Partneři

26.04.2014

Burza leteckých materiálů se koná 26.04.2014 od 09:30 do 14 hodin v salonku Holiday Inn na pražském letišti

Uživatel

Přihlašovací údaje

Registrace
nového uživatele

18.04.2014 12:50:33
 

Fotoaktualita

Starší

Nejnovější videa

Reklama

Volná místa
         
fake image

18.04.2014 08:00 | B787 Qatar Airways do Moskvy, code-share s British Airways

Qatar Airways se rozhodly od podzimu posílit kapacitu na linkách do Moskvy. Od 1.9. bude jednu ze dvou denních frekvencí létat místo Airbusu A320 Boeing 787-8. Druhou denní linku bude i nadále obsluhovat A320. Od 8. dubna je v praxi viditelná koexistence Qatar Airways s jedním z členů v rámci aliance oneworld, British Airways - od tohoto data bylo zavedeno vzájemné sdílení kódů na linkách obou dopravců. Qatar Airways umístily svůj kód na evropské regionální linky British Airways z Londýna Heathrow do Amsterdamu, Belfastu, Dublinu, Glasgowa, Hamburku, Leedsu a Newcastle, British Airways naopak umístily kód BA na linky katarského provozovatele z Dauhá do Východní Afriky, Pákistánu a Bangladéše (Addis Abeba, Dar-es-Salaam, Entebbe, Dháka, Karáčí, Islamábád, Láhaur, Pešávar).

17.04.2014 16:00 | Norwegian nasadí Dreamliner na evropské lety

Norwegian Air Shuttle nasadí od 6.5. do 24.7.2014 svůj největší typ ve flotile, B787 Dreamliner provozovaný pod hlavičkou dceřiné společnosti Norwegian Long Haul, do pravidelného provozu na vybrané evropské linky. V uvedeném období bude létat každý všední den 2x denně linku Stockholm Arlanda - Londýn Gatwick, ze Stockholmu vždy v 07:05 a ve 14:15. Na zpáteční cestu do švédské metropole se vydá z Gatwicku v 09:40 a v 17:00. O víkendech (10.5. - 20.7.) pak bude Dreamliner létat ze Stockholmu do Alicante (sobota) a Malagy (v neděli). Hlavní období pro provoz B787 na dálkových linkách Norwegian Air Shuttle (Thajsko, Florida, Kalifornie) ze Severní Evropy je zima, proto se vedení norské společnosti rozhodlo přesunout uvolněnou kapacitu v létě do Evropy.

17.04.2014 00:04 | Ukraine International omezují provoz

Ukraine International Airlines zatím do konce května 2014 dočasně přerušily provoz linky Kyjev - Simferopol, kam podle letového řádu měly létat 2x denně (B737). Zda budou lety od 1.6. obnoveny, je v souvislosti s osudem Krymu a vývojem rusko - ukrajinských vztahů velkou neznámou. Zrušena byla i linka z Kyjeva do Kaliningradu (dosud 5x týdně) a do Dušanbe v Tádžikistánu (2x týdně). Ukraine International Airlines přerušily i lety svými vlastními letadly do Minsku, v provozu zůstávají pouze lety Belavia se sdíleným kódem ukrajinského dopravce. Menší zájem cestujících v souvislosti s politickým vývojem se odrazil i na plánech ukrajinské společnosti na nové linky, nebude zavedena nová linka z Kyjeva do Rostova na Donu, jejíž start byl plánován na 29.4. a stejný osud potká i znovuobnovení linky z Kyjeva do Lisabonu, plánované na stejný den. Mezinárodní linky vedené z ostatních ukrajinských měst mimo Kyjev se omezují na spojení: z Oděsy do Istanbulu, Vídně a Tel Avivu a také z Doněcku a Dněpropetrovsku do Tel Avivu.

Starší

Paměti starého práškaře – 7. díl

Na podzim roku 1985 jsem se vrátil z vojny, zaměstnání žádné, do zkoušek obchodního pilota chybí asi čtyřicet hodin. Co teď? A to jsem ještě ani nevěděl, že do měsíce ze mne bude ženáč a nastávající otec. V novinách jsem našel inzerát, že Střední průmyslová škola pro studující při zaměstnání přijme školníka. Krucipísek, to by bylo něco pro mě.
Pokračování

Čechoviny 116

Ptal jsem se v práci parťáka, jak se dostanu na druhou stranu letiště Don Muang, kde je vojenská základna a letecké muzeum. „Jak by ses tam dostal? Někdo tě tam odveze a zpátky do hotelu si vezmeš taxíka.“
Pokračování

Paměti starého práškaře – 6. díl

Současně s plachtěním jsem se dál věnoval motorovému létání, ale jak už jsem psal, šlo to pomalu. Stále mi házeli klacky pod nohy a situace se měla zkomplikovat ještě víc. Neměli jsme vlastní cvičnou mašinu, muselo se čekat, až nám ji někdo půjčí.
Pokračování

Náhodný výběr

Zahraniční novinky letového řádu Léto 2014 v Praze

V neděli 30.3.2014 začne platit nový letový řád pro sezónu Léto 2014. Na pražském letišti očekáváme větší množství novinek v pravidelném provozu, proto jsme pro vás připravili přehlednou tabulku všech základních změn, které se týkají zavedení nových linek, frekvencí a změn typů letadel na pravidelných linkách.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 5. díl

Přišla maturita roku 1978 a po ní mě dostihly následky mého podpisu být brancem. Přišla mně pozvánka na zkoušky do VVLŠ Košice. Běžím s tím za náčelníkem, co teď, že nechci na vojnu, že jsem mu to říkal a že slíbil, že se to nějak vyřeší...
Pokračování

Čechoviny 115

Práce mne zavála do Thajska, konkrétně na letiště Don Muang Airport International (DMK) v Bangkoku. Nepatřím mezi ty, kteří při vyslovení jména nějakého tropického ráje přivřou slastně oči a představují si exotické krásky a šumění moře a rajský život. Já si zcela nepoeticky představuji vedro, dusno, komáry a všude přítomné obchodníky, kteří neustále prudí a snaží se vám vnutit nějaký drek.
Pokračování

Paměti starého práškaře – 4. díl

„Každej navijákař je především strojník. Mezi starty, kdy jsou lana transportována od navijáku zpátky na start, obchází naviják s olejničkou a vercajkem a maže a utahuje a opravuje. A ne že tam chrápe!! Kdo je po službě na navijáku čistej, není navijákař. Každej správnej navijákař je špinavej jako prase!!“
Pokračování

Jak se vám líbí II aneb S Dreamlinerem do Chicaga

Nákup letenky na obvyklý podzimní veletrh do Chicaga jsem tentokrát oddaloval, jak jen to šlo. Měl jsem zálusk poprvé vyzkoušet právě nový Dreamliner a jediná šance na let z Evropy na O'Hare tímto novým krasavcem byla právě s LOTem. Kromě nového letadla jsem se těšil i na pro mne úplně novou trasu přes severní Atlantik – na možné vyhlídky na norské fjordy v okolí Bergenu, pak na premiérový přelet Islandu a grónského vnitrozemí...
Pokračování

Paměti starého práškaře – 3. díl

V té době, už nevím kdo, zřejmě nějaký aktivnější sportovec, dohodl v AK Chrudim seskoky padákem pro dobrovolníky. Hlásili se všichni, tak já taky, nikdy jsem netrhal partu, i kdyby se vymyslela ta největší kravina. Říkal jsem si, že třeba budu z toho eroplánu muset jednou vystoupit za letu, tak ať se nebojím...
Pokračování

Paměti starého práškaře – 2. díl

Než jsem si poprvé sedl do Blaníka, uplynulo několik měsíců. Nejdřív jsem samozřejmě musel absolvovat spoustu školení, učení atd. Také nasbírat brigádnické hodiny na údržbě letadel, letiště a ubytoven. Kdo je neměl, ten prostě nelétal. Obešel jsem letiště snad čtyřikrát s kbelíkem barvy a štětkou při natírání pásových značek apod. Ale ten pocit, když se odpoutal od země a ten pohled z výšky, to byl pocit k nezaplacení. No a pak to začalo.
Pokračování

[ Copyright (c) 1999-2012 planes.cz | webmaster | provozováno na platformě coex | Foto: Copyright (c) uvedení autoři | Dedikovaný server zajišťuje VSHosting ]

Publikováno na serveru planes.cz (http://www.planes.cz).

Zobrazeno: 18.04.2014 12:50:33