Partneři

Uživatel

Přihlašovací údaje

Registrace
nového uživatele

31.07.2014 03:18:13
 

Fotoaktualita

Starší

Nejnovější videa

Reklama

Volná místa
         
fake image

30.07.2014 16:07 | Delta bude létat ze Salt Lake City do Amsterdamu

Delta Air Lines chystají od příštího května nové spojení z amerického státu Utah do Evropy. K již existující lince Salt Lake City - Paříž, která létá denně, přibudou od 1.5.2015 nové lety Salt Lake City - Amsterdam; nejdříve budou létat 5x týdně, od 17.5. se četnost spojení zvýší na každodenní. Nasazen bude Boeing 767-300ER. Amsterdam je jedním z hlavních hubů Delty v Evropě, před fůzí s Northwest Airlines tam byla velmi aktivní právě tato společnost se sídlem v Minneapolis a ještě před vstupem KLM do aliance SkyTeam existovalo strategické partnerství mezi KLM a Northwest Airlines. Delta nalétává Amsterdam v současné době z těchto amerických měst: Atlanta, Boston, Detroit, Minneapolis, New York (letiště J.F.K. i Newark), Portland a Seattle; v provozu je také linka Delty z Amsterdamu do indického Mumbai.

30.07.2014 00:05 | První ze čtyř Bombardierů od Augsburg Airways přelétl k Austrianu

Na innsbruckou základnu Austrian Airlines přiletělo ve středu první ze čtyř letadel Bombardier Q400, převzatých v rámci změn v regionální dopravě skupiny Lufthansa od Augsburg Airways. Austrian tak bude jako jediný provozovatel tohoto druhu ve skupině Lufthansa využívat 18 turbovrtulových letadel. V nově přijatém 76místném letounu, který ponese registraci OE-LGO, nejprve technici upraví kokpit podle standardů nové společnosti, a od 1. listopadu má v rámci pronájmu pro sesterskou společnost Swiss létat na trase Curych-Lugano. Tato linka je do konce října obsluhována společností Darwin Airways. 33 procent jejích akci však převzaly Etihad Airways, které ohlásily přípravu husté sítě evropských regionálních linek (především z Francie, Itálie, Německa a Rakouska) do Berlína, Curychu a Ženevy, odkud navazují spoje do Abú Dhabí.

29.07.2014 08:00 | Air Serbia opět přidá lety do Prahy

Od začátku platnosti zimního letového řádu, 26. října 2014, posiluje Air Serbia spojení na celé řadě svých linek - výjimkou není ani destinace Praha. Od uvedeného data dojde k navýšení týdenních frekvencí spojení Bělehrad - Praha o další dvě, celkem se bude létat 10x týdně. Ranní linka JU 610/1 s průletem v Praze 08:55 - 09:30 bude létat každé pondělí, středu, pátek a neděli jako doposud. Nové frekvence se objeví na večerním letu JU 614/5 (Praha 20:00 - 20:35), který bude létat každý den kromě středy. Na všechny lety bude stále nasazen turbovrtulový ATR72. Air Serbia znovuobnovila lety do Prahy 1. prosince loňského roku s denní četností letů, od 1.7.2014 pak byla přidána 8. frekvence v pátek večer. Navýšení počtu letů z Bělehradu se týká i destinací Brusel, Frankfurt, Ljubljana a Podgorica. Naopak bude na zimu ukončena linka do Varny na bulharském pobřeží Černého moře, ta zůstane v letovém řádu Air Serbia pouze jako sezónní.

Starší

Paměti starého práškaře – 15. díl

V roce 1990 jsme konečně získali byt v Chebu – metodou domina. Jeden radní potřeboval spravit karoserii u svého zahraničního vozu od vyhlášeného machra Ládi V. A ten potřeboval povozit jednu dámu v letadle, aby udělal dojem. A pilot toho letadla zase nutně potřeboval byt v Chebu.
Pokračování

Čechoviny 118

Letadlo řídí pilot, dopravní letadlo piloti. Kapitán a druhý pilot. Tak se tyto funkce jmenují. Pravda je, že, když jsem ještě směl provádět po letišti, jeden vtipný profesor z průmyslovky se mě zeptal proč jenom kapitán – to není na palubě vyšší hodnost? Tak na tuto otázku je snad jediná slušná odpověď: „I kdyby jako kapitán letěl plukovník, je to stále v letadle jen a jen kapitán!“
Pokračování

Paměti starého práškaře – 14. díl

Přišel červen a staří pardi začali nenápadně mizet ze stanice. Práce už bylo méně, ale prázdniny ještě nezačaly, tak proč si najednou berou volno? Pak jsem pochopil. V tu dobu se na stanici začala objevovat Ing. Řezníčková, zvaná „Jedovatá bába“.
Pokračování

Náhodný výběr

Paměti starého práškaře – 13. díl

Můj mechanik Honza si vzal dovolenou na stěhování rodiny do Chebu a já dostal mechanika ze servisu z Mariánek, Milana, zvaného „Námořník“...
Pokračování

Lucky Man

Sedím v kapitánském křesle zbrusu nového Gulfstreamu 550 na přejímacím letu. Pozorně sleduji dvě veliké sofistikované obrazovky na palubní desce přede mnou, kde se zobrazuje naprostá většina informací o letu i stavu letounu. ... A usměji se při vzpomínce na přeškolení, kdy můj instruktor překvapeně vyhrkl: „You are lucky man“...
Pokračování

Paměti starého práškaře – 12. díl

A na jaře jsem byl zpátky na stanici v Chebu, kam už jsem nyní kmenově patřil. Pan Kroc dodržel slovo a vyžádal si mě na závodě jako svého pilota pro tuhle bohem zapomenutou vartu.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 11. díl

A tak jsem se vrátil zpět do Holešova dokončit kurs na Čmeláka. Kluci z mojí skupiny už měli hotovo, byli doma a čekali na září, na nástup do Středisek pokračovacího výcviku.
Pokračování

Čechoviny 117

Poslední fotky, které jsem dostal, jsou od kapitána Sáčka, který před léty odešel do důchodu, ale láska k fotografování mu zůstala. Ten mě vlastně přivedl k tomu, abych na letišti víc fotil, že po létech je to úžasný archiv. A měl pravdu!
Pokračování

Paměti starého práškaře – 10. díl

Pár dní po Novém roce jsem dostal dopis, že jsem byl vybrán na letoun Z-37 Čmelák. A byl jsem zpátky v Holešově, tentokrát už na výcvik velitele letadla.
Pokračování

Můj den je jako sen

„Když chcete někoho zlikvidovat, postačí zničit jeho sny.“ William S. Burroughs
Pokračování

[ Copyright (c) 1999-2012 planes.cz | webmaster | provozováno na platformě coex | Foto: Copyright (c) uvedení autoři | Dedikovaný server zajišťuje VSHosting ]

Publikováno na serveru planes.cz (http://www.planes.cz).

Zobrazeno: 31.07.2014 03:18:13