Photo Detail

Avro Vulcan B2


Plane type: Avro Vulcan B2
Airport: Fairford (FFD/EGVA)
Airline: Private
Registration: G-VLCN
Author: Geo
Date taken: 2015-07-18
Number of ratings: 7×
Number of views: 2626×

Description:

Last Vulcan performance on RIAT. Flight with Red Arrows. The aircraft is expected to be grounded next year.

AKT



The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



Cumullus - unsigned guest (...199.40...)
2016-07-22 08:45
provoz

V roce 2014 na jednom leteckém dnu bylo komentátorem řečeno, že roční provoz Vulcanu stojí 2 miliony Liber, náklady na víkendovou akci jsou 150000 Liber. Vidět ho na vlastní oči stálo za to !!!! Stejně tak vidět letět společně dva Avro Lacastery.

Havlis - unsigned guest (...236.222...)
2015-07-21 11:31

Bylo to naprosto fantastický, že jsem při nich zapomínal fotit....luxusní ukázka !

Pavel Burda (...102.190...)
2015-07-20 01:09

No, panečku -závidím přítomným- parádní ukázka :-T
Jen na okraj jako reminiscence na předchozí debatu - předpokládám, že to létají ve třech, tedy Cpt+FO+FE a pokud se nemýlím, tak vypálit se mohou jen ti dva vepředu, ostatní z toho musejí vyskočit nějakou dírou... :-o

Kubadera - unsigned guest (...201.48...)
2015-07-19 23:45

Krááásně ho vodí...

Jakub Vaněk (...253.162...)
2015-07-19 23:34

včerejší demo Vulcanu
www.youtube.com/watch?v=sh-9uZjg1Tg&feature=share
zminovaný moment je 7:47 a 8:27 :-)

Jakub Vaněk (...253.162...)
2015-07-19 23:16

Ještě doplním, tvrdí, že náhradní díly mají, motory udajně nějaký zakonzervovaný taky, sponzoři se zjevně také najdou (mimo jiné jim to o 30-50% zvyšuje návštěvnost leteckých akcí, pokud tam tahle mašina je)
Asi největší rána je, že se pod to už nechce RR a BAE podepsat.

Jinak letos mají naplánováno ještě 20 vystoupení....
(a rozhodně to při demu nešetřil a dneska ráno na briefingu pilotů za včerejší předvedení dostal vyhubováno, že to moc přetáčel a moc honil....)

Pavel Burda - unsigned guest (...102.190...)
2015-07-19 20:42

Petr Popelář: Tak jistě - peníze jsou vždy až na I. místě... V tom článku (Jakubův odkaz) jsou uvedeny ale i další a mám za to, že logické argumenty - mimo ochoty sponzorů končí "věci znalý" tech. personál, dostupnost ND, přiměřeným způsobem nelze zjistit strukturální změny konstrukce (kde vzít nějaký drak s podobným náletem na lámačku?) ... hlavně doufám, že nezapracuje zákon schválnosti a ujišťování provozovatele o letošní provozní bezpečnosti nedozná nějakou újmu...
Zda vůbec a případně jakou či kolik měl Vulcan v době vzniku stanovenou provozní dobu opravdu nevím, ale předpokládám, že "něco" z toho měl - u letectva to pokládám za úzus. Pro motory to pak platí jednoznačně.
To, že mohl nějaké parametry překročit, bude zřejmě dané jednak výjimečností dané mašiny, jednak technickou podporou zainteresovaných výrobců a opravců no a nejspíš i souvisejícím přístupem let. úřadu :-T
K ostatnímu jen ve zkratce: Cometu vyřešili konstrukční problémy během civilního provozu, byť cena byla hrozná a jeho přestavba na vojenskou verzi určitě znamenala patřičné konstrukční úpravy (mj. zesílení uzlů, závěsů etc. + má méně a hlavně už kulatých kabinových oken). Je samozřejmě pravda, že civilní a vojenský provoz a tedy nároky na éra jsou diametrálně odlišné. Je příznačné, že řada velkých vojenských éroplánů má civilního předka... ;-)
K Jaku ani zde a ani ve zkratce...

Petr Popelář (...228.11...)
2015-07-19 18:41

kubadera/Pavel Burda . Ale jo......spíš jsem názoru, že prostě na další provoz nejsou peníze a nikdy žádná tabulka v roce 1956 neřekla že to nalétá tolik a tolik hodin a v roce 2016 to půjde do penze.
Vulcan je velká mašina z anglické školy a ted mi řekni, co je Comet a Nimrod?Voják, nebo civil?
Bude určitě obrovský problém s agregáty, s drakem bych si asi starosti až tak nedělal.
Vezměmež příklad z české C-11, kdy prasklý karter? motoru nedlouho po generálce toto letadlo uzemnil a pravděpodobně natrvalo:-/

Pavel Burda - unsigned guest (...102.190...)
2015-07-19 17:52

Mohu-li si dovolit přispět do této navýsost odborné debaty a suplovat za Jakuba, tak alespoň mně známá letadla (tj. draky, motory a vrtule, na které jsem měl typovky) dostávala do kolébky od výrobců stanovenu životnost, danou buď léty provozu či počtem odlétaných/odpracovaných hodin, případně i počtem startů (rozhodující bylo, co uplynulo dřív). A nedosti tomu - navíc býval pevně stanoven i resurs mezi SO/GO (jakož i mezi jednotlivými stupni revizí*) a max. počet těchto, kdy u motorů se zvyšujícím se počtem vykonaných GO klesal mezigenerálkový resurs a nemalou roli hrál i počet odpracovaných hod. v tzv. "forsážním" (tj. startovním) režimu (a to docela výraznou), někdy však po vykonaní změnovek a bulletinů docházelo naopak k navýšení stanoveného tech. resursu. Tak tomu bývalo; dnes, kdy je systém údržby víceméně na majiteli/provozovateli, nemohu sloužit, ale soukromě bych měl vysvětlení pro některé provozně technické závady... ;-)
___________
* Ty šlo, za přesně daných podmínek, prodloužit - ale ne tak, aby se prodloužení přičítala, nebo dokonce sčítala.

Kubadera - unsigned guest (...201.48...)
2015-07-19 17:35

Petře, to co popisuješ je typická praxe u výrobce airlinerů, kde se jedná o mnohem větší fleet a kde je hlavně zájem provozovatelů dál letadla hoblovat (viz např. Ageing Aircraft Programme u B737CL) . Vzhledem k tomu, že tohle je jeden kus a navíc konstruovaný s filozofií vojenského stroje je tohle rozhodnutí celkem pochopitelné. Nepředpokládám, že ani v dobách operačního nasazení měl výrobce zpracované upřesňování intervalů prohlídek atd.

13 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details