Partneři

Kalendář

Kalendář 2014

Uživatel

Přihlašovací údaje

Registrace
nového uživatele

25.10.2014 04:43:15
 

Fotoaktualita

Starší

Nejnovější videa

Reklama

Volná místa
         
fake image

24.10.2014 16:03 | Další nové linky Aegean Airlines pro léto 2015

Řecké Aegean Airlines jsou vedle Turkish Airlines a španělského dopravce Vueling nejdynamičtěji se rozvíjejícími aeroliniemi v Evropě, co se týče expanze na nové trhy. K již oznámeným nebo plánovaným šestadvaceti novým linkám pro příští letní sezónu, převážně z Heraklionu (což zahrnuje i spojení Heraklion - Praha s plánovanou frekvencí 2 spoje týdně), přibude 12 nových linek z Atén. Ve všech případech se jedná pouze o sezónní spojení v provozu cca od konce května až června, s četností letů 1 až 3 týdně. Na devět nových linek z Atén - do Bordeaux, Toulouse, Helsinek, Tallinnu, Neapole, Pisy, Jerevanu, Rijádu a Teheránu bude nasazen Airbus A320, nové lety Atény - Dubrovnik, Atény - Malta a Atény - Preveza zajistí turbovrtulový Dash DHC8Q-400 z flotily Olympic Air.

24.10.2014 00:02 | Rakouský Intersky létá z Las Palmas pro CanaryFly

Regionální rakouská společnost Intersky přidala ke svému podnikání pronájem letadel. Historicky první "wet-lease" je pro leteckou společnost CanaryFly, která létá mezi Kanárskými ostrovy. DHC8-300 registrace OE-LSB se vydal 9. října z Friedrichshafenu přes Valencii a Jerez de la Frontera na novou dočasnou bázi do Las Palmas. Letadlo, 10 členů posádky a mechanik zde najdou práci po dobu 7 týdnů. Intersky se pokouší najít nové příležitosti kvůli v oblasti sílící konkurenci na pravidelných linkách. Od konce října se rozhodl zrušit své lety Drážďany - Curych, kde posiluje Etihad Regional, který teď bude na trati létat 2x denně.

23.10.2014 08:02 | Aeroflot startuje na druhý pokus low-cost přepravce

Po neúspěchu projektu nízkonákladové pobočky Dobrolet, oficiálně ukončeného z důvodu uvalených sankcí Západní Evropy a USA vůči Rusku, se Aeroflot znovu pokouší o vzkříšení low-cost dopravce v ruských poměrech pod svou značkou. Společnost bude fungovat pod kuriozním ruským názvem "Bjudžetnyj pěrevozčik" s anglickým překladem "Budget airline", česky: nízkorozpočtový dopravce. Má létat pod kódem "DR" již v zimě 2014/5, i když přesné zahájení letů zatím nebylo upřesněno. Dopravce začně létat na linkách z Moskvy Šeremeťjeva do Bělgorodu, Jekatěrinburku, Kazaně, Permu, Samary, Surgutu, Ťjumeně a Volgogradu, s frekvencí linek 1 - 2 denně. Stejně jako v případě Dobroletu, i pro Budget airline jsou k používání vyčleněny nové stroje Boeing 737-800. Aeroflot pokračuje v postupném ovládání ruského trhu formou akvizicí menších společností, mj. ve formě finanční kontroly nebo vlastnictví firem Donavia (100 %), Rossiya Airlines (75 %) nebo Orenair. Aeroflot také vytvořil po ovládnutí firem Vladivostok Avia a SAT Sachalinskyje Aviatrassy jejich spojením novou společnost Aurora na ruském Dálném Východě.

Starší

IL-62 s logem OK JET zahájil provoz před 45 roky

Dnes, 23. října 2014, oslaví pracovníci ČSA 45 let od zavedení do provozu letadel IL-62. Dovolte mi při této příležitosti připomenout některé zajímavosti konstrukce a vývoje tohoto skvělého stroje.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 21. díl

A ta naše partička začala docházet na teoretické školení, kde se nám to snažila nějaká letecká škola nalít do hlavy. Dodnes si pamatuji stupidní otázky typu: „Kolik vteřin před příletem dopravního letadla uhne pták z dráhy?“ Možnosti byly – 1s, 2 s, 3 s. Správná odpověď byla dvě vteřiny. Ti ptáci, které jsme přivezli na zem občas v motoru, tu na kabině nebo na křídle, tak ti asi nedělali zkoušku ATPL anebo dokonce ani nečetli příslušný předpis.
Pokračování

Perný den

Časně ráno projíždím spící Plzní a po dálnici, na které potkávám jen několik kamionů, jedu do Prahy. Kolikrát jsem tuto cestu absolvoval od doby, kdy jsem z rodného města přesídlil do metropole západních Čech? Pětsetkrát či tisíckrát? Ale na dnešek se těším, celý den budu létat, navštívím dvě nová letiště a budu v noci spát ve své posteli. Co víc si pilot, který tráví hodně času čekáním v hotelích, může přát?
Pokračování

Náhodný výběr

Paměti starého práškaře – 20. díl

Při klesání v noci v té Bologni koukáme, proti nám světla letadla. Když v tom nás přeladili na approach. Ohlásím se mu a Ital mi s klidem odpoví, že se máme přeladit na tu a tu frekvenci. Koukám na rádio a je to ta předchozí. Tak mu zahlásím: „Pane, ale naše cílové letiště je Bologna!“ - „V tom případě ihned točte doprava!!“
Pokračování

Paměti starého práškaře – 19. díl

Začalo normální dopravní lítání s letadlem ATR. Samozřejmě až po tzv. basic flights, kdy jsme si každý dali tři okruhy s prázdnou mašinou. Seznamovali jsme se s provozem, poznávali letiště a přibývaly zkušeností. Nejdřív lety v trojčlenné posádce. Na jumpseatu seděl už vycvičený co-pilot a hlídal vše zezadu.
Pokračování

Čechoviny 119

Nedávno jsem dostal fotky z opravy Boeingu 747-438 VH-OJH, který na letišti Don Muaeng 23.září 1999 přejel dráhu 21L, srazil antény přibližovacího systému a při té příležitosti si vyvrátil i nohy hlavního i příďového podvozku...
Pokračování

Paměti starého práškaře – 18. díl

Obeslal jsem pár leteckých společností dopisem, že jsem tady, mám všechny potřebné kvalifikace potřebné k nástupu a že by byla veliká chyba nepřijmout takové letecké eso.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 17. díl

Začal jsem pracovat v kanceláři, postavil chatu. Kousek od místa, kde jsem tenkrát pomáhal hasit ten hořící posed. Při stavbě jsem si z fyzické námahy způsobil zánět žlučníku, který mi promptně a protekčně odoperoval primář chirurgické kliniky, věrný fanoušek a účastník mnoha vyhlídkových letů. Týden po operaci už jsem zase bouchal na chatě, úplně mne to chytlo a chtěl jsem ji mít co nejdřív. Trávil jsem tam každou volnou chvilku a těch úrazů!
Pokračování

Paměti starého práškaře – 16. díl

S každým dalším rokem práce ubývalo a ubývalo. Zemědělci přestávali mít peníze na hnojivo, které neskutečně podražilo, neboť se začalo vyvážet směrem na západ. Ani vyhlídkové lety už nestačily zaplňovat ten výpadek, i tam byl citelný pokles zájmu. Skoro každé ráno jsme odváželi děti na hraniční přechody s letáky na vyhlídkové lety, nabízely to přijíždějícím turistům. Chtěli jsme podniku co nejvíc pomoct. Nebo jsme okolo osmé nahodili Anežku a létali nad okolními kempy, abychom nalákali další cestující.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 15. díl

V roce 1990 jsme konečně získali byt v Chebu – metodou domina. Jeden radní potřeboval spravit karoserii u svého zahraničního vozu od vyhlášeného machra Ládi V. A ten potřeboval povozit jednu dámu v letadle, aby udělal dojem. A pilot toho letadla zase nutně potřeboval byt v Chebu.
Pokračování

[ Copyright (c) 1999-2012 planes.cz | webmaster | provozováno na platformě coex | Foto: Copyright (c) uvedení autoři | Dedikovaný server zajišťuje VSHosting ]

Publikováno na serveru planes.cz (http://www.planes.cz).

Zobrazeno: 25.10.2014 04:43:15