Partneři

Uživatel

Přihlašovací údaje

Registrace
nového uživatele

20.08.2014 10:45:12
 

Fotoaktualita

Starší

Nejnovější videa

Reklama

Volná místa
         
fake image

20.08.2014 00:09 | Azerbaijan Airlines plánují linku do New Yorku

Národní dopravce Ázerbájdžánu, Azerbaijan Airlines, plánuje od 24. září otevřít novou přímou linku z Baku do New Yorku (letiště J.F. Kennedyho). Největší letoun ve flotile Azerbaijan Airlines, A340-500, má létat na trati 2x týdně, vždy ve středu a v sobotu. V souvislosti s tímto krokem bude A340-500 stažen z dosud nejdelší linky dopravce, která vede do Pekingu. Od 23. září budou všechny 3 týdenní frekvence z Baku do Pekingu nalétávány Boeingem 767-300. Se začátkem platnosti zimního letového řádu koncem října zahájí ázerbájdžánská společnost provoz na dalších dvou nových linkách, z Baku do Biškeku (2x týdně A320) a do Astrachaně v Rusku u Kaspického moře, kam bude létat 1x týdně Embraerem 190.

19.08.2014 08:05 | B787 Thai v provozu, na linkách do Tokia a Perthu až od září

Thai Airways International, stejně jako další letecké společnosti, mění a posunují původní naplánovaná data nasazení svého B787 na pravidelných linkách a destinace, kam Dreamliner létá. První B787, reg. HS-TQA, přistál v Bangkoku na dodávacím letu z Everettu dne 18.7. a první komerční let se uskutečnil dne 25.7. na vnitrostátní lince z Bangkoku do Chiang Mai na severu země, pod číslem letu TG 102. Start Dreamlineru na dálkových mezinárodních linkách do Tokia a Perthu byl nejprve odsunut na 1.9., nyní je první let TG 682 z Bangkoku do Tokia Hanedy naplánován až na 11.9., do Perthu má začít létat 20.9. Mezitím došlo k posunutí jeho prozatimního nasazení na lince do Chiang Mai až do poloviny září.

18.08.2014 16:09 | TAP Portugal obnoví spojení do Bissau

Po deseti měsících přerušení provozu portugalský TAP od 26. října obnoví spojení se západoafrickým Bissau, hlavním městem republiky Guinea - Bissau, do 70. let portugalské kolonie. V polovině prosince loňského roku tam lety z bezpečnostních důvodů zrušil. Na uvolněný trh se chystala vstoupit rumunská společnost Fly Romania (Ten Airways), ta však nakonec neobdržela od úřadů obou zemí k zahájení linky potřebná povolení. TAP Portugal bude do Bissau létat 3x týdně Airbusem A319.

Starší

Paměti starého práškaře – 16. díl

S každým dalším rokem práce ubývalo a ubývalo. Zemědělci přestávali mít peníze na hnojivo, které neskutečně podražilo, neboť se začalo vyvážet směrem na západ. Ani vyhlídkové lety už nestačily zaplňovat ten výpadek, i tam byl citelný pokles zájmu. Skoro každé ráno jsme odváželi děti na hraniční přechody s letáky na vyhlídkové lety, nabízely to přijíždějícím turistům. Chtěli jsme podniku co nejvíc pomoct. Nebo jsme okolo osmé nahodili Anežku a létali nad okolními kempy, abychom nalákali další cestující.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 15. díl

V roce 1990 jsme konečně získali byt v Chebu – metodou domina. Jeden radní potřeboval spravit karoserii u svého zahraničního vozu od vyhlášeného machra Ládi V. A ten potřeboval povozit jednu dámu v letadle, aby udělal dojem. A pilot toho letadla zase nutně potřeboval byt v Chebu.
Pokračování

Čechoviny 118

Letadlo řídí pilot, dopravní letadlo piloti. Kapitán a druhý pilot. Tak se tyto funkce jmenují. Pravda je, že, když jsem ještě směl provádět po letišti, jeden vtipný profesor z průmyslovky se mě zeptal proč jenom kapitán – to není na palubě vyšší hodnost? Tak na tuto otázku je snad jediná slušná odpověď: „I kdyby jako kapitán letěl plukovník, je to stále v letadle jen a jen kapitán!“
Pokračování

Náhodný výběr

Paměti starého práškaře – 14. díl

Přišel červen a staří pardi začali nenápadně mizet ze stanice. Práce už bylo méně, ale prázdniny ještě nezačaly, tak proč si najednou berou volno? Pak jsem pochopil. V tu dobu se na stanici začala objevovat Ing. Řezníčková, zvaná „Jedovatá bába“.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 13. díl

Můj mechanik Honza si vzal dovolenou na stěhování rodiny do Chebu a já dostal mechanika ze servisu z Mariánek, Milana, zvaného „Námořník“...
Pokračování

Lucky Man

Sedím v kapitánském křesle zbrusu nového Gulfstreamu 550 na přejímacím letu. Pozorně sleduji dvě veliké sofistikované obrazovky na palubní desce přede mnou, kde se zobrazuje naprostá většina informací o letu i stavu letounu. ... A usměji se při vzpomínce na přeškolení, kdy můj instruktor překvapeně vyhrkl: „You are lucky man“...
Pokračování

Paměti starého práškaře – 12. díl

A na jaře jsem byl zpátky na stanici v Chebu, kam už jsem nyní kmenově patřil. Pan Kroc dodržel slovo a vyžádal si mě na závodě jako svého pilota pro tuhle bohem zapomenutou vartu.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 11. díl

A tak jsem se vrátil zpět do Holešova dokončit kurs na Čmeláka. Kluci z mojí skupiny už měli hotovo, byli doma a čekali na září, na nástup do Středisek pokračovacího výcviku.
Pokračování

Čechoviny 117

Poslední fotky, které jsem dostal, jsou od kapitána Sáčka, který před léty odešel do důchodu, ale láska k fotografování mu zůstala. Ten mě vlastně přivedl k tomu, abych na letišti víc fotil, že po létech je to úžasný archiv. A měl pravdu!
Pokračování

Paměti starého práškaře – 10. díl

Pár dní po Novém roce jsem dostal dopis, že jsem byl vybrán na letoun Z-37 Čmelák. A byl jsem zpátky v Holešově, tentokrát už na výcvik velitele letadla.
Pokračování

[ Copyright (c) 1999-2012 planes.cz | webmaster | provozováno na platformě coex | Foto: Copyright (c) uvedení autoři | Dedikovaný server zajišťuje VSHosting ]

Publikováno na serveru planes.cz (http://www.planes.cz).

Zobrazeno: 20.08.2014 10:45:12