Photo Detail

IL96-300


Author: Milan Cibulka
Date taken: 2014-03-25
Number of ratings: 1×
Number of views: 6937×

Description:

25.03. A symbolic meeting of a newcomer with a departing part of history of Russian airplanes serving at Aeroflot during the last week of Ilyushin 96 operations on regular routes - Sukhoi Superjet remains the only Russian type to be flown by the company. The IL-96 on the picture is scheduled for its last regular passenger flight today, March 30, 2014, morning on the SU1871 Tashkent - Moscow flight. If can still be used, exceptionally only - as a change of type or on heavily booked charters. The reasons for discontinuation are the high costs of maintenance and fuel and the target average fleet age of about 5.5 years that cannot be reached with this type. Aeroflot operated a total of 6 IL-96s since 1994 (+1 leased plane). For now, the type only remains in use with Cubana (3 planes), the Russian government fleet (8) and the Ilyushin Aviation Complex JSC (1).

AKT



The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



Pavel.A. - unsigned guest (...24.233...)
2014-04-05 16:28

to : yangoo : Díky , to mi uniklo . Každopádně škoda , bylo by super , vidět ho na živo . P.

yango - unsigned guest (...52.15...)
2014-04-04 12:33

Pavel.A.: Poslední Il-96-400 dolétal loni v létě, takže ne.

Pavel.A. - unsigned guest (...24.233...)
2014-04-04 10:49

to : Milan Cibulka : Super fotka . Prohlížel jsem si všechny fotky IL 96 z Prahy , a na všech je jen verze IL 96 300 . Je nebo bude nějaká šance vidět na LKPR nebo v blízkém okolí i verzi 400 ? Dík.P.

Giga Obr - unsigned guest (...195.237...)
2014-04-01 22:10

Holky nehádejte se tu, prosím Vás....

honzagreen1 (...203.142...)
2014-03-31 21:29

Velká škoda, doufal jsem, že ho při mém spotterském comebacku ještě uvidím, ale zdá se, že už je pozdě. :(

Jan Prochy (...70.13...)
2014-03-31 21:11

Můj názor je že tohoto stroje je opravdu škoda.Jinak fotka je to suprová!!!

happy - unsigned guest (...80.224...)
2014-03-31 16:08

Zdá se to nějaký neostrý celý..

litlestar - unsigned guest (...237.227...)
2014-03-31 11:35

Dizajnovo veľmi pekné lietadlo, tá krivka od spodnej časti trupu k špičke a potom ku kabíne je jedinečná.
Ale krása dizajnu netačí, v letectve je bezpečnosť a ekonomika zásadná.

Juraj Kováč - unsigned guest (...175.228...)
2014-03-31 09:54

Bol som sa preletieť v sobotu, Moskva - Istanbul, prvý a poslednýkrát v živote s Il-96.
Dojmy sú rozporuplné: na jednej strane samozrejme úžasný zážitok, ale až po tom, čo nás nechali pol hodiny stáť v zmrznutom autobuse, pretože nikto presne netušil, či to lietadlo vôbec poletí. Potom sa teda ukázalo, že asi áno, a tak nás po malých skupinkách nechali nastúpiť.

Áno, je to celkom príjemne tiché, zvuk to má trochu ako vysavač, ale v tomto smere pohoda. To interiér už sú ťažké 80. roky a stráviť v tom let Moskva - Havana by som teda fakt nechcel. Mohutné sedačky (obsahujú aj vývod vzduchotechniky a kyslíkové masky), minimum miesta pod sedadlom, žiadne overhead bins uprostred... v kombinácii s ruskými turistami vražedná kombinácia.

Je asi škoda, že po komerčnej stránke tento typ prišiel v nevhodnej dobe a nedokázal zaujať, ale na druhej strane dnes už je čas pohnúť sa ďalej a A333/77W urobí Aeroflotu v long-haul lepšiu službu.

Roman Kratochvil (...47.26...)
2014-03-31 08:30

Dovoluji si sem také něco napsat:
IL-96 na toto letadlo jsem se byl podivat v roce 2012 když jej Aeroflot nasadil jako změna na pravidelné lince z Mosky do Prahy. Letadlo je to krásné. Nicméně nic z Ruska nemělo dobrou spotřebu. A jak čtu tady v diskuzi nejenom spotřeba byla ten hlavní problém, spolehlivost 4-členná posádka to vše jsou věci které v 21. století prostě musí být vyřešeny.
Letadlo to je krásné velké, ale vše jednou končí, je to takový poslední mohykán sovětských leteckých časů - SBOHEM.

65 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details