Photo Detail

IL62M


Author: Oto Jordanov
Date taken: 1988
Number of ratings: 8×
Number of views: 1524×



The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



Jirka. (...228.68...)
2019-08-03 01:59

Milhaus: Ok, dík za vysvětlení
Tiburton: V době svého nasazení se jednalo dokonce o jediný proudový dopravní letoun na světových pravidelných linkách, takže vás klidně opravím.

tiburon - unsigned guest (...248.243...)
2019-07-11 11:21
špičkový TU 104A

Ať mne případně někdo ze zdejších znalců opraví, ale to adjektivum "špičkový" v roce 1960 snad pisatel nemůže myslet vážně?

milhaus (...188.178...)
2019-07-10 18:04
To Jirka

Komárek má pravdu i přestože první západní letadla byla pro ČSA hodně drahá, celkové náklady byly díky nižší spotřebě paliva, nižším poplatkům a nižší ceně údržby levnější. A západní letadla mohla denně nalétat 10-12 hodin, zatímco sovětská maximálně 4-5.

Jirka. (...228.68...)
2019-07-10 12:32

Komárek: Píšete nesmysly a srovnáváte nesrovnatelné, hlavně zapomínáte že rozdíl v ceně letadla a ceně dílů byl jako mezi žigulíkem a mercedesem, zatím co třeba v roce 1960 stál v té době špičkový TU 104A 17 milionů, tj. při tehdejším průměrném platu 1500 Kč to bylo 11333 platů, tak dnes je ušmudlaná b737 za miliardu, tj, při průměrné mzdě 30t jsou ty dnešní letadla 3x tak dražší, pak se nedivím že aerolinky krachují a pořád dokola do nich musí stát cpát peníze danových poplatníků...

Komárek - unsigned guest (...42.239...)
2019-07-10 07:21

Re: Vašek: To přece vůbec nemůžete myslet vážně, že by někdo těmito ruskými šroty létal ve střední Evropě ještě v roce 2005. Možná tak v Severní Koreji. Rozdíl mezi A310 a IL62 je asi jako mezi žigulíkem a mercedesem. Podívejte se třeba na film Létající personál natočený krátce po převratu. Tam pochopíte tu atmosféru doby kdy už všichni měli těchto zastaralých ruských šrotů a lezení do zadku SSSR dost a nechtěli již být 20 let za konkurencí. Bohužel sérií chybných manažerských rozhodnutí právě okolo toho roku 2005 ta sláva ČSA z velké části skončila.

milhaus (...188.180...)
2019-07-09 16:19
To Vašek

Ono už jich po roce 2000 moc nebylo, ruský a pár bulharskejch Hemusairú a Bulgarian Air Charter. Ty samozřejmě TCAS měly. Aeroflot ale už od jara 1998 začal létaz s B737-400.

Vašek - unsigned guest (...28.119...)
2019-07-09 13:15

Jak to tedy dělal Aeroflot a další východní společnosti které k nám létaly i po roce 2000 s Tupolevy a Iljušiny? Ty měly TCAS nebo je nepotřebovaly? A jak vycházela provozní ekonomika Tupolevů a Iljušinů, které sice měli vysokou spotřebu, ale byly ve vlastnictví ČSA, proti Boeingum, které byly kromě prvních pěti dodaných v roce 1992, pouze pronajaté.

milhaus (...188.180...)
2019-07-09 12:23
To Vašek

A310 uvezla 214 lidí s dvoučlennou posádkou a na hodinu sežrala 4,7tuny il62 168 lidí s čtyŕčlenou posàdkou 6,5 tuny a to nepočítám údržbu komfort a pod. TU154M sloužily poslední roky cca 1995-1999 na charterech ale dál už to bylo neúnosný protože od ledna 2000 musely mít všechna letadla v evropě TCAS.

Martin - unsigned guest (...241.23...)
2019-07-09 08:21

Nevím, kde jste vzal, že první B737 byly stejně staré jako 10-15 let stará ruská technika? Například úplně první B737 u ČSA - OK-XGA vykonal první let 27/05/1992 a k ČSA nastoupil jako k prvnímu provozovateli.

Vašek - unsigned guest (...28.119...)
2019-07-09 07:51

Jak to bylo s vyřazením IL62M a TU154M u ČSA?
Skutečně měly tak vysokou spotřebu a hlukové poplatky že byl jejich provoz ekonomicky nevýhodný?
Bylo ekonomicky výhodnější zbavit se 10-15 let starých ruských letadel a místo nich pronajmout téměř stejně staré B737 nebo to
byla čistě politicko prestižní záležitost? Opravdu by nebylo výhodné tyto letadla nechat v provozu třeba alespon do roku 2005 nebo i déle třeba pro chartery nebo linky do bývalého SSSR a na blízký východ kde se nějaké hlukové normy a podobné nesmysly příliš neřeší

10 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details