Partneři

Uživatel

Přihlašovací údaje

Registrace
nového uživatele

01.03.2015 09:24:54
 

Fotoaktualita

Starší

Nejnovější videa

Fotosoutěž

Fotosoutěž s CATC

Reklama

Volná místa
         
fake image

01.03.2015 08:03 | Oman Air otevírá nové linky v Asii

Dopravce Oman Air se sídlem na letišti Seeb v hlavní městě sultanátu Omán, Maskatu, provozuje již 10 strojů Airbus A330, verze -200 a -300. Ty jsou nasazovány jednak na lety do Evropy (Londýn Heathrow, Paříž Charles de Gaulle Frankfurt, Mnichov, Curych a Miláno Malpensa) a dále pak na linky do Jihovýchodní Asie (Bangkok, Kuala Lumpur, Jakarta, Manila). Tři A330-300 byly přitom dodány v rozmezí listopad 2014 až únor 2015. Od 29.3.2015 zařadí ománská společnost do sítě linek Singapur, bude létat denně na trase Maskat - Singapur - Kuala Lumpur a zpět, toto směrování nahradí současné non-stop lety do Kuala Lumpur. Dále společnost provozuje 20 letadel Boeing 737; 18x B737-800, z toho jeden dlouhodobě pronajatý od Travel Service (OK-TVU), 1x B737-700 a 1x B737-900. B737-800 má být také nasazen na novou linku do města Goa v Indii, kam bude Oman Air létat od 29.3. celkem 4x týdně. Indie je přitom velmi populární cíl letů ománské společnosti, zejména z důvodu množství indických gastarbaiterů v Ománu. Flotilu doplňují 4 letouny Embraer 175 a 2 ATR42-500 - ty jsou nasazovány především na expandující domácí linky. Jen v roce 2014 byla v Ománu pro civilní provoz otevřena dvě nová letiště, v přístavu Al-Duqm ve středu země a v Soháru na severu. Nové letiště se staví i v Maskatu a ve městě Salalah na jihozápadě sultanátu.

28.02.2015 16:02 | Embraery 190 a 195 Lufthansa CityLine pro Austrian

Ve snaze najít další prostor pro snížení nákladů se vedení Lufthansy rozhodlo výrazným způsobem redukovat flotilu regionálních Embraerů 190 a 195 dceřiné společnosti Lufthansa CityLine. Ta provozuje 33 těchto strojů brazilské výroby, nejstarší z nich byl přitom dodán teprve v roce 2009. Z důvodu zajištění koncensu s odborovou organizací Vereinigung Cockpit (VC) létají na 14 z těchto Embraerů posádky mateřské Lufthansy, zbytek flotily měl být podle původních plánů přesunut rovněž přímo pod Lufthansu v roce 2016. Podle tvrzení výkonného ředitele Karla-Ulricha Garnadta však Lufthansa Group nyní dospěla k jinému, úspornějšímu řešení - s největší pravděpodobností bude až 20 Embraerů 190 a 195 přesunuto pod Lufthansou vlastněné Austrian Airlines, kde mají nahradit flotilu 22 stárnoucích Fokkerů 100 a 70. Zbývající Embraery mají zůstat přímo ve flotile Lufthansy. Toto řešení je špatnou zprávou pro kanadského výrobce Bombardier - ten předpokládal od Austrian Airlines objednávku svých nových CSeries jako náhradu za Fokkery, nicméně zpoždění v dodávkách hrozí nutností dalších neplánovaných investicí do flotily Fokkerů v podobě dalších revizí. K 26. březnu má dojít opět k reorganizaci v Austrian Airlines - Tyrolean Airways, které jsou vedeny jako formální provozovatel všech letadel kromě jednoho B777-200, mají být opět sloučeny s mateřskými Austrian Airlines v rámci nového konceptu, vedením označovaného jako "New Austrian". Lufthansa Group postupně snižuje stavy flotily regionálních letadel, kvůli vysokým provozním nákladům - Eurowings, budoucí nízkorozpočtový dopravce v rámci rodiny Lufthansa, má plány zbavit se všech 23 Canadairů CRJ900 a složit flotilu pouze z Airbusů A320. Lufthansa CityLine vyřadí ke konci března z flotily Canadairy CRJ700. Eurowings také plánuje bázovat dva své Airbusy A320 ve Vídni, na lety z Vídně mají být nasazeny posádky Austrian Airlines.

28.02.2015 00:10 | Nová linka Azerbaijan Airlines do Berlína, B787 létá do Istanbulu

Azerbaijan Airlines otevřou od 2. května 2015 novou linku do Evropy - Airbus A319 ázerbájdžánské společnosti bude od tohoto data 2x týdně, každou středu a sobotu, létat z Baku do Berlína, na letiště Tegel. Berlín tak doplní dosavadní seznam evropských destinací společnosti, zahrnující jinak Prahu, Paříž, Londýn, Miláno, Řím, Ženevu, Moskvu, Petrohrad, Miněralnyje Vody, Perm, Jekatěrinburk, Kazaň, Astrachaň, Kyjev, Minsk, Tbilisi a Istanbul. Právě do Istanbulu, na linku J2 075/6, bývá pravidelně nasazován nejnovější přírůstek ve flotile Azerbaijan Airlines, B787-8, který se v únoru objevil i na speciálním výcvikovém letu do Prahy. Ázerbájdžánský Dreamliner přistává v Istanbulu v 10:50 a na zpáteční cestu se podle letového řádu vydává ve 12:20.  

Starší

Paměti starého práškaře – 30. díl

Ze židle mě nadzvedávaly dotazy některých tehdy začínajících co-pilotů. Nalétáno tolik, co já měl s dopravním letadlem odcouváno, ale sebevědomí na výši. Říkával jsem jim, že mít deset procent jejich suverenity, lítám ocasem napřed a skrz fialový odrazy na radaru...
Pokračování

Výherci fotosoutěže s CATC obdrželi ceny

Výherci jsou Jiří Kolínský, Jakub Macilis a Michal Frühbauer. Podívejte se na jejich fotografie ještě jednou.
Pokračování

Čechoviny 123

Další tři zajímavá zastavení letecké historie.
Pokračování

Náhodný výběr

Paměti starého práškaře – 29. díl

Charterové lety jsem míval velice rád. Člověk se podíval na místa, kde nikdy nebyl, přiblížení a přistání nebyla obvyklá rutina jako na pravidelných linkách, kdy už člověk dopředu věděl, co dostane od řídícího za pokyn. Cestující jsou mnohem milejší, jedou na dovolenou, někteří dokonce poprvé letí letadlem.
Pokračování

Čechoviny 122

Tentokrát budu psát o třech letadlech, která mají nesmazatelné místo v historii.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 28. díl

Mým nejneoblíbenějším letištěm v zemi, kde včera sežrali, co mělo být sežráno až zítra, byla Samara, dříve Kujbyšev...
Pokračování

Jó, to tenkrát…

Krátké povídání o dávném plánování letů
Pokračování

Paměti starého práškaře – 27. díl

Jo, v Rusku je možné všechno. Let do Ruska v sobě vždycky skrývá nějaké dobrodružství. Ať už řízení provozu ala Ivan Hrozný, jiné jednotky výšek a tlaků, člověk nikdy neví, co na něj nachystají. Nejčastěji létanou destinací byla Moskva – Šeremetěvo.
Pokračování

Čechoviny 121

Má cesta k Virgin Galactic byla trochu křivolaká. Na začátku byla „zpovědnice“ Honzy Hamerníka na Radiu Beat. Tam byl jako host Doug Shane. Tento skvělý člověk byl zalétávacím pilotem NASA, létal skoro se vším, co bylo ochotno držet ve vzduchu. F-4, F-16 a další typy byly dost konvenční stroje. V Mojave Space Portu se setkal s Burtem Rutanem, vskutku nekonzervativním konstruktérem....
Pokračování

Paměti starého práškaře – 26. díl

Dostavil jsem se na let nikoli hodinu před odletem, ale dvě, jak bylo mým zvykem. Měl jsem více času na přípravu, a když nebylo nic neobvyklého, aspoň jsem měl čas pokecat s kolegy, přečíst služební maily atd. Tak jsem dorazil i na tento let, byla to linka přes noc na hotelu. A koukám, moje posádka už je v uniformách. Že bych něco zvoral?
Pokračování

[ Copyright (c) 1999-2012 planes.cz | webmaster | provozováno na platformě coex | Foto: Copyright (c) uvedení autoři | Dedikovaný server zajišťuje VSHosting ]

Publikováno na serveru planes.cz (http://www.planes.cz).

Zobrazeno: 01.03.2015 09:24:54