Prahy 2x týdně, vždy v úterý a sobotu, od 4.10. Čtvrteční let, který do 30.9. bude létat Air One, nebude v říjnu vůbec v provozu - znovu bude Alitalia létat z Pisy do Prahy 3x týdně (včetně čtvrtka) od 30.10. S novým zimním letovým řádem skončí linka Miláno Linate - Praha, která létá nyní každé úterý, čtvrtek a sobotu, hlavně Embraerem 175, občas alternuje Embraer 190 nebo A319 - tato linka vydržela v nabídce společnosti přesně jednu letní sezónu, létala od dubna 2014. Alitalia bude tedy v zimním období provozovat linky z Prahy pouze do Říma a do Pisy. Společnost Air One létala do Prahy po dobu posledních 3,5 roku, kromě letů z Pisy a Benátek byla v letním období 2014 v provozu ještě přímá sezónní non-stop linka Catania - Praha, která létala každou sobotu.

01.09.2014 16:00 | Ryanair pravidelně z Varšavy na Kanárské ostrovy

Se začátkem zimní sezóny zahajuje Ryanair tři nové linky z Varšavy (letiště Modlin) na Kanárské ostrovy. Od 30.10.2014 začíná létat každý čtvrtek a neděli na Tenerife (South), o den později spustí linky na Gran Canarii (každý pátek) a 01.11. přímé lety Varšava - Fuerteventura (každou sobotu). Odlety do všech tří destinací jsou plánované na 10:10 nebo 10:15, B737-800 se vrací mezi 21:30-22:25, podle délky jednotlivých tratí.

Starší

Paměti starého práškaře – 17. díl

Začal jsem pracovat v kanceláři, postavil chatu. Kousek od místa, kde jsem tenkrát pomáhal hasit ten hořící posed. Při stavbě jsem si z fyzické námahy způsobil zánět žlučníku, který mi promptně a protekčně odoperoval primář chirurgické kliniky, věrný fanoušek a účastník mnoha vyhlídkových letů. Týden po operaci už jsem zase bouchal na chatě, úplně mne to chytlo a chtěl jsem ji mít co nejdřív. Trávil jsem tam každou volnou chvilku a těch úrazů!
Pokračování

Paměti starého práškaře – 16. díl

S každým dalším rokem práce ubývalo a ubývalo. Zemědělci přestávali mít peníze na hnojivo, které neskutečně podražilo, neboť se začalo vyvážet směrem na západ. Ani vyhlídkové lety už nestačily zaplňovat ten výpadek, i tam byl citelný pokles zájmu. Skoro každé ráno jsme odváželi děti na hraniční přechody s letáky na vyhlídkové lety, nabízely to přijíždějícím turistům. Chtěli jsme podniku co nejvíc pomoct. Nebo jsme okolo osmé nahodili Anežku a létali nad okolními kempy, abychom nalákali další cestující.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 15. díl

V roce 1990 jsme konečně získali byt v Chebu – metodou domina. Jeden radní potřeboval spravit karoserii u svého zahraničního vozu od vyhlášeného machra Ládi V. A ten potřeboval povozit jednu dámu v letadle, aby udělal dojem. A pilot toho letadla zase nutně potřeboval byt v Chebu.
Pokračování

Náhodný výběr

Čechoviny 118

Letadlo řídí pilot, dopravní letadlo piloti. Kapitán a druhý pilot. Tak se tyto funkce jmenují. Pravda je, že, když jsem ještě směl provádět po letišti, jeden vtipný profesor z průmyslovky se mě zeptal proč jenom kapitán – to není na palubě vyšší hodnost? Tak na tuto otázku je snad jediná slušná odpověď: „I kdyby jako kapitán letěl plukovník, je to stále v letadle jen a jen kapitán!“
Pokračování

Paměti starého práškaře – 14. díl

Přišel červen a staří pardi začali nenápadně mizet ze stanice. Práce už bylo méně, ale prázdniny ještě nezačaly, tak proč si najednou berou volno? Pak jsem pochopil. V tu dobu se na stanici začala objevovat Ing. Řezníčková, zvaná „Jedovatá bába“.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 13. díl

Můj mechanik Honza si vzal dovolenou na stěhování rodiny do Chebu a já dostal mechanika ze servisu z Mariánek, Milana, zvaného „Námořník“...
Pokračování

Lucky Man

Sedím v kapitánském křesle zbrusu nového Gulfstreamu 550 na přejímacím letu. Pozorně sleduji dvě veliké sofistikované obrazovky na palubní desce přede mnou, kde se zobrazuje naprostá většina informací o letu i stavu letounu. ... A usměji se při vzpomínce na přeškolení, kdy můj instruktor překvapeně vyhrkl: „You are lucky man“...
Pokračování

Paměti starého práškaře – 12. díl

A na jaře jsem byl zpátky na stanici v Chebu, kam už jsem nyní kmenově patřil. Pan Kroc dodržel slovo a vyžádal si mě na závodě jako svého pilota pro tuhle bohem zapomenutou vartu.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 11. díl

A tak jsem se vrátil zpět do Holešova dokončit kurs na Čmeláka. Kluci z mojí skupiny už měli hotovo, byli doma a čekali na září, na nástup do Středisek pokračovacího výcviku.
Pokračování

Čechoviny 117

Poslední fotky, které jsem dostal, jsou od kapitána Sáčka, který před léty odešel do důchodu, ale láska k fotografování mu zůstala. Ten mě vlastně přivedl k tomu, abych na letišti víc fotil, že po létech je to úžasný archiv. A měl pravdu!
Pokračování

[ Copyright (c) 1999-2012 planes.cz | webmaster | provozováno na platformě coex | Foto: Copyright (c) uvedení autoři | Dedikovaný server zajišťuje VSHosting ]

Publikováno na serveru planes.cz (http://www.planes.cz).

Zobrazeno: 02.09.2014 20:46:42