Partneři

Kalendář

Kalendář 2014

SETKÁNÍ S ČETBOU

Knihovna

Uživatel

Přihlašovací údaje

Registrace
nového uživatele

23.11.2014 10:25:28
 

Fotoaktualita

Starší

Nejnovější videa

Reklama

Volná místa
         
fake image

23.11.2014 10:08 | Travel Service bude pravidelně létat do Černé Hory a jižního Portugalska

I další tuzemský dopravce, Travel Service, oznámil nové pravidelné linky pro letní sezónu 2015. Pod značkou SmartWings prodává nové pravidelné lety Praha - Podgorica a Praha - Faro. Do hlavního města Černé Hory bude létat 2x týdně od 30. května do 26. září ve středu a sobotu. Linka spojující Prahu a Faro je v nabídce 1x týdně, každou neděli od 14.6. do 27.9. Travel Service připravuje i další nové pravidelné linky, které ještě nejsou v prodeji na webu společnosti - jmenovitě Praha - Tirana (1x týdně; na všechny uvedené linky z Prahy je plánován B737-800), Brno - Korfu (2x týdně, A320) a Pardubice - Burgas (2x týdně B737-800).

22.11.2014 19:00 | ČSA nabídne příští léto z Prahy 7 nových destinací

České Aerolinie zveřejnily svůj plán přidat od příštího léta do sítě svých linek z Prahy 7 nových evropských cílů - Oslo, Boloňu, Cork, Billund, Bilbao, Kaliningrad a Kazaň. V pvních třech případech se jedná o návrat do destinací, kam již v minulosti ČSA létaly, zbylá 4 města jsou zbrusu nové cíle letů. První nové lety startují už 29. března 2015, jedná se o lety do Kazaně, Kaliningradu a Boloně. Kazaň bude z Prahy nalétávána 2x týdně, vždy ve čtvrtek a neděli večer, Airbus A319 se po průletu v hlavním městě ruské republiky Tatarstán vrátí do Prahy v pondělí a pátek ráno. V minulosti měly ČSA umístěn svůj kód na pravidelné lince Tatarstan Air mezi Kazaní a Prahou, tyto lety byly ukončeny v prosinci 2013 s přerušením provozu zmíněné společnosti. Další ruská destinace Kaliningrad bude mít odlety z Prahy také ve čtvrtek a neděli pozdě večer, na tuto linku bude nasazen turbovrtulový ATR 72. Větší z obou strojů ATR ve flotile ČSA bude létat i do italské Boloně, 4x týdně, vždy v pondělí, středu, pátek a neděli. Od 30.3. budou ČSA létat 2x týdně non-stop linku Praha - Oslo (pondělí, pátek), od 30.5. budou přidány další 2 týdenní frekvence (úterý, sobota; vše A319). Kromě těchto přímých letů bude 3x týdně v provozu i linka Praha - Billund - Oslo a zpět (s nočním stáním v norské metropoli z pondělka, středy a pátek do dalšího dne). Na uvedených letech budou mít ČSA přepravní práva i mezi dánským Billundem a norským hlavním městem, tzn. linka bude létat na stejném principu jako na podzim zavedené spojení Praha - Hamburk - Göteborg, i když v tomto případě existuje již mezi oběma městy zavedená konkurence nabízeného spojení v podání tří dopravců (SAS, Norwegian a Sunair of Scandinavia pro British Airways). Do Bilbaa a Corku se bude z Prahy létat vždy 2x týdně od poloviny května, respektive začátku června - A319 odletí do španělského a irského města vždy ve čtvrtek a něděli večer a na základnu v Praze se vrátí v pondělí a pátek ráno.

22.11.2014 08:04 | Swiss očekává rozvoj i na letišti v Ženevě

Poté co společnost Swiss oznámila na evropské poměry nevídanou expanzi nových linek z letiště Curych od léta 2015, se její pozornost upřela také k druhému největšímu letišti Švýcarska - Ženevě. Od konce března 2015 Swiss postupně ve dvou vlnách (v březnu a v červnu) otevře osm nových linek, s frekvencí 1 až 4 lety týdně. Od 29. března budou zavedeny lety z Ženevy do Florencie, Valencie, Sarajeva a Skopje. Na všech bude nasazen typ Dash DHC8Q-400, pronajatý od Austrianu (respektive Tyrolean Airways). Na konci června budou následovat nové sezónní letní linky z Ženevy do Calvi (Korsika), Palerma (na obou bude létat DHC8), Soluně (Airbus A320) a na ostrov Zakynthos (A319).

Starší

Paměti starého práškaře – 23. díl

Možná budou následující řádky znít jako vychloubání, ale člověku v hlavě zůstanou jen ty vzpomínky, kde zaválel anebo naopak, kde to pohnojil. Na tu drtivou většinu letů, kde se nic zvláštního nestalo, se zapomíná. Budu se poctivě snažit si vzpomenout na oboje, nejen na heroické kapitánské počiny, ale i na ty, kdy bych radši chodil kanálama.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 22. díl

Pojíždíme na start, když v tom nám řídící nařizuje zpomalit a dát přednost letadlu DHC 8 Spanairu, který najížděl na naši TWY zleva. Tak jo, zleva najel ten vrtulák před nás. Na toto letadlo není zezadu moc hezký pohled. Dlouhé čapí nohy, trubka zavěšená pod křídly, že má člověk pocit, že ti cestující v ní tahají zadek po zemi, obrovské díry do motorů. Navíc tenhle se ploužil krokem. Ivo musel stát pořád na brzdách a nadával jak špaček. Pak mu došla trpělivost, vzal do ruky mikrofon a povídá...
Pokračování

IL-62 s logem OK JET zahájil provoz před 45 roky

Dnes, 23. října 2014, oslaví pracovníci ČSA 45 let od zavedení do provozu letadel IL-62. Dovolte mi při této příležitosti připomenout některé zajímavosti konstrukce a vývoje tohoto skvělého stroje.
Pokračování

Náhodný výběr

Paměti starého práškaře – 21. díl

A ta naše partička začala docházet na teoretické školení, kde se nám to snažila nějaká letecká škola nalít do hlavy. Dodnes si pamatuji stupidní otázky typu: „Kolik vteřin před příletem dopravního letadla uhne pták z dráhy?“ Možnosti byly – 1s, 2 s, 3 s. Správná odpověď byla dvě vteřiny. Ti ptáci, které jsme přivezli na zem občas v motoru, tu na kabině nebo na křídle, tak ti asi nedělali zkoušku ATPL anebo dokonce ani nečetli příslušný předpis.
Pokračování

Perný den

Časně ráno projíždím spící Plzní a po dálnici, na které potkávám jen několik kamionů, jedu do Prahy. Kolikrát jsem tuto cestu absolvoval od doby, kdy jsem z rodného města přesídlil do metropole západních Čech? Pětsetkrát či tisíckrát? Ale na dnešek se těším, celý den budu létat, navštívím dvě nová letiště a budu v noci spát ve své posteli. Co víc si pilot, který tráví hodně času čekáním v hotelích, může přát?
Pokračování

Paměti starého práškaře – 20. díl

Při klesání v noci v té Bologni koukáme, proti nám světla letadla. Když v tom nás přeladili na approach. Ohlásím se mu a Ital mi s klidem odpoví, že se máme přeladit na tu a tu frekvenci. Koukám na rádio a je to ta předchozí. Tak mu zahlásím: „Pane, ale naše cílové letiště je Bologna!“ - „V tom případě ihned točte doprava!!“
Pokračování

Paměti starého práškaře – 19. díl

Začalo normální dopravní lítání s letadlem ATR. Samozřejmě až po tzv. basic flights, kdy jsme si každý dali tři okruhy s prázdnou mašinou. Seznamovali jsme se s provozem, poznávali letiště a přibývaly zkušeností. Nejdřív lety v trojčlenné posádce. Na jumpseatu seděl už vycvičený co-pilot a hlídal vše zezadu.
Pokračování

Čechoviny 119

Nedávno jsem dostal fotky z opravy Boeingu 747-438 VH-OJH, který na letišti Don Muaeng 23.září 1999 přejel dráhu 21L, srazil antény přibližovacího systému a při té příležitosti si vyvrátil i nohy hlavního i příďového podvozku...
Pokračování

Paměti starého práškaře – 18. díl

Obeslal jsem pár leteckých společností dopisem, že jsem tady, mám všechny potřebné kvalifikace potřebné k nástupu a že by byla veliká chyba nepřijmout takové letecké eso.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 17. díl

Začal jsem pracovat v kanceláři, postavil chatu. Kousek od místa, kde jsem tenkrát pomáhal hasit ten hořící posed. Při stavbě jsem si z fyzické námahy způsobil zánět žlučníku, který mi promptně a protekčně odoperoval primář chirurgické kliniky, věrný fanoušek a účastník mnoha vyhlídkových letů. Týden po operaci už jsem zase bouchal na chatě, úplně mne to chytlo a chtěl jsem ji mít co nejdřív. Trávil jsem tam každou volnou chvilku a těch úrazů!
Pokračování

[ Copyright (c) 1999-2012 planes.cz | webmaster | provozováno na platformě coex | Foto: Copyright (c) uvedení autoři | Dedikovaný server zajišťuje VSHosting ]

Publikováno na serveru planes.cz (http://www.planes.cz).

Zobrazeno: 23.11.2014 10:25:28