Partneři

Kalendář

Kalendář 2014

Uživatel

Přihlašovací údaje

Registrace
nového uživatele

19.12.2014 04:10:34
 

Fotoaktualita

Starší

Nejnovější videa

Reklama

Volná místa
         
fake image

18.12.2014 16:05 | Turkish Airlines vyhlašují další nové linky v Evropě a Asii

Turecké Turkish Airlines jsou při chuti a pro letní sezónu 2015 stále průběžně vyhlašují nové linky a zvýšení frekvencí na již existujících spojeních. V Evropě se novou destinací mimo již oznámeného italského Bari stane druhé největší město Portugalska - Porto, kde turecká společnost doplní své stávající spojení do Lisabonu. Non-stop lety Istanbul - Porto startují 30. dubna 2015 a budou nabízeny 3x týdně (A319). Kromě třetí denní přidané rotace do Prahy se třetí denní linky dočkají i Manchester, Helsinky a Oslo, čtvrté denní linky pak italské Benátky. Více letů týdně budou Turkish Airlines vypravovat také do Basileje, Friedrichshafenu, Malagy, Tallinnu, Vilniusu a již zmíněného Lisabonu. Novou destinací v Asii se stane od 30. března 2015 Manila, spojení z Istanbulu zajistí 3x týdně již pomalu z letadlového parku turecké společnosti vyřazovaný Airbus A340-300.

18.12.2014 00:01 | Letecká bitva o Azory: nově také easyJet

Na vnitrostátní lince z Lisabonu do města Ponta Delgada na ostrově Sao Miguel, největším z Azorských ostrovů, bude v létě 2015 panovat hustá konkurence. Po oznámené bázi Ryanairu na ostrově a novém spojení do Lisabonu, v provozu až 2x denně, se na tuto linku chystá od 29. března 2015 také 3x týdně (úterý, čtvrtek a neděle) easyJet. Ceny začínají na 36,49 Euro za letenku ve směru z evropské pevniny, 32,49 Euro pak ve směru z Azor. Masivní nástup nízkonákladové konkurence bude dělat starosti zejména místní azorské společnosti Sata International, pro kterou je spojení Ponta Delgada - Lisabon klíčové. Kromě uvedené linky z Lisabonu chystá easyJet dalších 18 nových leteckých spojení z dalších 6 bází - z Hamburku bude létat 1x denně do Paříže Orly a dále do Alicante, Boloně, Heraklionu, Soluně a Pisy, z Amsterdamu nové linky povedou na Korfu, Ibizu a do Palerma, z Bristolu na ostrovy Man a Zakynthos a také do Bilbaa. Z Manchesteru budou přidány nové destinace: Kefalonia a Split, z Newcastle pak Korfu, Rodos a Split a nová linka do Splitu povede i z Londýna - Lutonu.

17.12.2014 08:02 | Aeroflot se vrací do Dněpropetrovsku a Charkova

Ruský Aeroflot se rozhodl od 29. března 2015 obnovit dvě v průběhu minulého roku přerušené linky do regionálních center na Ukrajině. 1x denně bude od uvedeného data létat Suchoj SSJ-100 Superjet z moskevského Šeremeťjeva do Dněpropetrovsku; linka Moskva - Charkov bude v provozu 2x denně, denní rotaci obslouží také Suchoj Superjet, na noční lince se objeví Airbus A319. Již od ledna Aeroflot expanduje na trhu v další bývalé republice SSSR, ve středoasijském Uzbekistánu. Od 19. ledna bude 4 z pěti týdenních frekvecí linky Moskva - Taškent létat "wide-body" typ A330-300, navíc od 16.1. Aeroflot zavádí novou linku Moskva - Samarkand, která bude prozatím v provozu pouze 1x týdně (bude létat Airbus A321).

Starší

Paměti starého práškaře – 25. díl

A na druhý den dorazil Kyrill i do Evropy. A já měl v plánu čtyři linky, říkali jsme tomu dvojboj. Dopoledne Řím a pak ještě Brusel. Už do Říma to foukalo dost hodně, při návratu na RWY 24 to bylo přímo v ose. Přistával jsem jako vrtulník, fičelo to přes padesát knotů, ale kupodivu zase bez velké turbulence, akorát k nejbližšímu výjezdu – Charlie – jsem musel ještě oproti obvyklému brzdění naopak přidávat výkon, abych se tam vůbec dostal.
Pokračování

Čechoviny 120

Byl jsem na setkání pilotů v Casa Grande. Sletělo se sem přes tři sta aeroplánů. Asi třetinu tvořila skupina létacích aparátů zvaných UL a tato letadla mne neberou a u některých bych si dovolil říct, že touha lidí po tom rozbít si hubu je nekonečná. Další část tvořila letadla Piper a Cessna, všech možných ročníků, od let padesátých až po osmdesátá léta.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 24. díl

Létání na Apeninský poloostrov za pěkného počasí bylo tzv. „na kukačku“. Nejdřív Alpy, pak směrem na Řím pobřeží italské Riviery, do Malpensy zase horská jezera nad Milánem. Prostě nádherné vyhlídkové lety. Ovšem nesměl mít člověk jako pasažéry italskou mládež. Což se stalo jednou i mně.
Pokračování

Náhodný výběr

Paměti starého práškaře – 23. díl

Možná budou následující řádky znít jako vychloubání, ale člověku v hlavě zůstanou jen ty vzpomínky, kde zaválel anebo naopak, kde to pohnojil. Na tu drtivou většinu letů, kde se nic zvláštního nestalo, se zapomíná. Budu se poctivě snažit si vzpomenout na oboje, nejen na heroické kapitánské počiny, ale i na ty, kdy bych radši chodil kanálama.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 22. díl

Pojíždíme na start, když v tom nám řídící nařizuje zpomalit a dát přednost letadlu DHC 8 Spanairu, který najížděl na naši TWY zleva. Tak jo, zleva najel ten vrtulák před nás. Na toto letadlo není zezadu moc hezký pohled. Dlouhé čapí nohy, trubka zavěšená pod křídly, že má člověk pocit, že ti cestující v ní tahají zadek po zemi, obrovské díry do motorů. Navíc tenhle se ploužil krokem. Ivo musel stát pořád na brzdách a nadával jak špaček. Pak mu došla trpělivost, vzal do ruky mikrofon a povídá...
Pokračování

IL-62 s logem OK JET zahájil provoz před 45 roky

Dnes, 23. října 2014, oslaví pracovníci ČSA 45 let od zavedení do provozu letadel IL-62. Dovolte mi při této příležitosti připomenout některé zajímavosti konstrukce a vývoje tohoto skvělého stroje.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 21. díl

A ta naše partička začala docházet na teoretické školení, kde se nám to snažila nějaká letecká škola nalít do hlavy. Dodnes si pamatuji stupidní otázky typu: „Kolik vteřin před příletem dopravního letadla uhne pták z dráhy?“ Možnosti byly – 1s, 2 s, 3 s. Správná odpověď byla dvě vteřiny. Ti ptáci, které jsme přivezli na zem občas v motoru, tu na kabině nebo na křídle, tak ti asi nedělali zkoušku ATPL anebo dokonce ani nečetli příslušný předpis.
Pokračování

Perný den

Časně ráno projíždím spící Plzní a po dálnici, na které potkávám jen několik kamionů, jedu do Prahy. Kolikrát jsem tuto cestu absolvoval od doby, kdy jsem z rodného města přesídlil do metropole západních Čech? Pětsetkrát či tisíckrát? Ale na dnešek se těším, celý den budu létat, navštívím dvě nová letiště a budu v noci spát ve své posteli. Co víc si pilot, který tráví hodně času čekáním v hotelích, může přát?
Pokračování

Paměti starého práškaře – 20. díl

Při klesání v noci v té Bologni koukáme, proti nám světla letadla. Když v tom nás přeladili na approach. Ohlásím se mu a Ital mi s klidem odpoví, že se máme přeladit na tu a tu frekvenci. Koukám na rádio a je to ta předchozí. Tak mu zahlásím: „Pane, ale naše cílové letiště je Bologna!“ - „V tom případě ihned točte doprava!!“
Pokračování

Paměti starého práškaře – 19. díl

Začalo normální dopravní lítání s letadlem ATR. Samozřejmě až po tzv. basic flights, kdy jsme si každý dali tři okruhy s prázdnou mašinou. Seznamovali jsme se s provozem, poznávali letiště a přibývaly zkušeností. Nejdřív lety v trojčlenné posádce. Na jumpseatu seděl už vycvičený co-pilot a hlídal vše zezadu.
Pokračování

[ Copyright (c) 1999-2012 planes.cz | webmaster | provozováno na platformě coex | Foto: Copyright (c) uvedení autoři | Dedikovaný server zajišťuje VSHosting ]

Publikováno na serveru planes.cz (http://www.planes.cz).

Zobrazeno: 19.12.2014 04:10:34