Partneři

Uživatel

Přihlašovací údaje

Registrace
nového uživatele

22.08.2014 21:36:49
 

Fotoaktualita

Starší

Nejnovější videa

Reklama

Volná místa
         
fake image

22.08.2014 16:07 | B747-400 Transaero od prosince opět do Salzburku

I v nadcházející zimní sezóně plánují ruské Transaero Airlines nasadit na svůj tradiční sobotní spoj z Moskvy Domodědova do rakouského Salzburku největší typ ve flotile, Boeing 747-400. Spotteři budou moci ruské Jumbo v Salzburku spatřit na lince UN 327/8 od 27. prosince 2014 do 28. března 2015 vždy v sobotu mezi 12:25 a 14:05.

22.08.2014 00:08 | A321 LAN Airlines od konce roku 2014

Chilský dopravce LAN Airlines, jedna z nejdynamičtěji rozvíjejících se leteckých společností na americkém kontinentě, zapojí do provozu od konce prosince 2014 nový typ ve flotile - Airbus A321. LAN Airlines v současné době provozují 113 letadel (pouze chilská mateřská společnost), z toho 19 Airbusů A319, 56 kusů A320, 28 Boeingů 767-300, 3 Airbusy A340-300 a již 7 strojů B787-8 Dreamliner. V minulosti byl součástí flotily v počtu 18 kusů i nejmenší stroj z rodiny Airbus, A318, LAN Airlines se však k roku 2013 všech těchto letadel zbavily a tato nyní létají u ekvádorské pobočky LAN Ecuador a u Avianca Brasil. Airbus A321 bude dne 29.12. nasazen na klíčové vnitrostátní linky v Chile, zejména do měst Calama, Arica a ze Santiaga de Chile na jih do Patagonie, přes Puerto Montt do Punta Arenas. LAN Airlines a brazilské aerolinie TAM byly v roce 2012 spojeny do holdingu LATAM. LAN Airlines vlastní a řídí pobočky LAN Argentina, LAN Perú, LAN Ecuador, LAN Colombia a chilské LAN Cargo a LAN Express, TAM provozuje pobočku v Paraguayi.

21.08.2014 08:00 | Ryanair zrušil druhou denní podzimní linku ze Stanstedu do Prahy

Původní plány provozu Ryanairu na trati Londýn Stansted - Praha doznaly změn v podobě zrušení druhé denní frekvence, která byla plánována na říjen 2014. Od 1.10. přidaná druhá ranní linka bude sice zachována, ale dopravce zrušil spoj večerní. Momentálně to znamená, že mezi Stanstedem a Prahou bude do konce září létat Ryanair denně v podvečer (do konce srpna pouze 4x týdně), od října pak dopoledne.

Starší

Paměti starého práškaře – 16. díl

S každým dalším rokem práce ubývalo a ubývalo. Zemědělci přestávali mít peníze na hnojivo, které neskutečně podražilo, neboť se začalo vyvážet směrem na západ. Ani vyhlídkové lety už nestačily zaplňovat ten výpadek, i tam byl citelný pokles zájmu. Skoro každé ráno jsme odváželi děti na hraniční přechody s letáky na vyhlídkové lety, nabízely to přijíždějícím turistům. Chtěli jsme podniku co nejvíc pomoct. Nebo jsme okolo osmé nahodili Anežku a létali nad okolními kempy, abychom nalákali další cestující.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 15. díl

V roce 1990 jsme konečně získali byt v Chebu – metodou domina. Jeden radní potřeboval spravit karoserii u svého zahraničního vozu od vyhlášeného machra Ládi V. A ten potřeboval povozit jednu dámu v letadle, aby udělal dojem. A pilot toho letadla zase nutně potřeboval byt v Chebu.
Pokračování

Čechoviny 118

Letadlo řídí pilot, dopravní letadlo piloti. Kapitán a druhý pilot. Tak se tyto funkce jmenují. Pravda je, že, když jsem ještě směl provádět po letišti, jeden vtipný profesor z průmyslovky se mě zeptal proč jenom kapitán – to není na palubě vyšší hodnost? Tak na tuto otázku je snad jediná slušná odpověď: „I kdyby jako kapitán letěl plukovník, je to stále v letadle jen a jen kapitán!“
Pokračování

Náhodný výběr

Paměti starého práškaře – 14. díl

Přišel červen a staří pardi začali nenápadně mizet ze stanice. Práce už bylo méně, ale prázdniny ještě nezačaly, tak proč si najednou berou volno? Pak jsem pochopil. V tu dobu se na stanici začala objevovat Ing. Řezníčková, zvaná „Jedovatá bába“.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 13. díl

Můj mechanik Honza si vzal dovolenou na stěhování rodiny do Chebu a já dostal mechanika ze servisu z Mariánek, Milana, zvaného „Námořník“...
Pokračování

Lucky Man

Sedím v kapitánském křesle zbrusu nového Gulfstreamu 550 na přejímacím letu. Pozorně sleduji dvě veliké sofistikované obrazovky na palubní desce přede mnou, kde se zobrazuje naprostá většina informací o letu i stavu letounu. ... A usměji se při vzpomínce na přeškolení, kdy můj instruktor překvapeně vyhrkl: „You are lucky man“...
Pokračování

Paměti starého práškaře – 12. díl

A na jaře jsem byl zpátky na stanici v Chebu, kam už jsem nyní kmenově patřil. Pan Kroc dodržel slovo a vyžádal si mě na závodě jako svého pilota pro tuhle bohem zapomenutou vartu.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 11. díl

A tak jsem se vrátil zpět do Holešova dokončit kurs na Čmeláka. Kluci z mojí skupiny už měli hotovo, byli doma a čekali na září, na nástup do Středisek pokračovacího výcviku.
Pokračování

Čechoviny 117

Poslední fotky, které jsem dostal, jsou od kapitána Sáčka, který před léty odešel do důchodu, ale láska k fotografování mu zůstala. Ten mě vlastně přivedl k tomu, abych na letišti víc fotil, že po létech je to úžasný archiv. A měl pravdu!
Pokračování

Paměti starého práškaře – 10. díl

Pár dní po Novém roce jsem dostal dopis, že jsem byl vybrán na letoun Z-37 Čmelák. A byl jsem zpátky v Holešově, tentokrát už na výcvik velitele letadla.
Pokračování

[ Copyright (c) 1999-2012 planes.cz | webmaster | provozováno na platformě coex | Foto: Copyright (c) uvedení autoři | Dedikovaný server zajišťuje VSHosting ]

Publikováno na serveru planes.cz (http://www.planes.cz).

Zobrazeno: 22.08.2014 21:36:49