Partneři

Kalendáře

Kalendář Zbyňka Otáhala 2015
Kalendář Jakuba Vaňka2015
Kalendář Dominika Hankeho 2015

Uživatel

Přihlašovací údaje

Registrace
nového uživatele

22.12.2014 03:44:06
 

Fotoaktualita

Starší

Nejnovější videa

Reklama

Volná místa
         
fake image

22.12.2014 00:02 | A350 Vietnam Airlines do Evropy od 1.10.2015

Další společností, která naplánovala nasazení A350-900XWB na pravidelné linky, je Vietnam Airlines. Od 1. října příštího roku se má nejnovější produkt konsorcia Airbus objevovat v podání vietnamského dopravce na lince Hanoj - Paříž (CDG), na lince VN 019/018. V Paříži bude k vidění každý den kromě úterý v časech 07:00 - 14:00. Vietnam Airlines mají objednaných celkem 10 strojů Airbus A350, další čtyři by měly být pronajaty. Celkem počítá vietnamská společnost až s 24 stroji tohoto typu. Příští rok má být do flotily dodán rovněž B787-9 Dreamliner.

21.12.2014 08:02 | EU zaktualizovala černou listinu dopravců, nově postihuje Libyi

Evropská Unie vydala 11. prosince novou aktualizovanou, tzv. "černou" listinu dopravců z nečlenských států EU, kteří mají zakázáno provozování letecké dopravy na území EU, kvůli nedostatečnému dodržování bezpečnostních standardů. Nově byli na seznam přidáni všichni letečtí dopravci, registrovaní v Libyi, včetně Libyan Airlines a Afriqiyah Airways. Podle vyjádření Violety Bulc, nové evropské komisařky pro dopravu, nejsou oprávněné úřady civilního letectví v Libyi v současné době schopny garantovat mezinárodní závazky v oblasti bezpečnosti v případě letecké dopravy a u nich registrovaných dopravců. EU nyní zakazuje, byť s drobnými výjimkami, provoz celkem 308 dopravců registrovaných v Afghánistánu, Angole, Beninu, Republice Kongo, Demokratické republice Kongo, Džibuti, Eritreji, Rovníkové Guineji, Gabunu, Indonésii, Kazachstánu, Kyrgyzstánu, Libérii, Libyi, Mozambiku, Nepálu, Filipínách, Republice ostrova Sv. Tomáše a Princova ostrova, Republice Sierra Leone, Súdánu a Zambii. Dále jsou na seznamu dva další individuální dopravci ze Surinamu a Ghany, uzavírající číslo zakázaných leteckých provozovatelů na 310. Někteří dopravci z vyjmenovaných států naopak provozovat leteckou dopravu mohou, nebo jsou ze zákazu vyjmuta určitá letadla, kterým je povoleno se na evropských letištích vyskytovat. Toto se týká například společností TAAG Angola Airlines, Gabon Airlines, Garuda Indonesia, Indonesia Air Asia, kazašských Air Astana, Philippine Airlines, ale také společností Iran Air, Air Madagascar a Air Koryo.

20.12.2014 16:07 | A380 Emirates do Západní Austrálie

Emirates postupně hledají uplatnění pro další nově dodávané Airbusy A380 - nejnovější destinací, kde se bude objevovat je Perth, centrum Západní Austrálie. Od 1. května příštího roku bude A380 obsluhovat jednu ze tří denních frekvencí na lince Dubaj - Perth, jedná se o linku EK 420/421 s nočním odletem z Dubaje ve 02:55, zpět poletí z Perthu ve 22:10. Ostatní dvě linky létá B777-200LR, respektive B777-300ER. O den později, 2.5. Emirates posilují linku do Barcelony, zavádějí 2. denní frekvenci s odpoledním odletem z Dubaje a průletem v Barceloně v pozdních večerních hodinách. Na novou linku EK 187/8 bude nasazen B777-200LR a doplní tak dopolední let Airbusu A380 do španělského města.

Starší

Ohlédnutí za Sletem československých letadel

Poslední červnový víkend proběhlo dlouho připravované unikátní setkání strojů československé výroby. Tento zajímavý nápad se zrodil již v loňském roce, kdy byl uspořádán nultý ročník této akce. Na základě kladné odezvy účastníků i organizátorů bylo rozhodnuto uskutečnit jej ve větším rozsahu. Letošní setkání proběhlo na letišti Čápův dvůr.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 25. díl

A na druhý den dorazil Kyrill i do Evropy. A já měl v plánu čtyři linky, říkali jsme tomu dvojboj. Dopoledne Řím a pak ještě Brusel. Už do Říma to foukalo dost hodně, při návratu na RWY 24 to bylo přímo v ose. Přistával jsem jako vrtulník, fičelo to přes padesát knotů, ale kupodivu zase bez velké turbulence, akorát k nejbližšímu výjezdu – Charlie – jsem musel ještě oproti obvyklému brzdění naopak přidávat výkon, abych se tam vůbec dostal.
Pokračování

Čechoviny 120

Byl jsem na setkání pilotů v Casa Grande. Sletělo se sem přes tři sta aeroplánů. Asi třetinu tvořila skupina létacích aparátů zvaných UL a tato letadla mne neberou a u některých bych si dovolil říct, že touha lidí po tom rozbít si hubu je nekonečná. Další část tvořila letadla Piper a Cessna, všech možných ročníků, od let padesátých až po osmdesátá léta.
Pokračování

Náhodný výběr

Paměti starého práškaře – 24. díl

Létání na Apeninský poloostrov za pěkného počasí bylo tzv. „na kukačku“. Nejdřív Alpy, pak směrem na Řím pobřeží italské Riviery, do Malpensy zase horská jezera nad Milánem. Prostě nádherné vyhlídkové lety. Ovšem nesměl mít člověk jako pasažéry italskou mládež. Což se stalo jednou i mně.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 23. díl

Možná budou následující řádky znít jako vychloubání, ale člověku v hlavě zůstanou jen ty vzpomínky, kde zaválel anebo naopak, kde to pohnojil. Na tu drtivou většinu letů, kde se nic zvláštního nestalo, se zapomíná. Budu se poctivě snažit si vzpomenout na oboje, nejen na heroické kapitánské počiny, ale i na ty, kdy bych radši chodil kanálama.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 22. díl

Pojíždíme na start, když v tom nám řídící nařizuje zpomalit a dát přednost letadlu DHC 8 Spanairu, který najížděl na naši TWY zleva. Tak jo, zleva najel ten vrtulák před nás. Na toto letadlo není zezadu moc hezký pohled. Dlouhé čapí nohy, trubka zavěšená pod křídly, že má člověk pocit, že ti cestující v ní tahají zadek po zemi, obrovské díry do motorů. Navíc tenhle se ploužil krokem. Ivo musel stát pořád na brzdách a nadával jak špaček. Pak mu došla trpělivost, vzal do ruky mikrofon a povídá...
Pokračování

IL-62 s logem OK JET zahájil provoz před 45 roky

Dnes, 23. října 2014, oslaví pracovníci ČSA 45 let od zavedení do provozu letadel IL-62. Dovolte mi při této příležitosti připomenout některé zajímavosti konstrukce a vývoje tohoto skvělého stroje.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 21. díl

A ta naše partička začala docházet na teoretické školení, kde se nám to snažila nějaká letecká škola nalít do hlavy. Dodnes si pamatuji stupidní otázky typu: „Kolik vteřin před příletem dopravního letadla uhne pták z dráhy?“ Možnosti byly – 1s, 2 s, 3 s. Správná odpověď byla dvě vteřiny. Ti ptáci, které jsme přivezli na zem občas v motoru, tu na kabině nebo na křídle, tak ti asi nedělali zkoušku ATPL anebo dokonce ani nečetli příslušný předpis.
Pokračování

Perný den

Časně ráno projíždím spící Plzní a po dálnici, na které potkávám jen několik kamionů, jedu do Prahy. Kolikrát jsem tuto cestu absolvoval od doby, kdy jsem z rodného města přesídlil do metropole západních Čech? Pětsetkrát či tisíckrát? Ale na dnešek se těším, celý den budu létat, navštívím dvě nová letiště a budu v noci spát ve své posteli. Co víc si pilot, který tráví hodně času čekáním v hotelích, může přát?
Pokračování

Paměti starého práškaře – 20. díl

Při klesání v noci v té Bologni koukáme, proti nám světla letadla. Když v tom nás přeladili na approach. Ohlásím se mu a Ital mi s klidem odpoví, že se máme přeladit na tu a tu frekvenci. Koukám na rádio a je to ta předchozí. Tak mu zahlásím: „Pane, ale naše cílové letiště je Bologna!“ - „V tom případě ihned točte doprava!!“
Pokračování

[ Copyright (c) 1999-2012 planes.cz | webmaster | provozováno na platformě coex | Foto: Copyright (c) uvedení autoři | Dedikovaný server zajišťuje VSHosting ]

Publikováno na serveru planes.cz (http://www.planes.cz).

Zobrazeno: 22.12.2014 03:44:06