Partneři

Kalendář

Kalendář 2014

Uživatel

Přihlašovací údaje

Registrace
nového uživatele

20.12.2014 10:40:18
 

Fotoaktualita

Starší

Nejnovější videa

Reklama

Volná místa
         
fake image

20.12.2014 00:06 | Air Serbia zatím ponechává B737-300 ve flotile

Srbská společnost letos několikrát oznámila vyřazení dosluhujících Boeingů 737-300 z letadlového parku a podle posledních informací měly oficiálně skončit ke konci října 2014. Úspěch na linkách na území bývalé Jugoslávie a otevření nové linky Bělehrad - Záhřeb donutil Air Serbia ještě ponechat tento typ ve flotile. B737-300 je od příštího léta pravidelně plánován na linky z Bělehradu do Záhřebu (5 ze 14 týdenních odletů od 29. března 2015) a z Bělehradu do Lublaně (10 ze 14 týdenních letů v období 15.6. - 14.9.). B737-300 byl vlajkovou lodí předchůdce Air Serbia, Jat Airways, po více než 25 let - první byl dodán tehdejším JAT - Yugoslav Airlines v létě 1985 a ty se staly první evropskou společností, provozující tuto verzi "sedmsettřicetsedmičky". Kromě posílení provozu do hlavních měst Chorvatska a Slovinska navyšuje Air Serbia ještě počet frekvencí na lince Bělehrad - Banja Luka; do toho města v srbské části Bosny bude létat 9x týdně namísto současných 5 frekvencí.

19.12.2014 08:02 | Lufthansa převádí A340-300 na pobočku CityLine

Německá Lufthansa se po odchodu z Condor Flugdienst rozhodla sama více věnovat pravidelným dálkovým letům do turistických přímořských resortů. Od 8. prosince 2015 přidá do své sítě linek 3 populární zimní dovolenkové destinace - Cancún, Malé na Maledivách a ostrov Mauricius. Všechny linky budou létat z Frankfurtu 2x týdně speciálně upravenými stroji Airbus A340-300 s vyšší sedačkovou kapacitou, uzpůsobenou pro tento druh letů. Konfigurace sedadel bude následující: 18 Business třída, 19 Economy plus a 261 ekonomická třída. Letadla budou formálně provozovány pod Lufthansa CityLine, s palubním personálem přímo od Lufthansy. Ve stejném modelu bude provozována i nová linka Frankfurt - Tampa, která má zahájit provoz 24. září příštího roku.

18.12.2014 16:05 | Turkish Airlines vyhlašují další nové linky v Evropě a Asii

Turecké Turkish Airlines jsou při chuti a pro letní sezónu 2015 stále průběžně vyhlašují nové linky a zvýšení frekvencí na již existujících spojeních. V Evropě se novou destinací mimo již oznámeného italského Bari stane druhé největší město Portugalska - Porto, kde turecká společnost doplní své stávající spojení do Lisabonu. Non-stop lety Istanbul - Porto startují 30. dubna 2015 a budou nabízeny 3x týdně (A319). Kromě třetí denní přidané rotace do Prahy se třetí denní linky dočkají i Manchester, Helsinky a Oslo, čtvrté denní linky pak italské Benátky. Více letů týdně budou Turkish Airlines vypravovat také do Basileje, Friedrichshafenu, Malagy, Tallinnu, Vilniusu a již zmíněného Lisabonu. Novou destinací v Asii se stane od 30. března 2015 Manila, spojení z Istanbulu zajistí 3x týdně již pomalu z letadlového parku turecké společnosti vyřazovaný Airbus A340-300.

Starší

Paměti starého práškaře – 25. díl

A na druhý den dorazil Kyrill i do Evropy. A já měl v plánu čtyři linky, říkali jsme tomu dvojboj. Dopoledne Řím a pak ještě Brusel. Už do Říma to foukalo dost hodně, při návratu na RWY 24 to bylo přímo v ose. Přistával jsem jako vrtulník, fičelo to přes padesát knotů, ale kupodivu zase bez velké turbulence, akorát k nejbližšímu výjezdu – Charlie – jsem musel ještě oproti obvyklému brzdění naopak přidávat výkon, abych se tam vůbec dostal.
Pokračování

Čechoviny 120

Byl jsem na setkání pilotů v Casa Grande. Sletělo se sem přes tři sta aeroplánů. Asi třetinu tvořila skupina létacích aparátů zvaných UL a tato letadla mne neberou a u některých bych si dovolil říct, že touha lidí po tom rozbít si hubu je nekonečná. Další část tvořila letadla Piper a Cessna, všech možných ročníků, od let padesátých až po osmdesátá léta.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 24. díl

Létání na Apeninský poloostrov za pěkného počasí bylo tzv. „na kukačku“. Nejdřív Alpy, pak směrem na Řím pobřeží italské Riviery, do Malpensy zase horská jezera nad Milánem. Prostě nádherné vyhlídkové lety. Ovšem nesměl mít člověk jako pasažéry italskou mládež. Což se stalo jednou i mně.
Pokračování

Náhodný výběr

Paměti starého práškaře – 23. díl

Možná budou následující řádky znít jako vychloubání, ale člověku v hlavě zůstanou jen ty vzpomínky, kde zaválel anebo naopak, kde to pohnojil. Na tu drtivou většinu letů, kde se nic zvláštního nestalo, se zapomíná. Budu se poctivě snažit si vzpomenout na oboje, nejen na heroické kapitánské počiny, ale i na ty, kdy bych radši chodil kanálama.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 22. díl

Pojíždíme na start, když v tom nám řídící nařizuje zpomalit a dát přednost letadlu DHC 8 Spanairu, který najížděl na naši TWY zleva. Tak jo, zleva najel ten vrtulák před nás. Na toto letadlo není zezadu moc hezký pohled. Dlouhé čapí nohy, trubka zavěšená pod křídly, že má člověk pocit, že ti cestující v ní tahají zadek po zemi, obrovské díry do motorů. Navíc tenhle se ploužil krokem. Ivo musel stát pořád na brzdách a nadával jak špaček. Pak mu došla trpělivost, vzal do ruky mikrofon a povídá...
Pokračování

IL-62 s logem OK JET zahájil provoz před 45 roky

Dnes, 23. října 2014, oslaví pracovníci ČSA 45 let od zavedení do provozu letadel IL-62. Dovolte mi při této příležitosti připomenout některé zajímavosti konstrukce a vývoje tohoto skvělého stroje.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 21. díl

A ta naše partička začala docházet na teoretické školení, kde se nám to snažila nějaká letecká škola nalít do hlavy. Dodnes si pamatuji stupidní otázky typu: „Kolik vteřin před příletem dopravního letadla uhne pták z dráhy?“ Možnosti byly – 1s, 2 s, 3 s. Správná odpověď byla dvě vteřiny. Ti ptáci, které jsme přivezli na zem občas v motoru, tu na kabině nebo na křídle, tak ti asi nedělali zkoušku ATPL anebo dokonce ani nečetli příslušný předpis.
Pokračování

Perný den

Časně ráno projíždím spící Plzní a po dálnici, na které potkávám jen několik kamionů, jedu do Prahy. Kolikrát jsem tuto cestu absolvoval od doby, kdy jsem z rodného města přesídlil do metropole západních Čech? Pětsetkrát či tisíckrát? Ale na dnešek se těším, celý den budu létat, navštívím dvě nová letiště a budu v noci spát ve své posteli. Co víc si pilot, který tráví hodně času čekáním v hotelích, může přát?
Pokračování

Paměti starého práškaře – 20. díl

Při klesání v noci v té Bologni koukáme, proti nám světla letadla. Když v tom nás přeladili na approach. Ohlásím se mu a Ital mi s klidem odpoví, že se máme přeladit na tu a tu frekvenci. Koukám na rádio a je to ta předchozí. Tak mu zahlásím: „Pane, ale naše cílové letiště je Bologna!“ - „V tom případě ihned točte doprava!!“
Pokračování

Paměti starého práškaře – 19. díl

Začalo normální dopravní lítání s letadlem ATR. Samozřejmě až po tzv. basic flights, kdy jsme si každý dali tři okruhy s prázdnou mašinou. Seznamovali jsme se s provozem, poznávali letiště a přibývaly zkušeností. Nejdřív lety v trojčlenné posádce. Na jumpseatu seděl už vycvičený co-pilot a hlídal vše zezadu.
Pokračování

[ Copyright (c) 1999-2012 planes.cz | webmaster | provozováno na platformě coex | Foto: Copyright (c) uvedení autoři | Dedikovaný server zajišťuje VSHosting ]

Publikováno na serveru planes.cz (http://www.planes.cz).

Zobrazeno: 20.12.2014 10:40:18